Gå til innhold

NHB og andre: uansvarlig av meg å få barn?


Engstelig35

Anbefalte innlegg

Dere som mener det er helt uproblematisk å vokse opp uten noen far i det hele tatt, har dere opplevd dette selv? Har dere satt dere inn i forskning som omhandler det å vokse opp med kun én forelder? Eller er det bare noe dere "tror"?

Anonymkode: 38ea2...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener det er helt uproblematisk å vokse opp uten noen far i det hele tatt, har dere opplevd dette selv? Har dere satt dere inn i forskning som omhandler det å vokse opp med kun én forelder? Eller er det bare noe dere "tror"?

Anonymkode: 38ea2...518

Du du link til forskning om dette?

Anonymkode: e8a8f...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten40
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener det er helt uproblematisk å vokse opp uten noen far i det hele tatt, har dere opplevd dette selv? Har dere satt dere inn i forskning som omhandler det å vokse opp med kun én forelder? Eller er det bare noe dere "tror"?

Anonymkode: 38ea2...518

Jeg kjenner personer som har vokst opp uten far veldig, veldig godt (i nær familie). Det er klart man kan lage problemer ut av alt. Noen som adopteres f.eks sliter, andre har det kjempefint. Noen savner en far de kjenner, men som ikke stiller fullt opp. En av de jeg kjenner kjente ikke sin far i det hele tatt. Hun savnet han ikke, hadde nok omsorgspersoner. Men var litt nysgjerrig selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener det er helt uproblematisk å vokse opp uten noen far i det hele tatt, har dere opplevd dette selv? Har dere satt dere inn i forskning som omhandler det å vokse opp med kun én forelder? Eller er det bare noe dere "tror"?

Anonymkode: 38ea2...518

Jeg har vokst opp uten far og kjenner til flere. Ingen av de jeg kjenner har noen problemer pga det.
 

Tror de med uenige foreldre får større problemer enn de som bare har en av foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg har vokst opp uten far og kjenner til flere. Ingen av de jeg kjenner har noen problemer pga det.
 

Tror de med uenige foreldre får større problemer enn de som bare har en av foreldrene.

Enig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vurdert å dra til Danmark for å bli inseminert, for deretter å bli selvvalgt alenemor, ville jeg ha sagt nei. Men nå må vi tenke på at dette faktisk er et barn som er på vei. NHD, er det bedre å drepe barnet enn å la det vokse opp med en angstfylt alenemor?

Anonymkode: 1279d...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NHD, er det bedre å drepe barnet enn å la det vokse opp med en angstfylt alenemor?

Anonymkode: 1279d...b8c

Helt uavhengig av denne tråden:

Jeg hører ikke til gruppen fanatikere som ser på abort som drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Helt uavhengig av denne tråden:

Jeg hører ikke til gruppen fanatikere som ser på abort som drap.

Men hører du til gruppen som mener at psykisk syke ikke bør få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater
38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men hører du til gruppen som mener at psykisk syke ikke bør få barn?

"Psykisk syke" er et så ullent, men også vidt begrep at jeg ikke kan ha et felles standpunkt til alle disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

"Psykisk syke" er et så ullent, men også vidt begrep at jeg ikke kan ha et felles standpunkt til alle disse.

Ja og alle fungerer vel ulikt selv om man har like diagnoser, før i gamle dager ble psykisk syke sterilisert. Kanskje de verste tilfellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

"Psykisk syke" er et så ullent, men også vidt begrep at jeg ikke kan ha et felles standpunkt til alle disse.

Hva med pasienter med PF? 

Anonymkode: 715d4...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Helt uavhengig av denne tråden:

Jeg hører ikke til gruppen fanatikere som ser på abort som drap.

Trenger vel ikke å være fanatiker for å forstå at det er et liv som blir drept. 

Anonymkode: e4703...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med pasienter med PF? 

Anonymkode: 715d4...9dc

Det virker som det er mange med barn som har, ja faktisk helt forskrudde folk med alle slags PF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger vel ikke å være fanatiker for å forstå at det er et liv som blir drept. 

Anonymkode: e4703...370

Synes ikke at denne tråden er rette plass til å diskutere abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for mange svar og fine refleksjoner og argumenter både for og imot. Interessant og nyttig lesing. Etter grundig overveielse har jeg nå kommet frem til å avbryte svangerskapet både av hensyn til meg selv og barnet. Det føles ikke riktig å gjennomføre det. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg tror ikke en alenemortilværelse hadde gjort underverker for min psyke. All ære til dere som står i det og som får det til å funke forøvrig. <3 For min del tror jeg at morsrollen fungerer best med en støttende og trygg partner. Jeg har jobbet med barn i mange år og vet hvor essensielt det er med trygge og stabile omsorgspersoner. Jeg tviler ikke på at jeg vil bli en god mor en gang i fremtiden, men det føles ikke som om tiden er inne helt ennå. Kanskje den aldri blir det. Men heldigvis er jeg så heldig at jeg har små barn rundt meg på jobb, og etter endt studie vil jeg fortsatt ha gleden av å jobbe med disse små energibuntene som jeg er så glad i. Dette ordner seg, og jeg er sikker på at jeg har tatt en riktig avgjørelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Engstelig35 skrev:

Takk igjen for mange svar og fine refleksjoner og argumenter både for og imot. Interessant og nyttig lesing. Etter grundig overveielse har jeg nå kommet frem til å avbryte svangerskapet både av hensyn til meg selv og barnet. Det føles ikke riktig å gjennomføre det. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg tror ikke en alenemortilværelse hadde gjort underverker for min psyke. All ære til dere som står i det og som får det til å funke forøvrig. <3 For min del tror jeg at morsrollen fungerer best med en støttende og trygg partner. Jeg har jobbet med barn i mange år og vet hvor essensielt det er med trygge og stabile omsorgspersoner. Jeg tviler ikke på at jeg vil bli en god mor en gang i fremtiden, men det føles ikke som om tiden er inne helt ennå. Kanskje den aldri blir det. Men heldigvis er jeg så heldig at jeg har små barn rundt meg på jobb, og etter endt studie vil jeg fortsatt ha gleden av å jobbe med disse små energibuntene som jeg er så glad i. Dette ordner seg, og jeg er sikker på at jeg har tatt en riktig avgjørelse. :)

 

Så bra du har reflektert så godt rundt det og kommet til en avgjørelse som føles rett for deg! Jeg ville tenkt det samme i en slik situasjon, tror jeg. 

Anonymkode: 38ea2...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...