Gå til innhold

Vi vurderer å få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelper det på angsten? Er det slik at man får tusen andre ting å fokusere på, slik at egen angst kommer i skyggen? Erfaringer? :)

Anonymkode: 305b3...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper det på angsten? Er det slik at man får tusen andre ting å fokusere på, slik at egen angst kommer i skyggen? Erfaringer? :)

Anonymkode: 305b3...dcb

Det hjelper definitivt ikke på angsten å få barn.En blir vel heller verre. Tenk på alle bekymringer i tilknytning til det å ha ansvar for barn! 

Men det hjelper mot suicidalitet. På grunn av at man har ansvar for barn som trenger en, vil en sjelden eller aldri gå til det skrittet å ta livet sitt. 

Min erfaring iallefall.

Anonymkode: ddbe1...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring. Angsten ble verre, for ungene skulle følges opp på helsekontroller, barnehage, skole, foreldremøter, venner, bursdager m.m.

Anonymkode: 97a3c...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper det på angsten? Er det slik at man får tusen andre ting å fokusere på, slik at egen angst kommer i skyggen? Erfaringer? :)

Anonymkode: 305b3...dcb

Hjalp ikke på angsten hos meg, og de plager jeg har hatt. Klarte i perioder ikke å ta meg av barna, samboer og besteforeldre måtte gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite av gynekolog og sykepleier at det blir verre. Hadde en spontanabort. Slik opplevde jeg det å være gravid i alle fall, inntil spontanaborten skjedde. Hadde masse bekymringer og redsel. De sa det ble enda verre om man fikk barn. Jeg har senere valgt å ikke få barn, bl. a pga alvorlig angst og annen psykisk sykdom. 

Anonymkode: 5d27d...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det hjelper mot suicidalitet. På grunn av at man har ansvar for barn som trenger en, vil en sjelden eller aldri gå til det skrittet å ta livet sitt. 

Min erfaring iallefall.

Anonymkode: ddbe1...7a6

Dessverre medfører det ikke riktighet. Jeg hørte nettopp om en forelder som selv mistet en forelder i selvmord, vedkommende taklet ikke dette og tok til slutt sitt eget liv. Og tilbake sitter ektefelle og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjempe dårlig ved mitt første barn. Gikk rett i depresjon, maaaasse uro å bekymringer hele tiden.. 

Anonymkode: d9009...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke mot angst. Jeg tenker vel heller omvendt av deg - en bør være i god psykisk form før en får barn, og ikke tenke at barnet skal være med på å hjelpe deg. 

Anonymkode: c75e0...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...