Gå til innhold

Nok er nok !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje rett å trekke seg litt tilbake og overlate ansvaret for eget liv til han. Han er vel voksen. Dps prøver jo å hjelpe han, ut fra det du skriver, men han vil ikke møte opp til timene, fordi han ikke kommuniserer så bra med psykologene. Det er vanskelig for dem å hjelpe om han ikke ser på det å få hjelp som noe verdifullt.

Anonymkode: abde2...6a9

Men han har jo møtt opp til timene :) Dps prøver kanskje å hjelpe. Ikke vet jeg. Jeg vet i hvert fall at de lover mye. Lover og lover og lover. Så sønnen har egentlug helt rett. De lover mye, men kommer aldri i gang. 

Han har gått der i over ett år nå og de har ikke kommet i gang med behandlinga enda. Er normalt at det skal ta over ett år å komme i gang med behandling av en depresjon med sosialangst ? 

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han har jo møtt opp til timene :) Dps prøver kanskje å hjelpe. Ikke vet jeg. Jeg vet i hvert fall at de lover mye. Lover og lover og lover. Så sønnen har egentlug helt rett. De lover mye, men kommer aldri i gang. 

Han har gått der i over ett år nå og de har ikke kommet i gang med behandlinga enda. Er normalt at det skal ta over ett år å komme i gang med behandling av en depresjon med sosialangst ? 

Anonymkode: 07f61...a48

Ikke uvanlig på et DPS. :ph34r:

Anonymkode: ce14d...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes det er fantastisk at du står på for sønnen din. For mange med psykiske lidelser er det helt avgjørende med den støtte og motivasjon de får fra pårørende.

Det er trist at DPS ikke gir han adekvat hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg synes det er fantastisk at du står på for sønnen din. For mange med psykiske lidelser er det helt avgjørende med den støtte og motivasjon de får fra pårørende.

Det er trist at DPS ikke gir han adekvat hjelp.

Tusen takk for det :) Det er godt å se at noen forstår i hvert fall. Nå er han elendig . Storesøster møtte han i kveld for å planlegge felless tale til lillesøsteren til helga. Det var visst planen de hadde, men så er han blitt så elendig. Lenge siden sist  hun har sett han slik , sa hun. 

Jeg har tatt meg fri fra jobb tidlig på dagen i morgen for å kjøre han til DPS, så jeg er allerede i gang med hjelpinga igjen. Er helt utslitt nå. Dette var det siste jeg ønsket midt i konfirmasjonsforberedelser. :(Ikke har jeg økonomi til å drive å ta meg fri fra jobb slik heller. Skrev en meget bestemt melding til behandleren også i kveld om jeg ville ha fortgang NÅ.

Såpass kvass og bestemt at jeg sikkert angrer meg når jeg har fått sovet litt. Huff !

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg synes det er fantastisk at du står på for sønnen din. For mange med psykiske lidelser er det helt avgjørende med den støtte og motivasjon de får fra pårørende.

Det er trist at DPS ikke gir han adekvat hjelp.

Hvorfor er fastleger og andre så utrolig opptatt av at alle skal slutte med AD så fort som mulig? Jeg har alle indikasjoner på at jeg burde fortsette ut livet, men blir konstant mast på om å slutte med medisinen jeg går på. Andre jeg kjenner opplever det samme - og ser nå at det skjer med trådstarters sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er til stor hjelp dette forslaget, men har dere vurdert å prøve å skifte til en annen fastlege. Er ikke umulig at han heller i samarbeid med fastlegen kunne fått prøvd ut andre medisiner enn akkurat cipralex. Det finnes jo tross alt et stort antall andre medisiner han kunne prøvd og som kanskje hadde fått han høyt nok opp til å begynne på igjen hos dps.

Vet mange har bedre erfaring av blant annet Zoloft enn av Cipralex, men dette kommer helt an på personen, og under prøving og opptrapping av slike medisiner så vil jo de fleste fastleger prøve å ha veldig regelmessig oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Ciedre skrev:

Vet ikke om det er til stor hjelp dette forslaget, men har dere vurdert å prøve å skifte til en annen fastlege. Er ikke umulig at han heller i samarbeid med fastlegen kunne fått prøvd ut andre medisiner enn akkurat cipralex. Det finnes jo tross alt et stort antall andre medisiner han kunne prøvd og som kanskje hadde fått han høyt nok opp til å begynne på igjen hos dps.

Vet mange har bedre erfaring av blant annet Zoloft enn av Cipralex, men dette kommer helt an på personen, og under prøving og opptrapping av slike medisiner så vil jo de fleste fastleger prøve å ha veldig regelmessig oppfølging.

Det som skjedde hos fastlegen, var at det var jeg som mptte bestille timer til han . Han fikk Cipralex og deretter ble det stille fra fastlegen. I min naivitet trodde jeg også at fastlegen ville være « på » og innkalle til oppfølgingstimer. Det skjedde ikke. Derfor var det jeg som gjennom mail måtte informere fastlegen om utviklingen, spørre om nye resepter , høre om han skulle øke dose osv. 

Fastlegen har ikke noe mer med han å gjøre nå, men han går allerede til Dps. Der skulle han

begynne med kognitiv terapi med det samme, fikk jeg høre rett før sommerferien og fikk utdelt brosjyrer om kognitiv terapi.Jeg ble så glad og sa til sønnen min : - Nå skal du endelig få den rette hjelpen. 

Men nå ser jeg hun skriver til meg : Jeg tror han vil ha nytte av intensiv behandling for sin sosiale angst og tror slik behandling vil være med å behandle den milde depresjonen han har utviklet samt forebygge tilbakefall ? Jeg forsøker å få han over til spesialutdannet terapeut ved allmennpoliklinikken. I en overgang kan jeg følge opp i tillegg.

Hva betyr dette ? Vil de sende han fra seg på dps ? Hvor blir det av den kongnitive terapien som skulle startes opp med det samme ? Blir det enda mer venting nå ?

Det irriterer meg at de ikke forstår ( fordi de ikke så han ) hvor alvorlig denne depresjonen var da den startet.  De bagataliserer. 

 

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye som har skjedd nå. Etter at jeg fikk beskjed om at hun hadde endret timen hans og ga han ny time om 14 dager, skrev jeg til psykologen at jeg skulle ta meg fri fra jobb og kjøre han til den oppsatte timen kl 9.30 i dag. 

Dermed tok hun i mellomtiden kontakt med sønnen og satte opp ny time 11.15 uten å gi meg beskjed. 

Jeg har sagt i fra om at det er viktig at også jeg får beskjed om når han har time fordi han har 3 forskjellige sykehus og forholde seg til og har timer i ett sett nå og at han har problemer med å følge med og hvor han skal når.

Jeg prøvde nå og ringe henne for å spørre om npr han har time og hun svarer ikke. Jeg ringer resepsjonen for p høre når han har time og hun sier hun ikke har lov til å gi meg klokkeslettet. Men til slutt klarer hun å få hostet ut av seg at han har time kl 11.15.

Dermed har jeg tatt meg fri fra jobb for uten grunn i dag. Nå kan jeg ikke kjøre han, da jeg har sagt jeg skal rekke å være på jobben til 10.00.

Så får jeg bare krysse fingrene og håpe han kommer seg dit på egen hånd.

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det nye som har skjedd nå. Etter at jeg fikk beskjed om at hun hadde endret timen hans og ga han ny time om 14 dager, skrev jeg til psykologen at jeg skulle ta meg fri fra jobb og kjøre han til den oppsatte timen kl 9.30 i dag. 

Dermed tok hun i mellomtiden kontakt med sønnen og satte opp ny time 11.15 uten å gi meg beskjed. 

Jeg har sagt i fra om at det er viktig at også jeg får beskjed om når han har time fordi han har 3 forskjellige sykehus og forholde seg til og har timer i ett sett nå og at han har problemer med å følge med og hvor han skal når.

Jeg prøvde nå og ringe henne for å spørre om npr han har time og hun svarer ikke. Jeg ringer resepsjonen for p høre når han har time og hun sier hun ikke har lov til å gi meg klokkeslettet. Men til slutt klarer hun å få hostet ut av seg at han har time kl 11.15.

Dermed har jeg tatt meg fri fra jobb for uten grunn i dag. Nå kan jeg ikke kjøre han, da jeg har sagt jeg skal rekke å være på jobben til 10.00.

Så får jeg bare krysse fingrene og håpe han kommer seg dit på egen hånd.

Anonymkode: 07f61...a48

Kanskje sønnen din har sagt til psykologen at han ikke vil at du skal blande deg? 

Anonymkode: 3af99...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje sønnen din har sagt til psykologen at han ikke vil at du skal blande deg? 

Anonymkode: 3af99...bf8

Neida, det har han ikke. Tvert i mot er han takknemlig for hjelpen jeg gir han.

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allmennpoliklinikken er en del av dps.

Anonymkode: 9e46d...d10

Det høres bra ut :)

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det har han ikke. Tvert i mot er han takknemlig for hjelpen jeg gir han.

Anonymkode: 07f61...a48

Ok. Du kjenner han best. 

Anonymkode: 3af99...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Allmennpoliklinikken er en del av dps.

Anonymkode: 9e46d...d10

Det høres bra ut :)

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Du kjenner han best. 

Anonymkode: 3af99...bf8

Det er nok det og nå kom det svar etter hvert fra henne om at har time 11.15. Alt for sent å komme med det nå.

Jeg sendte henne derfor en ny melding og ba om et nytt felles møte hvor jeg ville snakke litt om hva slags samarbeid vi skulle ha fremover, at det var viktig at vi spilte på samme lag og om hvorfor jeg mente det var viktig.

Da kom det en beklagelse og hun skrev at hun skulle sette opp en time til samtale :)

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og midt oppe i det hele fikk jeg en veldig hyggelig tilbakemelding på jobb i dag på en jobb jeg har gjort. 

Den trengte jeg akkurat nå når jeg følte jeg ikke strakk til på noen områder. 

Litt selvskryt, men ble så glad :D En liten opptur i elendigheta :)

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte han melding. Han kom seg på timen i dag. Puh!

Jeg spurte hvordan det gikk?

- Veldig bra og mye bedre enn sist.

Noe har blitt sagt slik at han ble løftet litt opp. Jeg vet ikke hva, men ett eller annet som var positivt for hans del :-)

 

Tusen takk for alle svar i tråden :-) Avslutter her.

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sendte han melding. Han kom seg på timen i dag. Puh!

Jeg spurte hvordan det gikk?

- Veldig bra og mye bedre enn sist.

Noe har blitt sagt slik at han ble løftet litt opp. Jeg vet ikke hva, men ett eller annet som var positivt for hans del :-)

 

Tusen takk for alle svar i tråden :-) Avslutter her.

Anonymkode: 07f61...a48

Godt å høre at han gikk på timen og fikk en positiv opplevelse. Ønsker deg en fin helg, og lykke til med alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 09.09.2016 at 12.22, påskelilje skrev:

Godt å høre at han gikk på timen og fikk en positiv opplevelse. Ønsker deg en fin helg, og lykke til med alt!

Tusen takk og det gikk så bra og aller mest rørt og stolt ble jeg over sønnen i dag :)

Både jeg ,faren og søster og bror holdt taler i dag. Storesøster er den fødte taler og at hun skulle prate det var ikke overraskende, men at sønnen skulle reise seg og holde en individuell og fin tale, nei da ble jeg helt på gråten. Han virket rolig og trygg. Det må ha kostet han enormt mye krefter, men han var kjempeflink. Er så stolt av han.:)

 

Anonymkode: 07f61...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...