Blomsterfluen Skrevet 1. juni 2016 Skrevet 1. juni 2016 I går var jeg hoss tannlegen og der lagde jeg ufrivillig "riste av panikk" - scenario, fordi jeg er så redd bedøvelsessprøyta og tingene som blir stappet inni munnen min. I går brukte jeg over en hel time bare for å skifte den midlertidige fyllingen med en skikkelig en fordi jeg var så redd. Jeg fikk et sår på tunga så jeg blødde mye, fordi det ble satt inn en sån tannfyllings dings på tanna så jeg måtte ta paracet i går så jeg kunne spise mat. Men jeg hadde et søtt grønt pinnedyr med meg, så det kikket på meg og passet på meg under behandlingen. Nå er jeg glad fordi nå er det overstått. Jeg er litt engstelig for att tannlegene baksnakket meg etter dette, fordi jeg spurte om så masse, for å vite hva som skjedde og om det var trygt. Jeg hadde nemlig aldri hatt en sånn fylling støtte metall dings i munnen før, fordi jeg har aldri skiftet fylling før. Den ga meg sår på tunga så jeg blødde en del. Det var også flaut. Skifter tannlegene ut de snurresugerene som de har i munnen etter hvert bruk, eller må de bruke dyrebar tid på å vaske den ren fra alt blodet mitt? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. juni 2016 Skrevet 1. juni 2016 6 minutter siden, Blomsterfluen skrev: I går var jeg hoss tannlegen og der lagde jeg ufrivillig "riste av panikk" - scenario, fordi jeg er så redd bedøvelsessprøyta og tingene som blir stappet inni munnen min. I går brukte jeg over en hel time bare for å skifte den midlertidige fyllingen med en skikkelig en fordi jeg var så redd. Jeg fikk et sår på tunga så jeg blødde mye, fordi det ble satt inn en sån tannfyllings dings på tanna så jeg måtte ta paracet i går så jeg kunne spise mat. Men jeg hadde et søtt grønt pinnedyr med meg, så det kikket på meg og passet på meg under behandlingen. Nå er jeg glad fordi nå er det overstått. Jeg er litt engstelig for att tannlegene baksnakket meg etter dette, fordi jeg spurte om så masse, for å vite hva som skjedde og om det var trygt. Jeg hadde nemlig aldri hatt en sånn fylling støtte metall dings i munnen før, fordi jeg har aldri skiftet fylling før. Den ga meg sår på tunga så jeg blødde en del. Det var også flaut. Skifter tannlegene ut de snurresugerene som de har i munnen etter hvert bruk, eller må de bruke dyrebar tid på å vaske den ren fra alt blodet mitt? Hei! En halv time på å skifte en midlertidig fylling er ikke mye. Jeg går selv på spesialavdelingen, der går feks mennesker med utviklingsforstyrrelser, autisme, samt kjeve og gane problemer, oftest medfødte, samt utviklingshemmede. Mange får full narkose, fordi de er umulige å behandle uten, jeg liker godt å gå til tannlegen, og jeg liker enkelte av smertene jeg kjenner der også, det er som at de er store og tydelige nok , og da liker jeg dem. Tannlegen der , er så brutal, dette er min opplevelse, at når hun bruker tanntråd, fordi jeg har trangt mellom tennene, så smeller det opp i tannkjøttet og smerten er sånn at jeg ler:-) Så vondt gjør det:-) Tannlegen er alltid veldig glad, sånn at humøret sier meg at "dette er godt ment", så jeg tar imot smertene med den innstillingen. Så alt i alt, kjenner jeg meg trygg. Det som forundrer meg, er hvordan du kan tro andre tar seg tid til å baksnake deg? De har et spennende arbeide, vi er kun i deres hode, så lenge vi er på timen/timene, mer betyr vi ikke:-) 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 1. juni 2016 Forfatter Skrevet 1. juni 2016 12 minutter siden, Madelenemie skrev: Hei! En halv time på å skifte en midlertidig fylling er ikke mye. Jeg går selv på spesialavdelingen, der går feks mennesker med utviklingsforstyrrelser, autisme, samt kjeve og gane problemer, oftest medfødte, samt utviklingshemmede. Mange får full narkose, fordi de er umulige å behandle uten, jeg liker godt å gå til tannlegen, og jeg liker enkelte av smertene jeg kjenner der også, det er som at de er store og tydelige nok , og da liker jeg dem. Tannlegen der , er så brutal, dette er min opplevelse, at når hun bruker tanntråd, fordi jeg har trangt mellom tennene, så smeller det opp i tannkjøttet og smerten er sånn at jeg ler:-) Så vondt gjør det:-) Tannlegen er alltid veldig glad, sånn at humøret sier meg at "dette er godt ment", så jeg tar imot smertene med den innstillingen. Så alt i alt, kjenner jeg meg trygg. Det som forundrer meg, er hvordan du kan tro andre tar seg tid til å baksnake deg? De har et spennende arbeide, vi er kun i deres hode, så lenge vi er på timen/timene, mer betyr vi ikke:-) Ok. Det er dumt at tysvær kommune ikke har en sån ordning at jeg kan få komme til en sån spessialavdeling. Her erdet barevanlige tannleger. Jeg ble som liten tvunget munnen oppe med byggeklosser av tre i røde og blå og gule farger, sån at jeg ikke hadde noe valg og ble holdt fast og skrek og hadde stor skrekkopplevelser når jeg var lite barn. Og en gang måtte jeg ta avstøpning av tennene, og da randt geleen i svelget på meg aå jeg brakk meg. Det var ekkelt. Tannlegene mente at jeg gnisset tenner i søvne, men det har jeg funnet utpå opptak at jeg aldeles ikke gjør. 0 Siter
slabbedask Skrevet 1. juni 2016 Skrevet 1. juni 2016 32 minutter siden, Blomsterfluen skrev: Skifter tannlegene ut de snurresugerene som de har i munnen etter hvert bruk, eller må de bruke dyrebar tid på å vaske den ren fra alt blodet mitt? De byttes mellom hver pasient. 1 Siter
Blomsterfluen Skrevet 1. juni 2016 Forfatter Skrevet 1. juni 2016 1 minutt siden, slabbedask skrev: De byttes mellom hver pasient. Det er bra. Jeg tenkte aetterpå at tannlegene kunne ha blitt dårlig av alt blodet, sån att de svimte av eller at de begynte å spy. Man vet jo aldri. En gang må jo være den første. 0 Siter
slabbedask Skrevet 1. juni 2016 Skrevet 1. juni 2016 1 time siden, Blomsterfluen skrev: Det er bra. Jeg tenkte aetterpå at tannlegene kunne ha blitt dårlig av alt blodet, sån att de svimte av eller at de begynte å spy. Man vet jo aldri. En gang må jo være den første. En tannlege som ikke tåler blod hadde nok ikke blitt gammel i yrket. 0 Siter
Inner self Skrevet 1. juni 2016 Skrevet 1. juni 2016 Jeg som ikke er autist, har vært så redd for tannlegen att jeg måtte få narkose. Så att du med autisme klarer uten, det er bra! 1 Siter
stjernestøv Skrevet 1. juni 2016 Skrevet 1. juni 2016 Tannlegen til sønnen min var stressa og irritert, det merket man lett. Men når sønnen min roet seg roet han seg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.