Gå til innhold

Har jeg rett til støtte?


Gjest takknemlig for svar

Anbefalte innlegg

Gjest takknemlig for svar

Jeg er en jente på 27 som sliter psykisk. Har gjort det i mange år. Har aldri vært sykemeldt før men nå er jeg sykemeldt 50% fordi jeg ikke føler meg 100% arbeidsfør.

Bor for tiden hjemme hos mine foreldre men ønsker å få meg leilighet.

Problemet er at jeg ikke er helt arbeidsfør nå fordi jeg sliter. Dermed har jeg ikke råd til å flytte for meg selv.

Har jeg rett til støtte på en slik måte at jeg kan jobbe 50% og være 50% uføretrygdet?

Eller må jeg ha fast jobb for å ha slike rettigheter?

Er det noe som heter bostøtte i kommunen? og i så fall hvilke kriterier må til for å oppfylle de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jeg tror ikke du skal tenke på uføretrygd helt ennå.

Du kan ha rett på rehabiliteringspenger istedet, når sykepengene opphører, og deretter kanskje attføringspenger.

Se www.husbanken.no vedr bostøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...