Gå til innhold

Er du sparsommelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Trine skrev:

Aha...du snakket om at du skulle ha fjellstøvler, men det der er vel mer for sko å regne ;) Jeg fant en test av dem og det virker som du har fått deg et par solide sko. Det sto også der at de føltes "clompy" med engang, men at de fort går seg til :)

https://outdoorsmagic.com/reviews/trail-shoes/haglofs-vertigo-gt/

Det er ikke disse jeg har. Mine er mye høyere:

http://www.bing.com/images/search?q=Haglöfs+Vertigo+Hi+II+GT&view=detailv2&qpvt=Haglöfs+Vertigo+Hi+II+GT&id=A7F326644B3B5093622B46EAAE97F9458A6AF561&selectedIndex=1&ccid=tVNtIjX%2f&simid=607996241627841466&thid=OIP.Mb5536d2235ffc6df1c04aa4b10010aa9o0&ajaxhist=0

 

https://www.oslosportslager.no/produkt/haglöfs-vertigo-hi-ii-gt-fjellsko-30291.aspx

De stod i hylla på fjellsko, ikke i hylla på tursko/hiking. Så jo at det var noen som var enda mer "fjellete" og høyere - men jeg valgte nå disse.

 

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, mariaflyfly skrev:

Jeg kjøpte meg joggesko på XXL for et par uker sida. De sa at dersom jeg ikke var happy med dem etter å ha gått litt med dem, kunne jeg returnere dem og få igjen penga. Måtte ha kvitteringa og esken, da. Det var 30 dager som gjaldt, tror jeg. 

Det er for øvrig de første joggeskoa jeg kjøper meg i voksen alder. Utrolig hva den bikkja gjør med familien vår, ass! :lol:

 

Haha! Så bra da :lol:

Ja - jeg har lest nå at det er 30 dagers returrett. Skal prøve skoene på en tur til før jeg etv går tilbake. Må bare la ankelen min få ro noen dager til, før jeg torturerer den igjen.... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

Aha...det burde jeg jo skjønt siden de het Vertigo Hi ;) Tror de er fjellete nok om man har normale føtter og ikke sånne skada som jeg har :) Får håpe de går seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har noen lignende Adidas-sko og opplevde også at pløsen (tunga sier vi) gnagde veldig om jeg hadde dem innenfor selve skoen, altså den øverste delen av pløsen. Så til å begynne med snørte jeg skoen med den øverste delen av pløsen utenfor, høres rart ut, men det går helt fint. Etter en stund var det helt problemfritt å ha den innenfor. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sparsommelig hele livet og aldri sløst bort lønna på noe som helst tull. Skal jeg ha ny mobil kjøper jeg aldri de dyreste men en jeg synes er ok. Dessuten bruker jeg de opp før jeg kjøper ny. 

Har aldri brukt mye penger på ferier og slikt, og mange av feriene har jeg valgt å jobbe istedet, for å tjene ekstra penger. Har valgt å investere klokt i bolig og pusset opp, solgt for å kjøpe ny osv...

Nå sitter jeg her med en velfylt bankkonto men jeg føler livet har gått forbi. Sykdommer har begynt å melde seg og jeg forstår jeg har prioritert galt. Det skulle vært mer fest, moro, reising og slike ting, slik at jeg kunne få noe ut av mine beste år. Jeg har i det minste lagt tilrette for en alderdom uten økonomiske bekymringer men jeg vet ikke om det var verdt det. Planen var jo selvsagt at helsen skulle holde noen år til, men plutselig sa den stopp. Kanskje pga. for mye arbeid og stress over flere tiår, ikke vet jeg.

Jeg ser andre reiser på ferieturer stadig vekk, får seg nye venner og kjærester, og lever et harmonisk godt liv. Selv sitter jeg litt med skjegget i postkassa og har ikke engang prioritert kjæreste og familie i særlig grad.

Livet er ikke over enda men helsen setter store begrensinger på hva jeg kan gjøre. Håper å få noen gode år men jeg ser nå i ettertid at jeg har valgt å prioritere fullstendig feil. Ensomhet, savn etter familie og frykt for manglende omsorg i alderdommen.

Føler man må finne en gylden middelvei utfra de ressursene man har tilgjengelig.

Anonymkode: f15f7...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser andre reiser på ferieturer stadig vekk, får seg nye venner og kjærester, og lever et harmonisk godt liv. Selv sitter jeg litt med skjegget i postkassa og har ikke engang prioritert kjæreste og familie i særlig grad.

Livet er ikke over enda men helsen setter store begrensinger på hva jeg kan gjøre. Håper å få noen gode år men jeg ser nå i ettertid at jeg har valgt å prioritere fullstendig feil. Ensomhet, savn etter familie og frykt for manglende omsorg i alderdommen.

Føler man må finne en gylden middelvei utfra de ressursene man har tilgjengelig.

Anonymkode: f15f7...c20

Det var trist å høre at det skulle gå deg sånn. Dessverre er du vel et godt eksempel på det man sier om at ved livets slutt er det ingen som angrer på at de ikke jobbet mer, men mange som angrer på at de ikke tilbrakte mer tid med venner og familie...

Men det er ikke sikkert løpet er kjørt for det - det er da mange som finner kjærligheten i moden alder! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎04‎.‎10‎.‎2016 den 18.00, Lillemus skrev:

Jeg har noen lignende Adidas-sko og opplevde også at pløsen (tunga sier vi) gnagde veldig om jeg hadde dem innenfor selve skoen, altså den øverste delen av pløsen. Så til å begynne med snørte jeg skoen med den øverste delen av pløsen utenfor, høres rart ut, men det går helt fint. Etter en stund var det helt problemfritt å ha den innenfor. :) 

Skal prøve det. Ankelen var fremdeles øm i går, så jeg har ikke fått prøvd dem igjen etter helga. Får bli en lørdags- eller søndagstur, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 5.10.2016 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sparsommelig hele livet og aldri sløst bort lønna på noe som helst tull. Skal jeg ha ny mobil kjøper jeg aldri de dyreste men en jeg synes er ok. Dessuten bruker jeg de opp før jeg kjøper ny. 

Har aldri brukt mye penger på ferier og slikt, og mange av feriene har jeg valgt å jobbe istedet, for å tjene ekstra penger. Har valgt å investere klokt i bolig og pusset opp, solgt for å kjøpe ny osv...Nå sitter jeg her med en velfylt bankkonto men jeg føler livet har gått forbi.

Anonymkode: f15f7...c20

Mennesker har kanskje et samlerinstinkt. Den som har mest penger når han dør vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...