Gå til innhold

Malariapiller


Gjest Mariamalaria

Anbefalte innlegg

Gjest Mariamalaria

Hei!

Jeg har litt problemer med synet mitt, og har hørt at malariatabeletter kan forsterke dette. Jeg har gått på det tidligere, uten problemer, men nå skal jeg reise en ganske så lang stund. Skal reise 12 måneder i Egypt,og også store deler av Asia, både nord og sør. Vet at det er anbefalt å ta tabeletter i landene Vietnam, Kambodsja, Laos, Thailand, Burma, Bangladesh, India, Sri lanka og India, men vil smittefaren være veldig stor?????? Det vil vel holde med Klorokinfosfat, eller er det lurt med Palurine også??

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Det er riktig at klorokinfosfat kan gi skader på øyne.Ved langtidsbehandling må øyne kontrolleres.du skal ut på en meget omfattende reise til mange land.det er ikke lett å gi noen helt spesifikke svar.profylaksen vil variere fra land til land.Meflokin eller lariam som medikamentet heter vil være å foretrekke /anbefalt til land som burma,vietnam,laos og deler av thailand.noen steder vil profylakse og være avh av tidspunkt .de fleste andre steder er klorokin og paludrine anbefalt.det er bivirkninger med de fleste medikamenter.et forslag ville være å starte med meflokin ca 3 uker før avreise for rett og slett å teste tolerabiliteten dvs se hvordan man reagerer på det negativt sett.glem ikke at medikamenter kun er et av flere tiltak for å beskytte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...