Gå til innhold

Bruk nick!


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor har NHD noe mer rett til å "diagnostisere" andre på den måten enn vanlig dødelige? Hvorfor har han noe mer kompetanse, når han sitter på et nettforum?

Patetiske greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg viser bl.a. til tråden "Bytte fra Efexor til Fontex". Det blir svært vanskelig for meg å gi gode svar når samme person har to ulike nick i samme tråd.

For meg er en akkurat like anonym enten en heter Silkesvarten, Gullpoteten eller anonym bruker. Ved å bruke et fast nick, kan jeg også ta eldre opplysninger i betraktning når jeg gi et svar.

Jeg vurderer å slutte med svar til Anonym Bruker.

Ja det skjønner jeg godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater
6 timer siden, Solemnity skrev:

En løsning, for de som er redd for å bli gjenkjent, er å bruke et nick når dere ønsker svar fra NHD og anonymitet/et annet nick for andre ting. Det er vel neppe slik at man ber om hjelp fra NHD så ofte at det bygger seg opp store mengder kunnskap om en enkeltperson. Det finnes riktignok unntak til dette, men for de aller fleste burde dette løse problemet.

Nettopp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nettopp :-)

Det er litt tryggere. Men skriver vi flere ganger om problemstillinger som enkelte i RL har litt kjennskap til så kan en aldri være trygg.

Jeg ønsker ikke å bruke fast nick mer. Trist hvis du ikke lenger vil svare anonyme brukere. Et bedre alternativ burde være at du kan se hvem som skjuler seg bak anonyme nick.

 

Anonymkode: a26a9...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt tryggere. Men skriver vi flere ganger om problemstillinger som enkelte i RL har litt kjennskap til så kan en aldri være trygg.

Jeg ønsker ikke å bruke fast nick mer. Trist hvis du ikke lenger vil svare anonyme brukere. Et bedre alternativ burde være at du kan se hvem som skjuler seg bak anonyme nick.

 

Anonymkode: a26a9...35a

Du har jo fortsatt mulighet til å spørre andre enn NHD som AB. 

Anonymkode: 1bd67...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, Wretch skrev:

Hvorfor har NHD noe mer rett til å "diagnostisere" andre på den måten enn vanlig dødelige? Hvorfor har han noe mer kompetanse, når han sitter på et nettforum?

Patetiske greier.

Hvorfor er du så sint på NHD? 

Anonymkode: 1bd67...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo fortsatt mulighet til å spørre andre enn NHD som AB. 

Anonymkode: 1bd67...a2b

Jeg spør ikke så mye mer lenger, utenom når jeg trenger svar i psykiatri. Men det kan være nok til at enkelte vil kunne få mistanke om hvem jeg er.

Dessuten er det enkelte her som visst nok kan lese seg til hvilke nick anonyme brukere har.

Anonymkode: a26a9...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er du så sint på NHD? 

Anonymkode: 1bd67...a2b

Det er jeg ikke, men jeg mener det er uetisk "praksis" når han sitter på internett og "diagnostiserer" andre som "nihilister" og at de har "minst flere personligheter" etc. etc. Det er det ingen andre på forumet som ser, men jeg mener jeg har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så sint på NHD? 

Anonymkode: 1bd67...a2b

Hvorfor greier du ikke komme med en sånn yttring med et nick, som gjør at du til tross for like anonym, står for å mene noe?

Seriøse innlegg, sånne innlegg der det er forståelig at man velger å skrive under anonymt nick, skjønner jeg, 

men akkurat, fenomenet å ha en mening, og ikke kunne skrive under noe annet, enn anonym, den syns jeg er rar, ganske feig, og oftest avskriver jeg alle kommentarer av de helt ubegrunnede, av den typen.

Det hender jeg svarer anonyme, det kommer an på innhold og spørsmål, og fortsettelse, og om det skjer / oppstår en oppklaring evt en endring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
15 timer siden, Wretch skrev:

NHD har minst 2 personligheter. Det har nemlig jeg, og da har nok NHD det også.

hm.

Fordi om du har det, er det jo ikke sikkert nhd har det,

men hvem vet...velger man speialisering i psykiatri, eller intenst skriver på et psykiatri forum, av grunn interessert i psykiske problemer:huh:, så er det kanskje ikke uten grunn:-)

Da psykologen, den første jeg har gått til, en dag tok feil av tiden, beklaget hun ikke 1-2 ganger, uten overdrivelse beklaget hun ca 20 ganger, og sa på slutten av samtalen, og til min overraskelse, at forstod om jeg aldri ville se henne igjen???

Da ble jeg lei meg, fordi hun ikke hørte hva jeg sa, jeg sa at alle kan ta feil av tiden, så ble jeg lei meg for at hun ikke hørte hva jeg sa, så ble jeg usikker da hun ikke lot til å ta forklaringen til seg, så ble jeg meget tenksom da rekkefølgen av beklagelser og skyld ikke tok slutt.

Jeg greier fortsatt ikke forstå at psykologen, fornuftsmessig, mistet, liksom enhver fatning, og så til de grader overdimensjonerte en enkelt feil hun gjorde? har vi ikke nettopp snakket om hvor viktig det er at jeg jobber med min perfeksjonisme, og alt det teoretiske rundt det? jo, det har vi. Men hvor er psykologens realitetesorinetering rundt sin egen perfeksjonisme?

Jeg er nokså tenksom nå, og jeg vet ikke hva som kommer ut av det,

men å påta seg en sånn ekstrem selvfordømmelse av en eneste enkelt feil, det skjønner jeg ikke.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. mai 2016 at 14.35, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg viser bl.a. til tråden "Bytte fra Efexor til Fontex". Det blir svært vanskelig for meg å gi gode svar når samme person har to ulike nick i samme tråd.

For meg er en akkurat like anonym enten en heter Silkesvarten, Gullpoteten eller anonym bruker. Ved å bruke et fast nick, kan jeg også ta eldre opplysninger i betraktning når jeg gi et svar.

Jeg vurderer å slutte med svar til Anonym Bruker.

Hei

 

beklager så mye, selvsagt kan jeg ha nick. 

Kommer det fram nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24. mai 2016 at 14.35, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg viser bl.a. til tråden "Bytte fra Efexor til Fontex". Det blir svært vanskelig for meg å gi gode svar når samme person har to ulike nick i samme tråd.

For meg er en akkurat like anonym enten en heter Silkesvarten, Gullpoteten eller anonym bruker. Ved å bruke et fast nick, kan jeg også ta eldre opplysninger i betraktning når jeg gi et svar.

Jeg vurderer å slutte med svar til Anonym Bruker.

Hei var ikke meningen å gjøre det feil. Håper nikket kommer fram nå. Kan du svare meg nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...