Gå til innhold

Vibramycin

Anbefalte innlegg

amerikaneren
Skrevet

Kjæresten min har fått påvist en mikrobe på livmorhalsen og har fått beskjed om at begge må ta Vibramycin i 4 uker. Gynelogen hennes sier at jeg kan resmitte henne. Hvordan er dette mulig? Er i tillegg litt bekymret da Vibramycin også brukes for å behandle Clamydia. Kan hun ha fått påvist dette og unnlatt å fortelle meg om det?

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob
Skrevet

KJære amerikaner,

Mikrobe er en samlebetegnelse for forskjellige bakterier, deriblant Chlamydia, (noen inkluderer også virus), sopp og andre parasitter. Så funnet av mikrober sier meg ingenting. DFet kan hende at legen sa det på en såpass diffus måte. Det er riktig at Vibramycin brukes til behandling av Chlamydia. Men det brukes også til behandling av en rekke andre bakterier. Og det er som regel de samme spilleregler som gjelder, at begge partnere bør behandles. Derfor er det ikke riktig fra din side å trekke den konklusjonen at hun har fortiet noe. (Uten at jeg kan påstå at hun ikke grode det.)

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...