Gå til innhold

Neseoperasjon, til dr. Kveim

Anbefalte innlegg

Høsten 1999 utførte jeg en operasjon for å rette opp en skjev neseskillevegg, og samtidig ble formen på nesa noe forandra. Nesetippen hadde tidligere en ”boks”-form, og ble gjort mer rund.

Det utvendige resultatet ble absolutt ikke som forventa, og jeg er nesten mer misfornøyd nå enn før inngrepet. Det er så alvorlig at jeg passer på å ikke se rett på mennesker, da nesa ser spesielt ”stor” ut forfra. Det er noe som plager meg hver dag.

Jeg hadde gjort veldig mye for å få en nese jeg er fornøy med, og har flere ganger vurdert å ta en operasjon til. Legen som opererte meg første gang mener resultatet er bra, men han har tilbudt seg å utføre en ny operasjon vederlagsfritt siden jeg ikke er fornøyd. Jeg er imidlertid skeptisk til dette da han var rimelig skråsikker på at alt kom til å gå bra første gangen også. Hvorfor skulle han greie det nå?

Jeg er nesten livredd for å bli skuffet en gang til, og er derfor i tvil om hva jeg skal gjøre. Legen som opererte meg var privatpraktiserende, og jeg har vært til konsultasjon på offentlig sykehus etter operasjonen. Legen der mente jeg ikke burde utføre en operasjon til på grunn av risiko for komplikasjoner. ”Du vet hva du har, men ikke hva du får” sa hun. Dersom jeg likevel skulle utføre en operasjon anbefalte hun å bruke en annen lege enn han som opererte meg, en med mer erfaring på området.

Jeg er imidlertid skeptisk til dette. Var til konsultasjon hos en forholdsvis kjent lege, Jarl Bunæs, før jeg fikk utført operasjonen (operasjonen ble ikke utført hos Bunæs). Syntes det er litt skremmende at konsultasjonen tar så kort tid, og at legen bare ser på deg, og så bestemmer seg for hvordan han vil gjøre det. Føler at jeg ikke har noe kontroll over resultatet selv. Føler det nesten som om jeg bare får ta en operasjon til, og gamble på at jeg liker resultatet. Er som nevnt livredd for at det skal gå galt en gang til. Ønsker en lege som kan forklare meg detaljert hva han vil gjøre slik at noe av usikkerheten forsvinner. Føler behov for å snakke med en fagperson om dette.

Finnens det noen form for dataprogram eller liknende hvor man kan ”eksperimentere”, og se hvordan ulike former passer? Lurer også på om du kan anbefale noen leger på området. Hva med din praksis? Det er sikkert vanskelig å svare på uten mer informasjon, men tror du en ny operasjon vil gi et vellykket resulatat? Det er vel begrenset hvor mange operasjoner nesa tåler? Er det vanskeligere å utføre en ny operasjon enn den første? Setter også pris på å høre hivlke erfaringer andre har med neseoperasjoner.

Veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41391-neseoperasjon-til-dr-kveim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanya1365380060

Hei gutt24!:)

Bare svarer litt jeg, selv om innlegget ditt egentlig var rettet mot dr.Kveim!

Skjønner godt at du er usikker ovenfor dette inngrepet, spesielt om du allerede har gjennomgått det, men sitter igjen med en følelse at ikke alt er som det skal!

Hvis du vil dele din erfaring og spørsmål med noen som forstår hva du snakker om, anbefaler jeg deg å stikke innom disse sidene:

http://www.rhinoplasty4you.com

http://www.facialsurgery.com

Den førstnevnte siden handler kun om neseoperasjonen, og er veldig bra og informativ!

Side nr 2 har et bredt utvalg i før og etter bilder om det skulle vært litt interessant! Dessuten har side to en svært bra beskrivelse med bilder av operasjonen! Jeg har lest igjennom dette, og lærte virkelig masse!:)

På begge av sidene er det info om hva du bør spørre legen om når du er til konsultasjon, og dette er nok veldig nyttig!

Les og bli klokere!:)

En ting til...Har hørt mye bra om bunæsklinikken, bare å du vet det:) Har hørt om mange som har gått derfra med svært gode resultater. Dessuten skal dr.Bunæs være en av de beste innenfor nesekirurgi etter det jeg har hørt:) (men snakker ikke av egen erfaring)

Men det er viktig å huske at selv om du får anbefalt en kirurg, så er det viktig at du føler at det er den "rette" for deg selv!

Ikke gå etter andres anbefalinger, men intervju ulike kirurger, se på deres før/etter bilder for å få et nogenlunde inntrykk av hvordan denne kirurgen jobber, og tenk ordentlig etter før du bestemmer deg for hvem du vil skal operere deg!

Husk at det er ditt ansikt, og vær også påpasselig med å fortelle kirurgen hvilke forandringer du ønsker evnt. ikke ønsker!

Dette går bra skal du se!:)

Lykke til!

Klem

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Det er alltid vanskelig å si så mye uten at man har sett hvordan dette virkelig ser ut. Generelt kan man si at det er vanskeligere jo flere operasjoner som har vært gjort på forhånd. Det finnes dataprogrammer, men de har det problem at de er mer nøyaktig enn de kirurgiske metodene vi har til rådighet. Derfor kan de være villedende istedenfor veiledende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...