Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg stadig hatt problemer med å logge meg på DOL. Jeg får påloggingsbildet, fyller inn brukernavn og passord, og så får jeg bare bildet på nytt. Og på nytt. (neida, jeg skriver _ikke_ feil passord). Når jeg endelig kommer igjennom, kan jeg skrive et innlegg, trykke på Send, og der får jeg sannelig påloggingsbildet igjen...

Noen anelse om hva dette kan skyldes ? Det skjer mest på jobb (* rødme *), men i det siste også endel hjemme, selv om det her stort sett holder med to forsøk.

Jeg bruker Netscape forresten. 4.04 hjemme og 4.7 på jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41435-p%C3%A5loggingsproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Operabruker

Jøss, trodde ikke noen brukte så gamle versjoner av Netscape ennå? Vil nok lønne seg for deg å laste ned nyeste versjonen 6.2, den er mye bedre. Hvis du ikke vil det men vil fortsette å bruke disse gamle versjonene, kan du sjekke cookiesinnstillingene på dem. Men den nye versjonen har mye bedre sikkerhet.

Ellers kan du jo snuse litt på Opera, den er jeg kjempefornøyd med!

Gjest Webmaster, design

Hei,

Jeg tror "Operabruker" har rett. Du må akseptere "session cookies" for å holde deg pålogget til neste gang du starter nettleseren på nytt. En del eldre nettlesere har ikke dette skrudd på som standard, mens det vanligvis er det på nyere nettlesere. En del bedrifter har også skrudd av cookiemuligheten for alle ansatte for å øke sikkerheten.

I netscape 4.7 kan du prøve å gå inn under "Edit", velge "preferences" og deretter "advanced". Der er det et valg som sier "Accept all cookies". Prøv å skru den på og se om det hjelper. Jeg vil uansett anbefale deg å oppgradere nettleseren din.

Lykke til!

Hei,

Jeg tror "Operabruker" har rett. Du må akseptere "session cookies" for å holde deg pålogget til neste gang du starter nettleseren på nytt. En del eldre nettlesere har ikke dette skrudd på som standard, mens det vanligvis er det på nyere nettlesere. En del bedrifter har også skrudd av cookiemuligheten for alle ansatte for å øke sikkerheten.

I netscape 4.7 kan du prøve å gå inn under "Edit", velge "preferences" og deretter "advanced". Der er det et valg som sier "Accept all cookies". Prøv å skru den på og se om det hjelper. Jeg vil uansett anbefale deg å oppgradere nettleseren din.

Lykke til!

"accept all cookies" er haket av begge steder allerede.

Jobben har egen policy angående versjoner og sånt, jeg får ikke oppgradere på egen hånd (og pc'en er helt ny...).

Hjemme derimot - er det noen steder man kan laste ned siste versjon gratis, eller må den kjøpes ?

"accept all cookies" er haket av begge steder allerede.

Jobben har egen policy angående versjoner og sånt, jeg får ikke oppgradere på egen hånd (og pc'en er helt ny...).

Hjemme derimot - er det noen steder man kan laste ned siste versjon gratis, eller må den kjøpes ?

http://www.netscape.com/ er et hett tips...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...