vangils Skrevet 10. januar 2002 Skrevet 10. januar 2002 Hei! Er en mann på 27 år som testet meg for kjønnssykdommer for tre år siden fordi jeg skulle bytte partner. Det ble da påvist en urinveisinfeksjon. Fikk da 2 tabletter Azitromax a 500 mg mot dette. Har nå hatt fast partner i 3 år, og vi har alltid benyttet kondom ved samleie. I november begynte huden rundt penishodet å flasse av. Dette skjedde ca. en uke etter samleie. Etter et par uker var det borte, og jeg tenkte ikke mer på det. Nå er jeg på vei inn i ett nytt forhold, og vi har hatt samleie. En ukes tid etter samleie begynte huden rundt penishodet nok en gang å flasse av. Tenkte først på latex allergi el.l., men gikk til lege for å sjekke det. Det ble også denne gangen påvist urinveisinfeksjon. Denne gangen har jeg fått 16 kapsler a 100 mg med Doryx. Føler at jeg fikk litt lite informasjon rundt dette, og så spurte jeg ikke så mye om det heller. Sitter derfor igjen med noen spørsmål : Trodde urinveisinfeksjoner var uvanlig blandt menn, er dette riktig? Kan det være at den første kuren ikke hjalp, og at infeksjonen har vært der hele tiden? Hvorfor har ikke huden rundt penishodet flasset av tidligere, og hvilken sammenheng er det mellom dette og en urinveisinfeksjon? Kan man få urinveisinfeksjoner på andre måter enn ved sex (har alltid brukt kondom)? Håper det lar seg gjøre å svare på noen av disse spørsmålene. 0 Siter
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 16. januar 2002 Skrevet 16. januar 2002 Urinveisinfeksjoner er ikke vanlig hos menn. Men urinveisinfeksjoner mener vi i denne sammenhengen infeksjon i nyrer eller urinblære. Infeksjon i urinblære er vanligvis ikke en seksuelt overført sykdom. Infeksjon i urinrøret derimot kommer oftest av eksuelt overført sykdom. Hvorfor du får avflassing av huden på penis, kan jeg ikke si noe sikker om, men om huden er rød og irritert, er årsaken en hudsykdom som du må få undersøkt. Om huden ellers er normal, kan jeg ikke gi deg noen gos forklaring, men du bør oppsøke lege mens hudforandringen er der. 0 Siter
vangils Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Skrevet 17. januar 2002 Urinveisinfeksjoner er ikke vanlig hos menn. Men urinveisinfeksjoner mener vi i denne sammenhengen infeksjon i nyrer eller urinblære. Infeksjon i urinblære er vanligvis ikke en seksuelt overført sykdom. Infeksjon i urinrøret derimot kommer oftest av eksuelt overført sykdom. Hvorfor du får avflassing av huden på penis, kan jeg ikke si noe sikker om, men om huden er rød og irritert, er årsaken en hudsykdom som du må få undersøkt. Om huden ellers er normal, kan jeg ikke gi deg noen gos forklaring, men du bør oppsøke lege mens hudforandringen er der. Takk for svar! Er ferdig med tablettkuren. Huden rundt penis har sluttet å flasse av. Skal sjekke meg en gang til for å kontrollere at infeksjonen er borte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.