Gjest LillMeg26 Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg er 26 år, og fikk mitt andre barn i januar i fjor. Ca 4 uker etter fødselen døde min bestemor. Noen dager etter oppstod en akutt kløe på hele kroppen, et svakt synlig utslett. Særlig nakke, rygg, legger og hode var angrepet. I hendene fikk jeg noen svake, røde "roser", og det ble vondt å løfte og berøre ting med håndflatene. Etter noen dager oppsøkte jeg lege, men takket nei til allergimedisin pga. at jeg ammet. Dessuten var jeg usikker på om det var allergi, fordi legen da ikke klarte å se utslettet som var på retur. Symptomene forsvant etter ca en uke. Kom så igjen ca 1/2 år senere, da det oppstod tøffe tider i familien. Vet ikke om der er en sammenheng med stress. Nå har jeg kløe innimellom, helst på skulderpartiet. Men etter køen startet i fjor, har jeg jevnlig hatt kløe i bakhodet, som sjenerer en del. Kun et lite område klør, og det til tider mange ganger daglig. Av allergi har jeg ikke vært plaget før, men hadde astma som barn. Eneste jeg reagerer på, er å henge opp våte klær. Da blir hendene veldig tørre og rue. Det hadde vært fint å få en idè om hva dette kan være. Som jeg sa til legen jeg var inne til første gangen: Jeg føler jeg har fått lus og skabb. Hjelp! Hilsen Lille Meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41195-kl%C3%B8e-p%C3%A5-kroppen-vondt-inni-hendene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Kjære Lill/Meg26 Kronisk urtikaria kalles elveblest som kommer og går over en periode mer enn 3 måneder. Kronisk urtikaria gir elveblestliknende utslett og intens kløe og er ikke allergisk betinget. Hevelser inne i hendende og under fotsålene er også typisk. Allergimedisiner hjelper ofte på kløen da mekanismene ved elveblestutbruddene er de samme som ved en allergisk reaksjon. Utbruddene kommer ofte i forbindelse med fysisk eller psykisk stress. Andre utløsende årsaker er varme, kulde og trykk eller press mot kroppen. Det er ikke alltid utslettet er så påfallende, det kan godt være først og fremst hevelse og kløe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41195-kl%C3%B8e-p%C3%A5-kroppen-vondt-inni-hendene/#findComment-155195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.