Trine Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 7 minutter siden, frosken skrev: Men trenger vi å gi så mange råd hele tiden? Kan det ikke være et visst rom for å snakke også om det man ikke klarer å løse i øyeblikket? Jeg synes det er helt greit å si at dol ikke er et nettsted hvor tråder om "åndelighet" vekker interesse og at det derfor er greit å begrense seg litt i forhold til hvor mange tråder som skal handle om det, men mindre greit med en del andre kommentarer gitt til Stjernestøv de siste ukene. At hun foreløpig ikke har klart å legge om livsstilen, synes jeg ikke er et argument for at hun ikke skal ha lov til å dele noe av sin frustrasjon i forhold til dette. Det var neppe særlig mange som hadde tro på at hun skulle klare å slutte å røyke heller, men plutselig så klarte hun det. At evnen til å holde fast ved planer svinger fra dag til dag, anser jeg ikke som grunn til at hun ikke skal kunne skrive om det. Etter min oppfatning er det noen vesentlige forskjeller mellom Stjernestøvs innlegg og de andre du nevner, men jeg har ikke lyst til å utdype hva jeg mener forskjellen består i. Men hun spør om råd og er ikke interessert i å følge dem. Om andre slutter å svare henne blir ikke det mer en ekskludering enn å faktisk fortelle henne at det ikke er vits i å gi henne råd når hun uansett ikke tenker følge noen av dem? Jeg er enig i at Stjernestøv får unødig mye kritikk noen ganger, men jeg forstår også folks frustrasjon når man prøver å hjelpe og ikke når igjennom. Om man velger å poste noe på DOL så må man også tåle å høre folks mening om saken. Det var noe av det første jeg lærte her Ok, jeg ser ikke helt forskjellen. 0 Siter
frosken Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 17 minutter siden, Trine skrev: Men hun spør om råd og er ikke interessert i å følge dem. Om andre slutter å svare henne blir ikke det mer en ekskludering enn å faktisk fortelle henne at det ikke er vits i å gi henne råd når hun uansett ikke tenker følge noen av dem? Jeg er enig i at Stjernestøv får unødig mye kritikk noen ganger, men jeg forstår også folks frustrasjon når man prøver å hjelpe og ikke når igjennom. Om man velger å poste noe på DOL så må man også tåle å høre folks mening om saken. Det var noe av det første jeg lærte her Ok, jeg ser ikke helt forskjellen. Men hvor har du det fra at hun ikke er interessert i å følge råd? Jeg vet om mange ganger hun har fulgt råd. Når det kommer til det med mindre mat og mer mosjon, så har hun ikke kommet så langt enda, men hun er da vitterlig betydelig mer aktiv nå enn hun var for et år siden. Det er forskjell på å ikke å få til å følge alle de velmente rådene og det å ikke være interessert. I tillegg kommer alle de gangene hvor folk ubedt strør om seg med velmente råd. Mulig at Stjernestøv vil gjøre lurt i å fortelle mindre om sin fortvilelse og frustrasjon i forhold til livsområder hun mestrer dårlig, men det er etter min oppfatning også greit å minne om at det går an å vise en viss moderasjon også når det gjelder å pådytte folk råd tidlig og sent. Enig i at man må tåle folks motforestillinger, men man plikter ikke dermed klare å gjøre det andre mener er best. Jeg synes det er merkelig at det skal være så vanskelig å tåle at andre ikke får til det man synes de burde ha klart. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2016 Forfatter Skrevet 24. april 2016 Forstår det sånn at dere er metta av hele stjernestøv, ifølge Trine er det ikke bare det åndelige. Det er det meste jeg skriver om, får heller skrive når det er noe nytt da. Spørs når det blir 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 15 minutter siden, frosken skrev: Men hvor har du det fra at hun ikke er interessert i å følge råd? Jeg vet om mange ganger hun har fulgt råd. Når det kommer til det med mindre mat og mer mosjon, så har hun ikke kommet så langt enda, men hun er da vitterlig betydelig mer aktiv nå enn hun var for et år siden. Det er forskjell på å ikke å få til å følge alle de velmente rådene og det å ikke være interessert. I tillegg kommer alle de gangene hvor folk ubedt strør om seg med velmente råd. Mulig at Stjernestøv vil gjøre lurt i å fortelle mindre om sin fortvilelse og frustrasjon i forhold til livsområder hun mestrer dårlig, men det er etter min oppfatning også greit å minne om at det går an å vise en viss moderasjon også når det gjelder å pådytte folk råd tidlig og sent. Enig i at man må tåle folks motforestillinger, men man plikter ikke dermed klare å gjøre det andre mener er best. Jeg synes det er merkelig at det skal være så vanskelig å tåle at andre ikke får til det man synes de burde ha klart. Folk strør om seg med velmente råd fordi hun ønsker rådene. Jeg kan ikke se andre grunner til at hun starter tråder og klager på fedme. Hun har vel en mening med å starte trådene, tror du ikke ? 0 Siter
Trine Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, frosken skrev: Men hvor har du det fra at hun ikke er interessert i å følge råd? Jeg vet om mange ganger hun har fulgt råd. Når det kommer til det med mindre mat og mer mosjon, så har hun ikke kommet så langt enda, men hun er da vitterlig betydelig mer aktiv nå enn hun var for et år siden. Det er forskjell på å ikke å få til å følge alle de velmente rådene og det å ikke være interessert. I tillegg kommer alle de gangene hvor folk ubedt strør om seg med velmente råd. Mulig at Stjernestøv vil gjøre lurt i å fortelle mindre om sin fortvilelse og frustrasjon i forhold til livsområder hun mestrer dårlig, men det er etter min oppfatning også greit å minne om at det går an å vise en viss moderasjon også når det gjelder å pådytte folk råd tidlig og sent. Enig i at man må tåle folks motforestillinger, men man plikter ikke dermed klare å gjøre det andre mener er best. Jeg synes det er merkelig at det skal være så vanskelig å tåle at andre ikke får til det man synes de burde ha klart. Selv NHD har sagt at hun ikke følger rådene som blir gitt. Altså, jeg bryr meg ikke om hun følger råd eller ikke. Det har ikke jeg noe med. Men jeg ser ikke poenget med å spørre om de samme tingene om og om igjen. Det er ikke bare snakk om råd. Men nå føler jeg det ubehagelig å utdype mer siden vi driver og diskuterer en 3.part som ikke engang er med i diskusjonen. Det føles veldig feil å gjøre det. Jeg er helt enig med deg i at enkelte strør rundt seg med velmenente råd. Det er ikke bare hun som får råd hun aldri har bedt om Jeg tror det tar litt ekstra av rundt Stjernestøv fordi folk er litt glad i henne og veldig gjerne vil hjelpe henne. Så blir man litt redd og frustrert når man ikke får det til. Jeg vet ikke om du tror jeg syns det er vanskelig å tåle at andre ikke får til det man syns de burde få til, eller om du skrev det mer generelt. Jeg syns overhode ikke det er vanskelig å tåle at det er noe andre ikke får til. For å ikke tåle det så må man jo være feilfri selv. Men jeg mener at man ikke skal si "jeg skal klare...." dersom det er noe man mest sannsynlig ikke får til uansett. Jeg har ikke noe imot stjernestøv. Jeg vet hun har det tungt nå og jeg håper hun snart får hjelp. Men skal hun behandles anderledes enn alle andre her inne? Nei, ikke svar på det du, jeg har ikke lyst til å diskutere dette noe mer, av hensyn til stjerna. 0 Siter
frosken Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, Nicklusheletida skrev: Folk strør om seg med velmente råd fordi hun ønsker rådene. Jeg kan ikke se andre grunner til at hun starter tråder og klager på fedme. Hun har vel en mening med å starte trådene, tror du ikke ? Nei, jeg tror ikke det å få råd er det primære ønsket i flertallet av disse trådene. Derimot tror jeg de er uttrykk for et ønske om kontakt med andre mennesker. 3 Siter
Trine Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 7 minutter siden, stjernestøv skrev: Forstår det sånn at dere er metta av hele stjernestøv, ifølge Trine er det ikke bare det åndelige. Det er det meste jeg skriver om, får heller skrive når det er noe nytt da. Spørs når det blir Du stjernestøv, du trenger ikke vente med å skrive noe til du har noe nytt å skrive om. Jeg føler at alt er så enten eller for deg. 0 Siter
frosken Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 3 minutter siden, Trine skrev: Selv NHD har sagt at hun ikke følger rådene som blir gitt. Altså, jeg bryr meg ikke om hun følger råd eller ikke. Det har ikke jeg noe med. Men jeg ser ikke poenget med å spørre om de samme tingene om og om igjen. Det er ikke bare snakk om råd. Men nå føler jeg det ubehagelig å utdype mer siden vi driver og diskuterer en 3.part som ikke engang er med i diskusjonen. Det føles veldig feil å gjøre det. Jeg er helt enig med deg i at enkelte strør rundt seg med velmenente råd. Det er ikke bare hun som får råd hun aldri har bedt om Jeg tror det tar litt ekstra av rundt Stjernestøv fordi folk er litt glad i henne og veldig gjerne vil hjelpe henne. Så blir man litt redd og frustrert når man ikke får det til. Jeg vet ikke om du tror jeg syns det er vanskelig å tåle at andre ikke får til det man syns de burde få til, eller om du skrev det mer generelt. Jeg syns overhode ikke det er vanskelig å tåle at det er noe andre ikke får til. For å ikke tåle det så må man jo være feilfri selv. Men jeg mener at man ikke skal si "jeg skal klare...." dersom det er noe man mest sannsynlig ikke får til uansett. Jeg har ikke noe imot stjernestøv. Jeg vet hun har det tungt nå og jeg håper hun snart får hjelp. Men skal hun behandles anderledes enn alle andre her inne? Nei, ikke svar på det du, jeg har ikke lyst til å diskutere dette noe mer, av hensyn til stjerna. Kommentaren om å tåle at andre ikke får til, var så avgjort ikke rettet mot deg spesielt - snarere tvert i mot:-) 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 7 minutter siden, stjernestøv skrev: Forstår det sånn at dere er metta av hele stjernestøv, ifølge Trine er det ikke bare det åndelige. Det er det meste jeg skriver om, får heller skrive når det er noe nytt da. Spørs når det blir Nei, blir ikke metta av Stjernestøv, men jeg blir litt lei av å prøve gi råd, selv om jeg innimellom faller for fristelsen til å gi deg råd likevel . Håper jo veldig på at du skal greie å komme deg ut av tilstanden du er i. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2016 Forfatter Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Du stjernestøv, du trenger ikke vente med å skrive noe til du har noe nytt å skrive om. Jeg føler at alt er så enten eller for deg. Å det forstår jeg ikke, men men. Du vil jo ikke jeg skal skrive. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, frosken skrev: Nei, jeg tror ikke det å få råd er det primære ønsket i flertallet av disse trådene. Derimot tror jeg de er uttrykk for et ønske om kontakt med andre mennesker. Det har jeg hatt mistanker om innimellom ja. Synd at det gjøres på feil måte . 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2016 Forfatter Skrevet 24. april 2016 3 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Nei, blir ikke metta av Stjernestøv, men jeg blir litt lei av å prøve gi råd, selv om jeg innimellom faller for fristelsen til å gi deg råd likevel . Håper jo veldig på at du skal greie å komme deg ut av tilstanden du er i. Ja det har stått stille en stund, innser det. 0 Siter
Trine Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Å det forstår jeg ikke, men men. Du vil jo ikke jeg skal skrive. Det jeg mener er at du kan poste veldig mye om akkurat det samme. Så blir folk lei og da reagerer du med å si at du aldri skal skrive om det igjen og at alle her er lei av deg. Men vi er jo ikke lei av DEG! Nå f.eks er jeg spent på hvordan det går når du skal til legen til uke. Om du får bytte medisiner og hvordan de isåfatt virker på deg. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2016 Forfatter Skrevet 24. april 2016 4 minutter siden, Trine skrev: Det jeg mener er at du kan poste veldig mye om akkurat det samme. Så blir folk lei og da reagerer du med å si at du aldri skal skrive om det igjen og at alle her er lei av deg. Men vi er jo ikke lei av DEG! Nå f.eks er jeg spent på hvordan det går når du skal til legen til uke. Om du får bytte medisiner og hvordan de isåfatt virker på deg. Ser jo hva folk skriver om meg her inne, og jeg gjentar ofte. Har dårlig hukommelse og, er vel det samme år etter år. Står stille. Får skrive om hvordan det gikk hos legen da, det er da noe. 0 Siter
Trine Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 7 minutter siden, stjernestøv skrev: Ser jo hva folk skriver om meg her inne, og jeg gjentar ofte. Har dårlig hukommelse og, er vel det samme år etter år. Står stille. Får skrive om hvordan det gikk hos legen da, det er da noe. Ja, det håper jeg virkelig at du vil skrive om. Og ellers så har du din fulle rett til å skrive hva du vil. Noen ganger blir folk lei, det er sånn folk er. Du blir også, noen ganger, lei av andres kommentarer. Du forventer ikke at de skal slutte helt å skrive fordet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2016 Forfatter Skrevet 24. april 2016 33 minutter siden, Trine skrev: Ja, det håper jeg virkelig at du vil skrive om. Og ellers så har du din fulle rett til å skrive hva du vil. Noen ganger blir folk lei, det er sånn folk er. Du blir også, noen ganger, lei av andres kommentarer. Du forventer ikke at de skal slutte helt å skrive fordet. Det var bare så mange som var lei, føler ingen vil ha meg her. 0 Siter
Trine Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 3 minutter siden, stjernestøv skrev: Det var bare så mange som var lei, føler ingen vil ha meg her. Jeg vil ha deg her, det trenger du ikke tvile på. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2016 Forfatter Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Jeg vil ha deg her, det trenger du ikke tvile på. Åja. Får la være å skrive om det samme igjen og igjen da. 0 Siter
Trine Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Åja. Får la være å skrive om det samme igjen og igjen da. Skriv om hva du vil du stjernestøv! Jeg har ekstremt lav tåleransegrense i dag og beklager at det gikk ut over deg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2016 Forfatter Skrevet 24. april 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Skriv om hva du vil du stjernestøv! Jeg har ekstremt lav tåleransegrense i dag og beklager at det gikk ut over deg. Åja, okay... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.