AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 men mani kan være verre. Jeg var manisk i 6 mnd og det endte i psykose og beltelegging på mentalsykehuset. Jeg mistet alle sparepengene og arvepengene mine og førerkortet, og jeg kunne dødd da jeg kom i slagsmål med fremmede på gata i et annet land og jeg trodde jeg kunne gå foran bilene. Det provoserer meg når folk sier de ønsker være manisk for da får de gjort husarbeid. Anonymkode: fe9b9...e1d 1 Siter
Trine Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Jeg tror ikke alle tror depresjon er verst. For noen er depresjonen det verste, mens for andre er manien værst. Om man får slik mani som du beskriver så sier det seg selv at manien er det som får størst konsekvenser og faktisk kan ødelegge livet. Men om manien ikke er stort værre enn at man får vasket hele huset fra gulv til tak, så er det vel bedre med mani enn depresjon. Men på den annen side så kan nok noen også bli veldig selvdestruktive under en depresjon og det kan også få store konsekvenser. Så jeg vil tro at hver enkelt selv må få ha sin mening om hva som er værst. Noen er mest plaget med depresjon mens andre er mest plaget med mani. Litt usikker på om jeg forsto dette riktig " Det provoserer meg når folk sier de ønsker være manisk for da får de gjort husarbeid." Mener du at det er friske folk som sier det? Jeg tenkte du mente folk med bipolar, men ble plutselig litt usikker. Folk som ikke har bipolar kan heller ikke vite hva som er verst. 0 Siter
slabbedask Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: men mani kan være verre. Jeg var manisk i 6 mnd og det endte i psykose og beltelegging på mentalsykehuset. Jeg mistet alle sparepengene og arvepengene mine og førerkortet, og jeg kunne dødd da jeg kom i slagsmål med fremmede på gata i et annet land og jeg trodde jeg kunne gå foran bilene. Det provoserer meg når folk sier de ønsker være manisk for da får de gjort husarbeid. Anonymkode: fe9b9...e1d Det er nok forskjellig fra person til person. Jeg vil si tung depresjon og alvorlig angst SAMTIDIG er det verste. 0 Siter
Wretch Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 4 hours ago, AnonymBruker said: Det provoserer meg når folk sier de ønsker være manisk for da får de gjort husarbeid. Provoseres du av uvitenhet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 Skrevet 14. april 2016 Det er vel hypomani som ikke bare behøver å være negativt, at man får gjort kreative ting og får økt energi. Mani er jo en mye alvorligere tilstand. Men en alvorlig depresjon kan også være ille, noen tar livet sitt. Anonymkode: 75b84...781 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.