Gå til innhold

vannlating

Anbefalte innlegg

Gjest Krisine

Jeg har et problem som er ganske plagsomt, og som hemmer i arbeidslivet noen ganger. Blæra mi er til tider overaktiv, kan gå på do hvert 20 minutt, og like etter jeg har vært på do, får jeg et slags press på blæra igjen, akkurat som jeg må på do igjen. Så jeg må alltid ha en do i nærheten. Dette er ikke noe ille når jeg er hjemmer, kan da holde meg ganske lenge, men det er når jeg er ute...er kanskje da redd for å tisse på meg. Jeg skvetter ikke eller noe. Har tatt dette opp med legen, men siden jeg er gravid, vil han ikke gjøre noe med det før etterpå. Og det har ingenting med svangerskapet å gjøre, dette er tredje gang jeg er gravid så det vet jeg. Er bare 24 år, og dette styrer livet mitt noen ganger, og det liker jeg ikke. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41191-vannlating/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

At man tisser hyppigere mot slutten av svangerskapet er ganske vanlig. Det mest fornutige du kan gjøre er å trene deg til å holde deg lenger. Later du vannet hver 20 minutt, sier du til deg selv at nå skal jeg holde meg i 30 minutter hvergang før jeg later vannet. Når du mestrer det, forsøker du å holde deg i 45 minutter osv. På denne måten kan du lære deg til å mestre blæren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41191-vannlating/#findComment-155156
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...