Gå til innhold

1 gang i uka på dps


Anonymesen

Anbefalte innlegg

Før når jeg spilte psykotisk fikk jeg samtaler 2 gang i uken. Nå som jeg ikke er psykotisk får jeg bare 1 gang. Med mine 5 lidelser er dette altfor lite. Behandlern nekter å gi 2 ganger. Hvordan skal jeg gå frem?? Snakke med sjefen på dps? Er det vanlig å få time 1 gang i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonymesen skrev:

Før når jeg spilte psykotisk fikk jeg samtaler 2 gang i uken. Nå som jeg ikke er psykotisk får jeg bare 1 gang. Med mine 5 lidelser er dette altfor lite. Behandlern nekter å gi 2 ganger. Hvordan skal jeg gå frem?? Snakke med sjefen på dps? Er det vanlig å få time 1 gang i uka?

Ja, det er veldig uvanlig å få mer. Nå er du alt for kravstor.

Anonymkode: 7caf0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis umulig. Jeg sliter ekstremt selv og har spurt om d samme, men nei er maks en gang i uken om man er heldig fikk jeg til svar..... dps det vanskeligste å forholde seg til er min erfaring, bryr seg lite om du sliter alvorlig. Hjelper lite med tre kvarter i uken når du sliter ekstremt.

men er vel pga for mange personer som sliter og for lite behandlere......

Anonymkode: 4c362...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge du er fornøyd, er jo det det viktigste:)

Anonymkode: 4c362...8d4

men han prøver desp å bli kvitt meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er veldig flink til å kreve, være seg raskt svar fra ekspert her, behandling eller å bli behandlet akkurat slik du ønsker, slippe fengsel, osv. osv. 

Håper du forstår at det finnes andre som trenger hjelp, sikkert like mye som deg. Du har selv skrevet at du har overdrevet sykdommen din eller spilt syk. Likevel får du god behandling en gang i uka. Hva med å være litt takknemlig for hjelpen samfunnet gir deg?

Jeg sier ikke at du ikke fortjener hjelp, for det gjør du, men ofte er det lurt med en litt mer ydmyk tone ovenfor hjelpeapparatet enn å stille krav og skulle snakke med sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes du er veldig flink til å kreve, være seg raskt svar fra ekspert her, behandling eller å bli behandlet akkurat slik du ønsker, slippe fengsel, osv. osv. 

Håper du forstår at det finnes andre som trenger hjelp, sikkert like mye som deg. Du har selv skrevet at du har overdrevet sykdommen din eller spilt syk. Likevel får du god behandling en gang i uka. Hva med å være litt takknemlig for hjelpen samfunnet gir deg?

Jeg sier ikke at du ikke fortjener hjelp, for det gjør du, men ofte er det lurt med en litt mer ydmyk tone ovenfor hjelpeapparatet enn å stille krav og skulle snakke med sjefen.

Syns det er rart at det ikke finnes behandling for mine lidelser. Jeg tror ikke jeg har derealisasjon. Tror du jeg kan ha psykose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonymesen skrev:

Syns det er rart at det ikke finnes behandling for mine lidelser. Jeg tror ikke jeg har derealisasjon. Tror du jeg kan ha psykose?

Jeg vil ikke begi meg ut på noe så vanskelig som å stille en diagnose på deg, ikke er jeg kvalifisert til det heller. 

Du framsto for noen måneder siden veldig syk. Nå virker det som du er en god del bedre. Objektivt sett. Selv om du kan ha sterke plager og symptomer.

Etter alt du har vært gjennom, synes jeg i alle fall ikke det er rart at du fortsatt har noen psykiske plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink til å tro at du har rett på alt mulig du ,men det er slik i dette landet at det er begrenset med ressurser alså du kan ikke få alt du ønsker deg ,dps  skal behandle  mange.

 

Anonymkode: fb8ad...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Maw87 skrev:

Jeg har fått avslag fra DPS 4 ganger, hadde vært overlykkelig med tre kvarter i uka!

Fastlegen sa at det nesten var umulig å få time på Dps her jeg bor, derfor ønsket han at jeg skulle bruke en privat. som sagt, så gjort. Nå går jeg 1 time (60 min) i uka pluss hjemmelekser . og er strålende fornøyd med det. Aberet er at jeg må betale alt selv. Så derfor går det mye på havregrøt pluss at jeg har måttet slutte å røyke. 

Går heller privat enn å forbli dårlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, emilie321 skrev:

Fastlegen sa at det nesten var umulig å få time på Dps her jeg bor, derfor ønsket han at jeg skulle bruke en privat. som sagt, så gjort. Nå går jeg 1 time (60 min) i uka pluss hjemmelekser . og er strålende fornøyd med det. Aberet er at jeg må betale alt selv. Så derfor går det mye på havregrøt pluss at jeg har måttet slutte å røyke. 

Går heller privat enn å forbli dårlig :)

Ja, jeg også går til privat psykiater, men ikke hver uke. Det har jeg ikke behov for. Psykolog derimot har jeg gått til ukentlig det siste året. Men det fikk jeg heldigvis dekket av helseforsikringen. Men det skal da ikke være sånn at man må ty til privat, at det er siste utvei. Koster 900kr pr time(45min). 

Endret av Maw87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig time hver 14. dag, men det er skjeldent jeg faktisk får det. I sommer gikk det ca 5 uker mellom hver time. Så sluttet behandleren og det tok 6 uker før jeg fikk time hos ny behandler. Nå måtte hun utsette timen jeg skulle hatt på fredag til i dag, så ringte de og sa hun var blitt sykemeldt ut uken og at jeg ville få ny time i posten. Vet ikke når jeg får den timen. Så en time i uka skal man vel være fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har egentlig time hver 14. dag, men det er skjeldent jeg faktisk får det. I sommer gikk det ca 5 uker mellom hver time. Så sluttet behandleren og det tok 6 uker før jeg fikk time hos ny behandler. Nå måtte hun utsette timen jeg skulle hatt på fredag til i dag, så ringte de og sa hun var blitt sykemeldt ut uken og at jeg ville få ny time i posten. Vet ikke når jeg får den timen. Så en time i uka skal man vel være fornøyd med.

Ja en time i uka må en være fornøyd med. Men uff som de har surret med deg da, dette er jo ikke holdbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maw87 skrev:

Ja, jeg også går til privat psykiater, men ikke hver uke. Det har jeg ikke behov for. Psykolog derimot har jeg gått til ukentlig det siste året. Men det fikk jeg heldigvis dekket av helseforsikringen. Men det skal da ikke være sånn at man må ty til privat, at det er siste utvei. Koster 900kr pr time(45min). 

Er helt enig at det ikke bør være slik.

Pga at jeg skal gå en stund så får jeg det rabattert, betaler "bare"  600 kr pr time (60 min). Håper at jeg om noen måneder kan begynne å gå hver 14 dag, men foreløpig trenger jeg ukentlige samtaler.

Terapeuten jeg går til virker virkelig dyktig, det må han være, ellers hadde jo folk slutta hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja en time i uka må en være fornøyd med. Men uff som de har surret med deg da, dette er jo ikke holdbart. 

Startet jo med at hun som skulle utrede meg ble langtidssykemeldt så jeg fikk en ekstra mnd ventetid før de startet utredningen der. Har gått der i et år nå og syns fortsatt ikke det er noe flyt i noe. Jeg forstår jo at folk slutter og at de fleste er i spesialisering og derfor må jobbe litt her og litt der, men for meg blir det veldig rotete å stadig bytte behandler. Hun første jeg hadde hørte ikke hva jeg sa så hun er jeg glad for at sluttet, men hun jeg fikk etter det kunne jeg prate med om alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Startet jo med at hun som skulle utrede meg ble langtidssykemeldt så jeg fikk en ekstra mnd ventetid før de startet utredningen der. Har gått der i et år nå og syns fortsatt ikke det er noe flyt i noe. Jeg forstår jo at folk slutter og at de fleste er i spesialisering og derfor må jobbe litt her og litt der, men for meg blir det veldig rotete å stadig bytte behandler. Hun første jeg hadde hørte ikke hva jeg sa så hun er jeg glad for at sluttet, men hun jeg fikk etter det kunne jeg prate med om alt.

Burde jo være litt mer stabilitet i det enn som så, hva med å bytte behandler til en som faktisk er på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...