AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 Skrevet 14. september 2016 Hei. Jeg lurer på om Lithionit påvirker fysisk prestasjonsevne i idrett? Trener fire-fem økter i uka og er i god form, så er redd Litiumet skal redusere utholdenheten min, kanskje hindre meg i å kunne trene som jeg gjør? Hvor lang tid tar det før Litium virker, vanligvis (bipolar 1, i depressiv fase nå)? Er veldig deprimert og suicidal. Kan litium hjelpe mot angst og panikkangst også? Jeg sliter med dette i tillegg til BP1. Akkurat nå i alvorlig grad. Noen lure tips når det gjelder litiumbruk? Jeg spiser mindre salt enn de fleste i dette landet, men unngår det ikke helt. Har det mye å si? Skal jeg drikke mer/mindre? Jeg drikker ca. 3l om dagen (trener som sagt mye). Lurer også på om svetting kan "ødelegge", jeg svetter jo mye siden jeg trener mye. Alt dette: lite salt, mye trening, vann og svetting, kan kanskje klundre det til med litium? Jeg har ikke elektrolyttforstyrrelser nå i utgangspunktet, altså. Kan man ta Sobril (i ny og ne) sammen med litium? Trygt å blande? Kan man gjøre noe selv for å motvirke/forebygge bivirkninger? Jeg er spesielt redd for at skjoldbruskkjertelen eller nyrene skal påvirkes. Redd for lavt stoffskifte og svulster/kreft i nyrene om mange år. Anonymkode: 7310d...dac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 Skrevet 14. september 2016 Pluss: skal man være forsiktig i solen på litium?? Anonymkode: 7310d...dac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 Skrevet 15. september 2016 1 time siden, Annkarin skrev: Svulster i nyrene????????? Står i pakningsvedlegget. Ikke i det jeg finner på nettet, men det som følger med i selve pakken. Står at både gode og ondartede svulster er funnet i nyrene etter langtidsbruk, men at prevalensen ikke er kjent. Anonymkode: 7310d...dac 0 Siter
Annkarin Skrevet 15. september 2016 Skrevet 15. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står i pakningsvedlegget. Ikke i det jeg finner på nettet, men det som følger med i selve pakken. Står at både gode og ondartede svulster er funnet i nyrene etter langtidsbruk, men at prevalensen ikke er kjent. Anonymkode: 7310d...dac Hva faen? Blir ikke mere litium her i gården! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 Skrevet 15. september 2016 10 minutter siden, Annkarin skrev: Hva faen? Blir ikke mere litium her i gården! Regner med at det er ganske sjeldent, da. Vet ikke så mye om andre risikofaktorer som spiller inn. Har du tatt Litium lenge? Jeg begynte i går. Har drikki fem liter vann i dag. Skikkelig tørst Anonymkode: 7310d...dac 0 Siter
Annkarin Skrevet 15. september 2016 Skrevet 15. september 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at det er ganske sjeldent, da. Vet ikke så mye om andre risikofaktorer som spiller inn. Har du tatt Litium lenge? Jeg begynte i går. Har drikki fem liter vann i dag. Skikkelig tørst Anonymkode: 7310d...dac 12 år 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 Skrevet 15. september 2016 2 timer siden, Annkarin skrev: 12 år Har du blitt mindre tørst etter hvert? Eller merker man det kanskje mest i starten. Jeg begynte nå med 2X42mg pr. døgn. Skal trappe opp, da. Anonymkode: 7310d...dac 0 Siter
Annkarin Skrevet 15. september 2016 Skrevet 15. september 2016 Nope er dødstørst , det er helt jævlig 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 Skrevet 15. september 2016 12 minutter siden, Annkarin skrev: Nope er dødstørst , det er helt jævlig Huff, da :s Hvilken dose står du på? Vet du om man bør drikke så mye som man føler for, eller kan det være skummelt? Det er jo ikke bra å drikke for mye, men om man er så tørst, hvordan vite hvor grensa går? Anonymkode: 7310d...dac 0 Siter
Annkarin Skrevet 15. september 2016 Skrevet 15. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, da :s Hvilken dose står du på? Vet du om man bør drikke så mye som man føler for, eller kan det være skummelt? Det er jo ikke bra å drikke for mye, men om man er så tørst, hvordan vite hvor grensa går? Anonymkode: 7310d...dac 83*2 det regulerer seg selv man drikker så mye man trenger 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 Skrevet 20. september 2016 Den 14. september 2016 at 22.27, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på om Lithionit påvirker fysisk prestasjonsevne i idrett? Trener fire-fem økter i uka og er i god form, så er redd Litiumet skal redusere utholdenheten min, kanskje hindre meg i å kunne trene som jeg gjør? Hvor lang tid tar det før Litium virker, vanligvis (bipolar 1, i depressiv fase nå)? Er veldig deprimert og suicidal. Kan litium hjelpe mot angst og panikkangst også? Jeg sliter med dette i tillegg til BP1. Akkurat nå i alvorlig grad. Noen lure tips når det gjelder litiumbruk? Jeg spiser mindre salt enn de fleste i dette landet, men unngår det ikke helt. Har det mye å si? Skal jeg drikke mer/mindre? Jeg drikker ca. 3l om dagen (trener som sagt mye). Lurer også på om svetting kan "ødelegge", jeg svetter jo mye siden jeg trener mye. Alt dette: lite salt, mye trening, vann og svetting, kan kanskje klundre det til med litium? Jeg har ikke elektrolyttforstyrrelser nå i utgangspunktet, altså. Kan man ta Sobril (i ny og ne) sammen med litium? Trygt å blande? Kan man gjøre noe selv for å motvirke/forebygge bivirkninger? Jeg er spesielt redd for at skjoldbruskkjertelen eller nyrene skal påvirkes. Redd for lavt stoffskifte og svulster/kreft i nyrene om mange år. Anonymkode: 7310d...dac NHD? Anonymkode: 7310d...dac 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.