Gå til innhold

Overflødig forhud og omskjæring

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker

Jeg hadde nylig en konsultasjon med en urolog ang. overflødig forhud. Problemet mitt er at at når jeg får ereksjon, blir ikke penishodet totalt blottlagt (kun ca. 15%). Ved sex uten kondom er ikke dette noe problem, fordi friksjonen mellom forhud og skjeden er såpass stor at det føles godt. Rett før utløsning blir penishodet så stort at hodet blottlegges. Ulempen med å ha så mye forhud er først tilstede når jeg bruker kondom. Da blir følsomheten minimal, fordi hodet ikke er eksponert for friksjon.

I første omgang spurte jeg om han kunne fjerne litt av forhuden, slik at hodet ble blottlagt når jeg fikk ereksjon. Urologen fortalte at dette var ikke å anbefale, fordi forkorting kunne føre til en eller annen alvorlig tilstand. Han anbefalte en total omskjæring!. Jeg klarte ikke å bestemme meg der og da om jeg skulle bli omskjært eller ikke. Jeg lurer derved på følgende:

Er det noen her som har erfaring med å bli omskjært som voksen (er i 20-årene)?

Har lest endel om det på http://www.the-penis.com. Denne kilden virker ganske subjektiv i uttalelsene. Der er omskjæring av gutter virkelig frarådet. Jeg ble litt forbauset over hvor lett urologen så på dette. Jeg er først og fremst urolig for hva som kan skje med følsomheten. Legen mente at når 2/3 av jordas befolkning er omskjært, kan det neppe være et stort problem. Problemet er at de fleste av disse er omskjært ved fødselen, og vet ikke hva de går glipp av.

En løsning på problemet hadde vært å fått forstørret penishodet. Lar dette seg gjøre?

Hva skal jeg gjøre?? Hvor alvorlig er det å blir omskjært? Er dette virkelig nødvendig? Hvor normalt er det at penishodet vises ved ereksjon (uten at man manuelt drar forhuden tilbake)? Help!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41120-overfl%C3%B8dig-forhud-og-omskj%C3%A6ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

De fleste menn som blir omskåret opplever ikke spesielle problemer med det.

Men det er alltid muligheter for komplikasjoner. Det kan bli arr som er trangt slik at det som er igjen av forhuden ikke glir lett frem og tilbake (du ønslet jo å beholde en del av forhuden).

Siden problemet ditt kun er til stede når du bruker kondom, kan du forsøke å trekke forhuden tilbake før du ruller på kondomet.

Penishodet lar seg ikke forstørre.

Mitt råd er at du bør unn¨å å bli operert, men at du finner måte å fungere med det slik det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...