Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Annkarin skrev:

Jeg hadde kronisk halsbrann og måtte ta somac daglig før jeg begynte trene styrke og fikk kontroll over magen 

Åja. Kom på at sønnen min og hadde halsbrann da han tok fluoxetin :( Så det så. Nå hadde han ikke plager, men tar fluoxetin. 

Skrevet
21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Herregud, tror jeg MÅ slutte med ALT: Har jo mye av det der jeg. 

Det er tvilsomt at alle plagene dine skyldes medisinene og de fleste bivirkninger går over etter at man har gått på medisinene en stund. Symptomer du har hatt før du begynte på medisiner eller som har kommet en stund etter at du begynte på medisinene skyldes ikke bivirkninger.

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Åja. Kom på at sønnen min og hadde halsbrann da han tok fluoxetin :( Så det så. Nå hadde han ikke plager, men tar fluoxetin. 

Der kan du se. Bivirkninger går som regel over etterhvert ;)

stjernestøv
Skrevet
15 minutter siden, Trine skrev:

Det er tvilsomt at alle plagene dine skyldes medisinene og de fleste bivirkninger går over etter at man har gått på medisinene en stund. Symptomer du har hatt før du begynte på medisiner eller som har kommet en stund etter at du begynte på medisinene skyldes ikke bivirkninger.

Nei ikke vet jeg. Skulle snakket med en psykiater om dette. Kan ikke kalle det legen gjorde var en medisinvurdering. 

stjernestøv
Skrevet
15 minutter siden, Trine skrev:

Der kan du se. Bivirkninger går som regel over etterhvert ;)

Men jeg har jo gått på fluoxetin i noen mnd. Tror jeg må slutte. Må se hva legen sier i morgen. Men han vil vel ikke blande seg. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Men jeg har jo gått på fluoxetin i noen mnd. Tror jeg må slutte. Må se hva legen sier i morgen. Men han vil vel ikke blande seg. 

Jeg hadde bivirkninger av efexor i nesten et år før de begynte å bli så små at det ikke var direkte plagsomt lenger.

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, Trine skrev:

Jeg hadde bivirkninger av efexor i nesten et år før de begynte å bli så små at det ikke var direkte plagsomt lenger.

Ja du er standhaftig. Jeg har ikke brikt for fluoxetin uansett. Tror ikke jeg var deprimert. Da er jeg det fremdeles. 

stjernestøv
Skrevet

ISW vet du noe om dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har NHD spesifikt bedt alle om å slutte å svare på dine spørsmål, stjernestøv. Kan du være så snill å etterkomme den forespørselen?

Anonymkode: b17ff...dd1

Skrevet
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja du er standhaftig. Jeg har ikke brikt for fluoxetin uansett. Tror ikke jeg var deprimert. Da er jeg det fremdeles. 

Nei, det er jeg ikke. Men jeg tenker at din sykdom er langt mer alvorlig om den går ubehandlet, enn det min er. Trodde du fikk fluoxetin pga angst, ikke depresjon.

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

ISW vet du noe om dette? 

Hei.

Håper du tar dette rådet fra en som virkelig har vært der selv.

Det er ikke lett å være objektiv når det gjelder medisiner. Man kan føle noe, og lure på om det er en bivirkning, eller om det er sykdom, eller om medisinene virker eller om de ikke gjør det. Som jeg skrev i en annen tråd, så kan slike spørsmål komme som følge av dårlig oppfølging fra behandler, noe som selvsagt fører til mye "egen" tankevirksomhet rundt dette tema. Men det lureste du gjør, er å fortelle om plagene dine til han som følger deg opp, og be om tettere dialog med legen din. Hvis du får liten forståelse fra psykiater, er det et godt alternativ å ta dette opp med fastlegen din, som ofte har sterkere gjennomslagskraft i helsevesenet enn du selv har.

Jeg skjønner at du ser på medisiner som "unaturlig" og derfor har en stor skepsis. Det gjør at du blir ambivalent, men jeg tror vi her på DOL forvirrer deg mer enn vi hjelper deg hvis vi svarer på konkrete medisinspørsmål. Skjønner som sagt at du så gjerne vil ha svaret, men den mest nærliggende til å gi deg svaret er legen som kjenner deg.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Nei, det er jeg ikke. Men jeg tenker at din sykdom er langt mer alvorlig om den går ubehandlet, enn det min er. Trodde du fikk fluoxetin pga angst, ikke depresjon.

Jeg fikk det pga depresjon. Men det kunne hjelpe på angsten og sa legen. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg fikk det pga depresjon. Men det kunne hjelpe på angsten og sa legen. 

Ok. Hjelper det på angsten da?

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hei.

Håper du tar dette rådet fra en som virkelig har vært der selv.

Det er ikke lett å være objektiv når det gjelder medisiner. Man kan føle noe, og lure på om det er en bivirkning, eller om det er sykdom, eller om medisinene virker eller om de ikke gjør det. Som jeg skrev i en annen tråd, så kan slike spørsmål komme som følge av dårlig oppfølging fra behandler, noe som selvsagt fører til mye "egen" tankevirksomhet rundt dette tema. Men det lureste du gjør, er å fortelle om plagene dine til han som følger deg opp, og be om tettere dialog med legen din. Hvis du får liten forståelse fra psykiater, er det et godt alternativ å ta dette opp med fastlegen din, som ofte har sterkere gjennomslagskraft i helsevesenet enn du selv har.

Jeg skjønner at du ser på medisiner som "unaturlig" og derfor har en stor skepsis. Det gjør at du blir ambivalent, men jeg tror vi her på DOL forvirrer deg mer enn vi hjelper deg hvis vi svarer på konkrete medisinspørsmål. Skjønner som sagt at du så gjerne vil ha svaret, men den mest nærliggende til å gi deg svaret er legen som kjenner deg.

Ingen leger kjenner meg som nhd. Men men. Tenkte du visste om bivirkninger. 

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Trine skrev:

Ok. Hjelper det på angsten da?

Vet ikke jeg. Husker ikke om jeg hadde angst hele tiden,har ikke det nå men noen ganger. Da tar jeg vival. Disse medisinene har bivirkninger. Det er ikke drops. 

Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ingen leger kjenner meg som nhd. Men men. Tenkte du visste om bivirkninger. 

Mulig det, men da må du høre på rådene fra NHD

stjernestøv
Skrevet
10 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Mulig det, men da må du høre på rådene fra NHD

Hører på han jeg. Tenker på det og. 

Skrevet
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke jeg. Husker ikke om jeg hadde angst hele tiden,har ikke det nå men noen ganger. Da tar jeg vival. Disse medisinene har bivirkninger. Det er ikke drops. 

Jo, nå husker jeg, du snakket mer om angst før enn det du gjør nå, så medisinene har nok en effekt.

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Trine skrev:

Jo, nå husker jeg, du snakket mer om angst før enn det du gjør nå, så medisinene har nok en effekt.

Ok. Er bare lei...

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Er bare lei...

Ja, det forstår jeg. Er lei selv av utprøving av medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...