Gå til innhold

Problemer med urinen

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste 4 måneder vært plaget av perioder der jeg må tisse hele tiden. Dette varer i en til to dager og etterhvert så har jeg jo ikke mer urin igjen, men likevel føler jeg en stor trang for å tisse og må løpe på do hele tiden. Da kommer det vare noen dråper, og det er vondt, jeg føler liksom at jeg må så veldig tisse! Jeg har hatt slike "utbrudd" 3 ganger og det har allid gått over av seg selv. Men første gangen blødde jeg litt i urindråpene og jeg er nå litt engstelig på hva dette kan være. Det er utrolig slitsomt når det pågår. Får ikke gjort noe annet enn å løpe på do.

Jeg har det siste halvåret drukket mye vann, ca 2 liter om dagen. Kan dette ha noen betydning?

Er det en urinveisinfeksjon?

Jeg skal til legen snart og har tenkt å spørre han da, men vil gjerne vite litt på forhånd siden jeg ikke vet hva dette kan være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41279-problemer-med-urinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Man kan ikke utelukke at det er en urinvisinfeksjon og du bør derfor få undersøkt urinen. Det er ikke lett å stille en diagnose bare utifra sykehistorien din, men jeg synes du bør kontakte lege. Det skyldes ikke at du drikker vann. Men jo mer vann du drikker, jo oftere må du vel tisse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41279-problemer-med-urinen/#findComment-155185
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...