Gå til innhold

trygdespørsmål


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Er ferdig utdannet om et halvt år. har studielån på 200 ooo ca.. Når jeg er ferdig tror jeg ikke jeg er i stand til å arbeide pga sykdommen. (alvorlig depresjon) Hva skal jeg gjøre da? Sove i nærmeste kontainer..? Finnes det trygdeordninger for sånne som meg?? Har aldri hatt fast jobb før eller noe.. Dette ble litt rotete.. men håper du kan svare. Føler at min allmennlege ikke tar det jeg sier alvorlig.. ham mener jeg bare må hoppe i det.

- Anonymus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

For det første kommer det an på om legen din mener du har vansker med å få arbeid pga sykdommen. Dernest kommer det an på om du har mistet minst halvparten av arbeidsevnen pga sykdom.

I så fall kan det tenkes at attføring er tingen. Evt. må du vente ett år før du evt kan ha rett på rehab.penger (hvis ikke sykdommen er så alvorlig at du kan få rehab.penger etter 5 mndr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...