Gå til innhold

Tør jeg møte eksen?


luc

Anbefalte innlegg

Jeg skrev nettopp et langt innlegg om dette, som bare forsvant?! Så jeg prøver igjen:

Etter 20 års ekteskap gikk mannen min fra meg, til en annen. Det er to år siden nå, og vi ble skilt for et år siden. Han har giftet seg med den nye.

Jeg var veldig deprimert ganske lenge, men nå føler jeg meg bedre.Dessverre har jeg trøstespist en del og lagt på meg ca. ti kilo. Problemet er også at jeg fortsatt savner ham veldig, samtidig som jeg i blant føler meg både sint og såret. Vi har en datter på 20 år som bor hos meg, og vi snakker sammen i telefonen av og til. I det siste har vi begynt å prate sammen oftere og mer vennskapelig enn før. Nå vil han gjerne at vi skal treffes for å prate. Han sier at det nye ekteskapet går dårlig.

Jeg er redd for å treffe han igjen, redd for at han skal synes jeg er blitt tykk og stygg, redd for å bli såret igjen. Men jeg vil også gjerne se han igjen. Innerst inne håper jeg vel fortsatt at det kan bli oss to igjen.... Hva skal jeg gjøre, Solveig Vennesland eller andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, treffes og snakk-men ikke håp for mye at det ordner seg etter en "kaffeprat".Si det som det er til, at du har "trøstespist" og ikke vil ta ham tilbake med det første og beste tegnet han gir.Han gikk tross alt fra deg etter 20år, og han må være ganske sikker på at han vil leve resten av livet sitt med deg, denne gangen(hvis det er det du vil), men det er ikke sikkert derfor han vil treffe deg heller.Savnet etter en GOD venn er der sikkert(for GODE venner er man faktisk etter 20år).Vær sikker på at du tåler at det kanskje ikke er et nytt liv med deg han ønsker, kanskje/kanskje ikke!?Min eks-sambo gjennom 8år ringte meg da den nye dama hans var gravid med en annen-han kunne ikke snakke med noen andre "sånn".Man kjenner hverandre såpass godt at det er en venn for livet om man lar det bli sånn.Kanskje noe mer/kanskje ikke.Gjør det du føler for, og det du har lyst til!Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akkurat no x-pert på området. Men bare en liten reply på det siste du skrev, om at du ønsker/drømmer om at det blir dere to igjen....

Hvis du vil bli sammen med han igjen, må du jo nesten møte han først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akkurat no x-pert på området. Men bare en liten reply på det siste du skrev, om at du ønsker/drømmer om at det blir dere to igjen....

Hvis du vil bli sammen med han igjen, må du jo nesten møte han først.

He, he, Crinos, det har du selvsagt rett i.:-) Jeg har gått rundt og tenkt at jeg ikke vil møte han igjen før jeg har slanket av meg de ti kiloene. Men det kan jo ta sin tid. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære luc!

Slik jeg oppfatter brevet ditt, tror jeg ikke du løper noen stor risiko ved å treffe din x.

dersom du er obs på faresignalene.

Din x er gift på nytt og sier at det skranter der. Mange vender hjem igjen når festen er over.

Kanskje din x trenger deg for å bli forstått og få trøst? Hold deg på avstand, men lytt og observer. Hva er han ute etter?

Jeg ser at du er bekymret for utseendet ditt? Det tyder vel på at du håper å tenne han? Da er det kanskje lurt å forberede sg på at du kan bli skuffet og såret dersom det ikke går din vei.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstilling du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige

helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å svare på denne utgaven av innlegget også jeg...

Ville bare si at jeg forstår hvor tøft du har det. Foreldrene mine var gjennom noe av det samme for noen år siden. Nå har de det heldigvis bra på hver sin kant, men det har tatt lang tid for dem begge.

De er venner igjen nå, hvis man kan kalle det det, men ALDRI i verden om jeg ville hatt dem sammen igjen (nok en gang... :-). Nå er det selvsagt forskjell på folk, men man må som regel være to for å skilles og gammel "dritt" har en stygg tendes til å ligge begravet langt nede et sted, uansett.

Jeg håper ihvertfall du tenker deg godt om før du gjør noe, også av hensyn til datteren deres. Og husk på at hvis du begynner å være "bestevenninne" med eksmannen din nå, er det faktisk DU som er "den andre kvinnen". En tanke bare...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he, Crinos, det har du selvsagt rett i.:-) Jeg har gått rundt og tenkt at jeg ikke vil møte han igjen før jeg har slanket av meg de ti kiloene. Men det kan jo ta sin tid. :-(

Ikke nødvendig vis... ;)

Hvis du er streng med deg selv, går det fint ann a ta av seg "overflødige" kilo rimelig kjapt.

Jeg har et program nå som har tatt meg fra 88 kilo til 82 kilo på 2 uker. (Det uten å trene noe som helst).

[bare så det er nevnt. jeg er gutt/mann].

Tenkte jeg skulle begynne å trene litt også nå, for å se om jeg kommer ned unner 80kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan klarte du det?

Ikke nødvendig vis... ;)

Hvis du er streng med deg selv, går det fint ann a ta av seg "overflødige" kilo rimelig kjapt.

Jeg har et program nå som har tatt meg fra 88 kilo til 82 kilo på 2 uker. (Det uten å trene noe som helst).

[bare så det er nevnt. jeg er gutt/mann].

Tenkte jeg skulle begynne å trene litt også nå, for å se om jeg kommer ned unner 80kg.

Har du lyst til å gi meg oppskriften? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å gi meg oppskriften? :)

Spise "riktig". Finnes så mange deffinasjoner på hva som er riktig...

For meg... Spiser jeg til faste tider, men spiser ugjevne mengder for dag til dag.

Prøver å spise mager mat, kylling, pasta, den slags.

Men slenger på en god dose rødt-kjøtt også.

Hoved cluet er vel det at jeg aldri spiser til jeg er mett.

(Hjernen har en viss treghet, så du er egentlig mett før du føler deg mett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...