Gå til innhold

Erfaringer med zyban?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bremser på røykingen og tenkte at jeg skulle bruke pengene jeg sparer på det til å kjøpe zyban for å komme den siste biten ned til null.

Jeg vil gjerne høre andres erfaring med zyban.

Hvordan virket de? Ble dere røykfri?

Fortsetter under...

Gjest karianne
Skrevet

sorry ingen erfaring med det preperatet.

Jeg begynte med nicorette toy.

Med viljen så gikk det bra..

men ble jo avhengig av toyen da..

så nå tygger jeg halv røyketøy og halv annet vanlig tøy..så tar jeg mindre og mindre røyketoy og sitter igjen med vanlig tøy..tror det funker

Skrevet

Jeg holder på nå. Zyban funker så det koster etter. Den gjør at man får mye mindre lyst på røyk. For første gang er jeg overbevist om at jeg kommer til å klare det. Mindre lyst på mat har jeg også.

Skrevet
  karianne skrev (På 16.1.2002 den 14.54):

sorry ingen erfaring med det preperatet.

Jeg begynte med nicorette toy.

Med viljen så gikk det bra..

men ble jo avhengig av toyen da..

så nå tygger jeg halv røyketøy og halv annet vanlig tøy..så tar jeg mindre og mindre røyketoy og sitter igjen med vanlig tøy..tror det funker

Jeg prøvde med inhalator, det holdt i seks dager. Synes ikke de hjalp noe særlig. Prøvde tyggegummien for mange år siden, men den var så stygg at jeg ikke klarte å tygge den :-)

Skrevet
  Altman skrev (På 16.1.2002 den 14.57):

Jeg holder på nå. Zyban funker så det koster etter. Den gjør at man får mye mindre lyst på røyk. For første gang er jeg overbevist om at jeg kommer til å klare det. Mindre lyst på mat har jeg også.

Dette høres bra ut. Tar det virkelig bort lysten på røyk så er det verdt pengene :-)

Skrevet

Det virket og jeg er røykfri. Zyban tok bort røyksuget og suget etter erstatning (mat).

Absolutt verd pengene.

Annonse

Skrevet
  Zirine skrev (På 16.1.2002 den 15.09):

Det virket og jeg er røykfri. Zyban tok bort røyksuget og suget etter erstatning (mat).

Absolutt verd pengene.

Får man dårlig matlyst eller er det bare dette "ekstrasuget" som forsvinner?

Skrevet
  Soria skrev (På 16.1.2002 den 15.17):

Får man dårlig matlyst eller er det bare dette "ekstrasuget" som forsvinner?

Den generelle apetitten forsvinner *juuhu* :)

Veier du 40 kilo og har vanskelig for å legge på deg, så er det kanskje ikke så lurt å starte med Zyban.

Jeg har ikke lagt på meg et gram. Eller - det vet jeg jo ikke - jeg har aldri eid en badevekt - men det kjennes helt klart ut som jeg ikke har det.

Skrevet
  Zirine skrev (På 16.1.2002 den 15.26):

Den generelle apetitten forsvinner *juuhu* :)

Veier du 40 kilo og har vanskelig for å legge på deg, så er det kanskje ikke så lurt å starte med Zyban.

Jeg har ikke lagt på meg et gram. Eller - det vet jeg jo ikke - jeg har aldri eid en badevekt - men det kjennes helt klart ut som jeg ikke har det.

Da får jeg nok ingen resept hos legen. Jeg er veldig tynn fra før. Finnes vel ikke noen annen måte enn gammelmåten for meg da :-(

Skrevet
  Soria skrev (På 16.1.2002 den 15.35):

Da får jeg nok ingen resept hos legen. Jeg er veldig tynn fra før. Finnes vel ikke noen annen måte enn gammelmåten for meg da :-(

Man skal bruke Zyban i 7 uker. Første uken skal man ta 1 tabl og røyke som vanlig. Men saken er at man røyker ikke som vanlig fordi suget er mindre og røyken smaker ikke godt lengre.

2. uken skal man øke til 2 tabl pr. dag og samtidig slutte å røyke.

Om alle mister apetitten vet jeg ikke. Det jeg vet er at det er ikke nødvendig for meg å spise Zyban alle 7 ukene. Allerede nå etter 2 uker glemmer jeg tablettene, jeg har litt sug, men ikke verre enn at jeg takler det.

Jeg vet ikke om alle mister apetitten, men hvis du bare trenger hjelp mens du er i startgropen - og i bare noen uker, så kan det vel ikke være katastrofalt om du mister litt apetitt den tiden - du kan jo stoppe hvis du taper altfor mye vekt. Uansett vil jo konsekvensen av å røyke være verre enn å miste et par kilo.

Skrevet

Jeg tror ikke at en ev. bivirkning med kvalme/ mangel på matlyst er verre enn den samme bivirkningen fra røyking.

Men jeg vet at noen (meg inkludert) blir utrolig syke av Zyban, og da bør man straks slutte!

mvh,

Skrevet
  En_Mamma skrev (På 16.1.2002 den 22.49):

Jeg tror ikke at en ev. bivirkning med kvalme/ mangel på matlyst er verre enn den samme bivirkningen fra røyking.

Men jeg vet at noen (meg inkludert) blir utrolig syke av Zyban, og da bør man straks slutte!

mvh,

Jeg kommer nok til å spørre legen etter resept når jeg får sjansen. Jeg tror ikke jeg ville få bivirkninger av dem, jeg får jo ikke det av noen medisiner.

Hvordan går det med din røykeslutt da?

Gjest karianne
Skrevet
  Soria skrev (På 16.1.2002 den 15.03):

Jeg prøvde med inhalator, det holdt i seks dager. Synes ikke de hjalp noe særlig. Prøvde tyggegummien for mange år siden, men den var så stygg at jeg ikke klarte å tygge den :-)

jo den er stygg men jeg holder ut..nå blander jeg halt om halt.

Har ikke lyst på røyk i det hele tatt

Annonse

Skrevet
  Soria skrev (På 17.1.2002 den 9.51):

Jeg kommer nok til å spørre legen etter resept når jeg får sjansen. Jeg tror ikke jeg ville få bivirkninger av dem, jeg får jo ikke det av noen medisiner.

Hvordan går det med din røykeslutt da?

Fint at du kan spørre meg om dette i all "offentlighet" hehe. Skal huske det til neste gang jeg lurer på noe ;)

Det går skikkelig dårlig gitt, denne gangen var det så uforberedt og da stresset på jobben virkelig satte inn ga jeg opp med en gang :(

Skal vi prøve sammen igjen? Det er så fint å ha en som orker å høre på alle klagene!

Andre som vil være med?

Skrevet
  En_Mamma skrev (På 17.1.2002 den 18.21):

Fint at du kan spørre meg om dette i all "offentlighet" hehe. Skal huske det til neste gang jeg lurer på noe ;)

Det går skikkelig dårlig gitt, denne gangen var det så uforberedt og da stresset på jobben virkelig satte inn ga jeg opp med en gang :(

Skal vi prøve sammen igjen? Det er så fint å ha en som orker å høre på alle klagene!

Andre som vil være med?

Beklager at jeg spurte her. Det passet bare sånn.

Jeg klarer ikke å slutte hvis jeg ikke har zyban. Bremsemetoden hadde kanskje fungert helt til null om ikke G hadde ødelagt det hver 6. uke. Røykingen øker igjen hver gang jeg er der, og så må jeg begynne nesten på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...