Gå til innhold

Grining i "Jeg mot meg"


The Baron

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har vært måneder på DPS, men opplevde bare noen sekunder at noen grein. Ikke at det er noe galt i å grine. :ph34r: Men hvem vet, kanskje NRKs "folkeopplysning" ikke gir et realistisk bilde??

Anonymkode: 1def9...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, The Baron skrev:

Syntes du det er mye grining i serien "Jeg mot meg". Eller er det bare normalt?

Det er grunn til all kleenex-en som står i de fleste rom som benyttes til terapi. Grining er vanlig

Anonymkode: 650d5...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke se på jeg, blir kleint. Altså psykiske lidelser er høyst reelle, men jeg skjønner bare ikke att folk utleverer seg slik på tv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis gåter jeg svært sjelden.  Da jeg var deprimert, gråt jeg mange ganger hver dag.  Kjenner meg derfor godt igjen, og synes ikke det virker unormalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare sett én episode og da synes jeg det var mye grining. Jeg er nok ikke den rette å spørre, for jeg er oppdratt til at gråting er svært privat og noe man helst bør gjøre for seg selv hvis man absolutt må. Jeg føler meg derfor beklemt når voksne gråter og vet ikke hva slags respons de forventer eller ønsker seg. For meg er det ubegripelig at noen kan synes det er greit at hele landet ser dem i en sånn situasjon, men det er jo deres valg og ikke mitt. Jeg er tvilsom til dette seriekonseptet. I og med at de filmes i gruppe og samtaler med hverandre kan det neppe ha vært mulig å trekke seg underveis hvis noen av dem skulle angre. De kunne kanskje droppe ut etter hvert(?), men det som allerede var sagt var det sikkert ikke mulig å klippe bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grining er normalt, men det ble kleint å se på. Det ble litt som et lite barn. Er ikke sikker på at dte skyldtes egentlig psykisk lidelse i det første tilfellet der, og det sa vel psykologen (Peder Kjøs) i et intervju, at han ikke egentlig var sikker på at han var psykisk syk. Han var nok ung og frustrert, men slike vanskelige faser kommer de fleste ungdommer seg greit i gjennom. Det er ikke sykelig av den grunn. En del av de andre der kan nok ha reelle psykiske sykdommer. 

Anonymkode: cfcee...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grining er normalt, men det ble kleint å se på. Det ble litt som et lite barn. Er ikke sikker på at dte skyldtes egentlig psykisk lidelse i det første tilfellet der, og det sa vel psykologen (Peder Kjøs) i et intervju, at han ikke egentlig var sikker på at han var psykisk syk. Han var nok ung og frustrert, men slike vanskelige faser kommer de fleste ungdommer seg greit i gjennom. Det er ikke sykelig av den grunn. En del av de andre der kan nok ha reelle psykiske sykdommer. 

Anonymkode: cfcee...b37

Hvem av dem, han som var så opptatt av trening og kosthold?

Anonymkode: 7e73d...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ikke sikker på at dte skyldtes egentlig psykisk lidelse i det første tilfellet der, og det sa vel psykologen (Peder Kjøs) i et intervju, at han ikke egentlig var sikker på at han var psykisk syk. Han var nok ung og frustrert, men slike vanskelige faser kommer de fleste ungdommer seg greit i gjennom. Det er ikke sykelig av den grunn.

Bra det bare var TV da, og ikke pensing inn i trygdefella.

Anonymkode: 1def9...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært måneder på DPS, men opplevde bare noen sekunder at noen grein. Ikke at det er noe galt i å grine. :ph34r: Men hvem vet, kanskje NRKs "folkeopplysning" ikke gir et realistisk bilde??

Anonymkode: 1def9...dd5

Hei!

Jeg har også vært i en del ulike gruppeterapeutiske sammenhenger, både ved privatpraktiserende, DPS og rusinstitusjon. Jeg synes serien gir et svært realistisk bilde av hvordan en gruppeprosess kan være. Kjenner meg godt igjen. Har sett flere av episodene i serien. Synes det er flott at folk kan få et innblikk men kjenner samtidig at jeg er bekymret for hvilke følger det kan få for fremtiden til de medvirkende. Jeg tror det kan være uheldig å eksponere seg så inderlig. Jeg håper at hver enkelt deltager forstår hva de har blitt med på og at apparatet rundt har vist maks respekt og hensyn!

Anonymkode: 554b6...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem av dem, han som var så opptatt av trening og kosthold?

Anonymkode: 7e73d...d85

Ja

Anonymkode: cfcee...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

På 7.4.2016 den 23.15, The Baron skrev:

Syntes du det er mye grining i serien "Jeg mot meg". Eller er det bare normalt?

Jeg gråter av savn etter Baronen, livet er ikke det samme uten han :(

Anonymkode: 11471...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråt da jeg var med andre i kurset. Det var fordi jeg hadde stengt alt inne og så braste det ut. Jeg gråter óg ved samtaler med sykepleieren fordi jeg har det veldig vondt inne. Det hadde nesten gått galt fordi jeg fortrengte alt følelser. Hvorfor skal man ikke grine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hvorfor skal man ikke grine?

Det skal en hvis en selv føler for det. Men ikke fordi noen har vært på kurs og forteller deg at du bør gjøre det fordi det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kupton skrev:

Det skal en hvis en selv føler for det. Men ikke fordi noen har vært på kurs og forteller deg at du bør gjøre det fordi det er nødvendig.

Jeg trodde trådstarteren mente det. For mye i sammfunnet er det skambelagt å gråte og jeg mente med denne settning at man skal gråte når man føler det og ikke når sammfunnet forventer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...