Gå til innhold

jeg sa til personalet i sinne at jeg vurderer å selvskade meg.

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg syns personalet er veldig plagsomt når de maser om at jeg må ta medisinene mine klokka 09.00 om morgenen når jeg har fri og har sovet dårlig og vil sove videre. Jeg ble så forbanna at jeg sa jeg vurderte å gjøre selvskading på meg selv, fordi de maser sån. Hun sa hun skulle skrive det ned i raporten. Jeg har ikke lyst til at psykiatrien skal tvinge i meg ap. Hva kan skje nå, når hun skriver min selvskadingsvurdering i raport, som alle personalene kan se?

Skrevet

Du gjør virkelig ditt beste for å få en tvangsinnleggelse om dagen..

Blomsterfluen
Skrevet
39 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du gjør virkelig ditt beste for å få en tvangsinnleggelse om dagen..

Jeg gjør ikke det, for svarte!!!! Jeg vil ikke bli tvangsinnlagt for pokker.

Skrevet
5 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg syns personalet er veldig plagsomt når de maser om at jeg må ta medisinene mine klokka 09.00 om morgenen når jeg har fri og har sovet dårlig og vil sove videre. Jeg ble så forbanna at jeg sa jeg vurderte å gjøre selvskading på meg selv, fordi de maser sån. Hun sa hun skulle skrive det ned i raporten. Jeg har ikke lyst til at psykiatrien skal tvinge i meg ap. Hva kan skje nå, når hun skriver min selvskadingsvurdering i raport, som alle personalene kan se?

Du truet med å skade deg selv, selvfølgelig må det rapporteres.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ta medisinene som de krever kl 09, og legge deg litt på senga eller sofaen. 

Anonymkode: 5b8ff...ff7

Blomsterfluen
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ta medisinene som de krever kl 09, og legge deg litt på senga eller sofaen. 

Anonymkode: 5b8ff...ff7

Jeg tok dem og sov til 13.30 i dag.

Skrevet
28 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg gjør ikke det, for svarte!!!! Jeg vil ikke bli tvangsinnlagt for pokker.

Det er det du gjør som betyr noe, ikke det du vil.

Skal du unngå det må du oppføre deg! Ikke nekte medisiner eller utagere eller true med selvskading.

Blomsterfluen
Skrevet
Et øyeblikk siden, issomethingwrong skrev:

Skal du unngå det må du oppføre deg! Ikke nekte medisiner eller utagere eller true med selvskading.

Det går ikke an for meg å oppføre meg når personalet gjør meg sprø.

Skrevet
12 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg vet ikke hva slags bivirkninger medisinene dine har, men vanligvis vil det ikke være lurt å sove til 1330 hvis man ofte sover dårlig om natten. Det bare forstyrrer døgnrytmen mer.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg ser ikke da helt problemet ditt med å bli vekket kl. 9.00 når du likevel sovner igjen...?

Anonymkode: 24cd6...8b3

Skrevet
7 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Det kommer neppe til å skje noe som helst som følge av din trussel annet enn at jeg antar at din kontaktperson kommer til å snake med deg om at slike trusler er veldig ugreit å komme med.  

Har du sluttet helt å jobbe?

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Vi lever heldigvis ikke i et totalitært regime med bruk av tvangsinnleggelse i psykiatri ved uønsket atferd.

Blomsterfluen
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Det kommer neppe til å skje noe som helst som følge av din trussel annet enn at jeg antar at din kontaktperson kommer til å snake med deg om at slike trusler er veldig ugreit å komme med.  

Har du sluttet helt å jobbe?

Jeg har ikke sluttet å jobbe, jeg bare klarer ikke å gå fast på jobb lengre.

Skrevet
1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg har ikke sluttet å jobbe, jeg bare klarer ikke å gå fast på jobb lengre.

Ok. Når det gjelder dette med vekking om morgenen og mas om at du skal ta medisinene dine, så må du be kontaktpersonen din om et møte hvor dere blir enig om hvordan dere sammen skal få dette til. Tar du noen medisiner som det er viktig  å ta om morgenen?

Jeg vil tro at personalet tenker at det ikke er bra for deg  å sove så mye på dagtid, kanskje det er derfor de maser om morgenen?

Blomsterfluen
Skrevet
3 minutter siden, frosken skrev:

Ok. Når det gjelder dette med vekking om morgenen og mas om at du skal ta medisinene dine, så må du be kontaktpersonen din om et møte hvor dere blir enig om hvordan dere sammen skal få dette til. Tar du noen medisiner som det er viktig  å ta om morgenen?

Jeg vil tro at personalet tenker at det ikke er bra for deg  å sove så mye på dagtid, kanskje det er derfor de maser om morgenen?

Det er medisiner som jeg kan ta alt fra klokka 08.00 til 12.00 på morgenen.

Skrevet
10 minutter siden, frosken skrev:

Vi lever heldigvis ikke i et totalitært regime med bruk av tvangsinnleggelse i psykiatri ved uønsket atferd.

Heldigvis gjør vi ikke det, men så bekymret trådstarter er for å bli tvangsinnlagt så er det en veldig dårlig ide å ikke ta medisiner og utagere på denne måten.

Det gjør i alle fall ikke sjansen noe mindre.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Det er medisiner som jeg kan ta alt fra klokka 08.00 til 12.00 på morgenen.

I så fall bør du få til et sånt møte med kontaktpersonen din om hvordan dere skal gjøre det om morgenen. Dine tanker om hvordan du ønsker at det skal være hjemme hos deg, skal tillegges stor betydning når dere lager avtaler for hverdagene.

Endret av frosken
Skrevet (endret)
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Heldigvis gjør vi ikke det, men så bekymret trådstarter er for å bli tvangsinnlagt så er det en veldig dårlig ide å ikke ta medisiner og utagere på denne måten.

6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Nå synes jeg du er fullstendig på bærtur. Det er jo slik at folk bor i omsorgsbolig av en grunn, og at uheldige episoder av og til skjer, er ikke overraskende. Hvordan hadde du selv likt at andre mennesker vandret ut og inn av leiligheten din og hadde rett til å mene noe om alt. F.eks. uttalelser som: Pusset du tennene ordentlig i dag morges? Nei, du får ikke lov å smake på det godteriet nå! Nå skal vi vaske badet - hent bøtte og klut nå med en gang.

Endret av frosken
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Nå synes jeg du er fullstendig på bærtur. Det er jo slik at folk bor i omsorgsbolig av en grunn, og at uheldige episoder av og til skjer, er ikke overraskende. Hvordan hadde du selv likt at andre mennesker vandret ut og inn av leiligheten din og hadde rett til å mene noe om alt. F.eks. uttalelser som: Pusset du tennene ordentlig i dag morges? Nei, du får ikke lov å smake på det godteriet nå! Nå skal vi vaske badet - hent bøtte og klut nå med en gang.

Det kunne jeg kanskje til tider trengt :-) spesielt dette med godteri. 

Skjønner hva du mener, men dette handlet jo om trusler om selvskading. Det er jo ganske alvorlig. Hvis trådstarter kom med slike trusler synes jeg det er paradoksalt gitt frykten for innleggelse (som jo har vært en realitet tidligere). Det virker jo (heldigvis) ikke som det lå alvor bak truslene.

Skrevet
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det kunne jeg kanskje til tider trengt :-) spesielt dette med godteri. 

Skjønner hva du mener, men dette handlet jo om trusler om selvskading. Det er jo ganske alvorlig. Hvis trådstarter kom med slike trusler synes jeg det er paradoksalt gitt frykten for innleggelse (som jo har vært en realitet tidligere). Det virker jo (heldigvis) ikke som det lå alvor bak truslene.

Uttalelser må forstås innenfor den konteksten de er ytret. Neppe noen som blir fryktelig bekymret for uttalelser om selvskading som følge av morgenmas. Kontaktpersonen hennes kommer helt sikkert til å snakke med henne om dette i etterkant, men ingen grunn til å oppfatte dette som utslag av akutt forverring av sykdom. Du må heller ikke glemme at det foregår betydelig læring av ymse i institusjonssammenhenger.

Du er litt hysterisk når det kommer til denne typen temaer ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...