Gå til innhold

Hva ville du gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en skriftlig "tilståelse" fra en venn hvor h*n skriver hvor idiot h*n har vært som har gjort det. Altså vi utvekslet noen mail og snakket om fortiden. Da innrømmer h*n hva som ble gjort. Dette var så lenge siden kanskje 8,9 eller 10 år siden, men foreldelse fristen er 10 år, men det finnes ingen bevis mot denne personen lenger. Hva ville du gjort hvis du fikk en sånn mail? Hvis jeg la oss si ønsker å tipse politiet om dette, kommer jeg noen vei? Er jo ganske gammel sak da. Men får ikke det ut av hodet mitt! 

Ps. Det er ikke en straffbar handling mot mennesker eller dyr! 

Anonymkode: 0a6d9...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått en skriftlig "tilståelse" fra en venn hvor h*n skriver hvor idiot h*n har vært som har gjort det. Altså vi utvekslet noen mail og snakket om fortiden. Da innrømmer h*n hva som ble gjort. Dette var så lenge siden kanskje 8,9 eller 10 år siden, men foreldelse fristen er 10 år, men det finnes ingen bevis mot denne personen lenger. Hva ville du gjort hvis du fikk en sånn mail? Hvis jeg la oss si ønsker å tipse politiet om dette, kommer jeg noen vei? Er jo ganske gammel sak da. Men får ikke det ut av hodet mitt! 

Ps. Det er ikke en straffbar handling mot mennesker eller dyr! 

Anonymkode: 0a6d9...6d7

Hvis ikke det er straffbart kommer du vel ingen vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hva jeg ville gjort er én ting, hva som er det rette å gjøre er en helt annen ting. Du spør hva jeg ville gjort.

Sånn som jeg kjenner meg selv ville jeg ikke gått til politiet om jeg fikk rede på en 8 år gammel trygdesvindel e.l. Jeg har jo gjennom livet hørt om at folk jobber svart eller smugler litt sprit, men jeg har aldri vurdert å gå til politiet med sånt.

Derimot har jeg tipset politiet om overgrep en gang, men det er en annen sak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gargamel skrev:

Hva jeg ville gjort er én ting, hva som er det rette å gjøre er en helt annen ting. Du spør hva jeg ville gjort.

Sånn som jeg kjenner meg selv ville jeg ikke gått til politiet om jeg fikk rede på en 8 år gammel trygdesvindel e.l. Jeg har jo gjennom livet hørt om at folk jobber svart eller smugler litt sprit, men jeg har aldri vurdert å gå til politiet med sånt.

Derimot har jeg tipset politiet om overgrep en gang, men det er en annen sak.

 

Lurer på om man har plikt for å melde fra. 

Anonymkode: 0a6d9...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om man har plikt for å melde fra. 

Anonymkode: 0a6d9...6d7

Nei, man har ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...