Gjest Storemeg Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Finnes det noe godt råd mot kronisk hovne slimhinner i bihulene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41258-bihuler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlendingen Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Hei! Har ikke svar til deg, men lurer på det samme. Har du det slik at du plages med trykk i hodet? Har det slik i tinningene og bakover. I tillegg har jeg mye vondt i ganen og ved neserota. Har hatt det slik nå i 2-3 mnd. Har vært hos lege og fått antibiotika (appocilin) og en kortison nesespray. Nesesprayen skal jeg bruke i 2 mnd. Antibiotikaen hjalp ikke. Da jeg gikk gravid var jeg konstant tett i nesa. Da måtte jeg bruke nesespray (vanlig reseptfri) for i det hele tatt å få sove. Brukte dette hver dag i ca 2 mnd. Vet at dette kan ødelegge slimhinnene, og nå lurer jeg på om det har skjedd? Jeg sliter med tanker som hjernesvulst og slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41258-bihuler/#findComment-155268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Hei! Har ikke svar til deg, men lurer på det samme. Har du det slik at du plages med trykk i hodet? Har det slik i tinningene og bakover. I tillegg har jeg mye vondt i ganen og ved neserota. Har hatt det slik nå i 2-3 mnd. Har vært hos lege og fått antibiotika (appocilin) og en kortison nesespray. Nesesprayen skal jeg bruke i 2 mnd. Antibiotikaen hjalp ikke. Da jeg gikk gravid var jeg konstant tett i nesa. Da måtte jeg bruke nesespray (vanlig reseptfri) for i det hele tatt å få sove. Brukte dette hver dag i ca 2 mnd. Vet at dette kan ødelegge slimhinnene, og nå lurer jeg på om det har skjedd? Jeg sliter med tanker som hjernesvulst og slikt. I tillegg til evt. infeksjon er det avløpsproblemet som er det viktigste ved bihulebetennelse. Når slimhinnene svulmer opp kan det bli tett ved avløpet og man kommer i en slags ond sirkel med dårlig drenering, slimproduksjon, sekundær infeksjon. Antibiotika kun hjelper mot selve bakteriene, og ikke mot avløpsproblemene. I tidluig fasen kan man påvirke slimhinneoppsvulmingen ved nesedråper eller spray, men erfaringsmessig er de lite effektive ved kroniske bihulebetennelse. Jeg ville oppsøke en øre-nese-hals lege som kan se på det, og evt. gjøre noe med avløpet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41258-bihuler/#findComment-155472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storemeg Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hei! Har ikke svar til deg, men lurer på det samme. Har du det slik at du plages med trykk i hodet? Har det slik i tinningene og bakover. I tillegg har jeg mye vondt i ganen og ved neserota. Har hatt det slik nå i 2-3 mnd. Har vært hos lege og fått antibiotika (appocilin) og en kortison nesespray. Nesesprayen skal jeg bruke i 2 mnd. Antibiotikaen hjalp ikke. Da jeg gikk gravid var jeg konstant tett i nesa. Da måtte jeg bruke nesespray (vanlig reseptfri) for i det hele tatt å få sove. Brukte dette hver dag i ca 2 mnd. Vet at dette kan ødelegge slimhinnene, og nå lurer jeg på om det har skjedd? Jeg sliter med tanker som hjernesvulst og slikt. Til nordlendingen Det er ikke jeg, men kjæresten min som har bihuleproblemer, med kronisk tette bihuler som følge av oppsvulmede slimhinner. Pencillin/antibiotika hjalp ikke, og kortisonspray har bare virkning for en liten stund av gangen. Han er konstant tett og er blitt overfølsom overfor lukter/gasser. Men, jeg vil gjerne svare deg på dine spørsmål. For det første, er jeg ganske sikker på at du ikke trenger å være redd for svulster o.l. Det dreier seg helt sikkert om bihulene dine. Det gir trykk for hodet som du sier, og tidvis mye smerter. Jeg var selv plaget med bihulebetennelser hver vinter, men er ikke det lenger. Det er ganske vanlig å få tett nese/bihuler ved graviditet. Aner ikke hvorfor. Men, jeg har et råd til deg: Skyll bihulene med saltvann. Dette renser opp på en effektiv måte uten å skade slimhinnene. Bruker du for mye nesesprayer, dråper eller andre slimhinneavsvellende midler (også i tablettform) vil dette til slutt virke mot sin hensikt og føre til kroniske problemer slik det gjorde for kjæresten min. Jeg brukte saltvann selv når jeg begynte å tetne, og det hjalp veldig bra. På apoteket har de en spesiell "skylleinnretning" som er fin å bruke. Les ellers svaret som Miklos Degre har gitt meg. Lykke til. :-) Hilsen storemeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41258-bihuler/#findComment-156078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storemeg Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hei! Har ikke svar til deg, men lurer på det samme. Har du det slik at du plages med trykk i hodet? Har det slik i tinningene og bakover. I tillegg har jeg mye vondt i ganen og ved neserota. Har hatt det slik nå i 2-3 mnd. Har vært hos lege og fått antibiotika (appocilin) og en kortison nesespray. Nesesprayen skal jeg bruke i 2 mnd. Antibiotikaen hjalp ikke. Da jeg gikk gravid var jeg konstant tett i nesa. Da måtte jeg bruke nesespray (vanlig reseptfri) for i det hele tatt å få sove. Brukte dette hver dag i ca 2 mnd. Vet at dette kan ødelegge slimhinnene, og nå lurer jeg på om det har skjedd? Jeg sliter med tanker som hjernesvulst og slikt. Til nordlendingen Det er ikke jeg, men kjæresten min som har bihuleproblemer, med kronisk tette bihuler som følge av oppsvulmede slimhinner. Pencillin/antibiotika hjalp ikke, og kortisonspray har bare virkning for en liten stund av gangen. Han er konstant tett og er blitt overfølsom overfor lukter/gasser. Men, jeg vil gjerne svare deg på dine spørsmål. For det første, er jeg ganske sikker på at du ikke trenger å være redd for svulster o.l. Det dreier seg helt sikkert om bihulene dine. Det gir trykk for hodet som du sier, og tidvis mye smerter. Jeg var selv plaget med bihulebetennelser hver vinter, men er ikke det lenger. Det er ganske vanlig å få tett nese/bihuler ved graviditet. Aner ikke hvorfor. Men, jeg har et råd til deg: Skyll bihulene med saltvann. Dette renser opp på en effektiv måte uten å skade slimhinnene. Bruker du for mye nesesprayer, dråper eller andre slimhinneavsvellende midler (også i tablettform) vil dette til slutt virke mot sin hensikt og føre til kroniske problemer slik det gjorde for kjæresten min. Jeg brukte saltvann selv når jeg begynte å tetne, og det hjalp veldig bra. På apoteket har de en spesiell "skylleinnretning" som er fin å bruke. Les ellers svaret som Miklos Degre har gitt meg. Lykke til. :-) Hilsen storemeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41258-bihuler/#findComment-156079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storemeg Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hei! Har ikke svar til deg, men lurer på det samme. Har du det slik at du plages med trykk i hodet? Har det slik i tinningene og bakover. I tillegg har jeg mye vondt i ganen og ved neserota. Har hatt det slik nå i 2-3 mnd. Har vært hos lege og fått antibiotika (appocilin) og en kortison nesespray. Nesesprayen skal jeg bruke i 2 mnd. Antibiotikaen hjalp ikke. Da jeg gikk gravid var jeg konstant tett i nesa. Da måtte jeg bruke nesespray (vanlig reseptfri) for i det hele tatt å få sove. Brukte dette hver dag i ca 2 mnd. Vet at dette kan ødelegge slimhinnene, og nå lurer jeg på om det har skjedd? Jeg sliter med tanker som hjernesvulst og slikt. Til nordlendingen Det er ikke jeg, men kjæresten min som har bihuleproblemer, med kronisk tette bihuler som følge av oppsvulmede slimhinner. Pencillin/antibiotika hjalp ikke, og kortisonspray har bare virkning for en liten stund av gangen. Han er konstant tett og er blitt overfølsom overfor lukter/gasser. Men, jeg vil gjerne svare deg på dine spørsmål. For det første, er jeg ganske sikker på at du ikke trenger å være redd for svulster o.l. Det dreier seg helt sikkert om bihulene dine. Det gir trykk for hodet som du sier, og tidvis mye smerter. Jeg var selv plaget med bihulebetennelser hver vinter, men er ikke det lenger. Det er ganske vanlig å få tett nese/bihuler ved graviditet. Aner ikke hvorfor. Men, jeg har et råd til deg: Skyll bihulene med saltvann. Dette renser opp på en effektiv måte uten å skade slimhinnene. Bruker du for mye nesesprayer, dråper eller andre slimhinneavsvellende midler (også i tablettform) vil dette til slutt virke mot sin hensikt og føre til kroniske problemer slik det gjorde for kjæresten min. Jeg brukte saltvann selv når jeg begynte å tetne, og det hjalp veldig bra. På apoteket har de en spesiell "skylleinnretning" som er fin å bruke. Les ellers svaret som Miklos Degre har gitt meg. Lykke til. :-) Hilsen storemeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41258-bihuler/#findComment-156081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.