Gå til innhold

Attentin - erfaringer?


Innelåst

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Trine skrev:

Om du har god effekt av Ritalin så er det egentlig ingen grunn til å prøve andre. Det er kun Ritalin man ikke må søke om å få. Altså, du kan få det, men må betale alt selv. Det blir veldig dyrt. Når det ikke er noen god grunn for å prøve andre medisiner så må legen finne på en god grunn dersom du skal få dekt medisinene.

Beautiful creatures er ikke på dol for tiden, men hun har gått til en privat psykiater. Hun betalte 2000 kr pr time. Man må ha flere timer for det kreves en viss oppfølging når man går på slike medisiner. Om du f.eks prøver Attentin og syns den har bedre effekt så må psykiateren orden slik at fastlegen din kan skrive ut medisinene, dersom du ikke får dps til å gjøre det. Jeg husker ikke om det var at hun ikke hadde god effekt eller om det var at hun fikk for mye bivirkninger av Ritalin. Da får man prøve andre medisiner. Attentin er det samme som Elvanse, men har kortere virketid. Hun kombinerer disse medisinene fordi Elvanse ikke holder så lenge som den burde og når effekten er ute kan hun like godt gå og legge seg. Derfor tar hun attentin på ettermiddagen.

Altså, hvis man er hyperallergisk mot katt og tar Zyrtec, så blir det veldig deilig å få lettet plagene. Men så kommer det noe nytt, nemlig Telfast, som gjør at plagene nærmest forsvinner. I større grad enn med Zyrtec. Problemstillingen; 

 Men hvis du har levd med ekstrem allergi i 20 år, og tar en Zyrtec for første gang - så vil jeg vel tørre å påstå at en "effekt" kan anses som en GOD effekt når man har vært plaget over så lang tid. Men TENK for en drøm å kunne ta Telfast og være helt fri for allergiplager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Powpow94 skrev:

Altså, hvis man er hyperallergisk mot katt og tar Zyrtec, så blir det veldig deilig å få lettet plagene. Men så kommer det noe nytt, nemlig Telfast, som gjør at plagene nærmest forsvinner. I større grad enn med Zyrtec. Problemstillingen; 

 Men hvis du har levd med ekstrem allergi i 20 år, og tar en Zyrtec for første gang - så vil jeg vel tørre å påstå at en "effekt" kan anses som en GOD effekt når man har vært plaget over så lang tid. Men TENK for en drøm å kunne ta Telfast og være helt fri for allergiplager. 

Jeg skjønner hva du mener, det er ikke jeg som bestemmer reglene. Men jeg tenker jo at enten så har Ritalin god effekt og da vil det ikke bli bedre av å bytte, ellerså har du gitt uttrykk for at de har en bedre effekt enn det de egentlig har og da må du få oppklart det med psykiateren din. Uansett kan jeg garantere deg at helt fri for plagene, det blir du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attentin inneholder samme virkestoff som metamina. For at fastlege skal skrive ut trenger h*n epikrise fra psykiater eller dps. Man får som regel de fleste "adhd pillene" på blåresept etter å søke helfo om det, og da får man også pengene tilbake. Jeg har i hvertfall fått alle mine søknader om godkjenningsfritak innvilget. 

Endret av Maw87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...