Gå til innhold

Lite sammen


regva

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg ser veldig lite til hverandre.

Han jobber fra 7-15.og veldig mye overtid.

selv jobber jeg veldig lite,og er som regel hjemme og venter på han.

Når jeg sier til han at jeg gjerne vil se mer til han,så gliser han bare,og iser at vi ser hverandre hver kveld.

Vi gjør jo det,men å få hjem en mann kl sju eller ni om kvelden er ikke koselig.Han orker ingen ting.Heller ikke sex fordi han er så sliten.

Hva skal jeg gjøre for at han skal forstå at vi er lite sammen.Hvorfor er det sånn forskjell på oss? Jeg vil se han oftere,mens han synes at vi ser hverandre nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei regva!

Kan du nærme deg problemet uten å kritisere og mase på samboeren din? Ordene våre blir fort utslitt når de gjentas ofte.

Mange gutter og menn misliker å bli dirigert av sin partner. Det er mulig det handler om forhold som jeg ikke vet pga ditt kort brev. Men jeg synes jo ikke det lover godt at han avviser deg med et glis.

En ide er å la han få være i fred for seg selv, slik du tror han helst vil. Samtidig kan du vise han at du ønsker noe mer. Du kan vende blikket ut mot andre, utendørs eller innendørs. Da vil du kanskje oppleve at samboeren din vil se/oppdage saken, i steden for å bli møtt med klager av ord som ikke biter på han likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg jo, men samtidig så handler dette om å tilpasse seg også (for begge selvsagt). Kan han jobbe mindre overtid og er han villig til det??

Men det handler også om at du tilpasser deg han, tenk på dem som er ukependlere, der ser ikke kona, mannen mer enn i helgene. Ett ekteskap handler veldig mye om å ta tingene slik de er og ikke lage problemene større enn det de er.

Lykke til:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener.

Min mann, som jeg elsker, men som desverre ikke føler det samme som meg, han er ute omtrent hver kveld. Han kommer sjelden hjem før klokka tolv-ett om natta.

Gud, som jeg skulle ønske livet var anderledes.

Jeg tror den beste partneren for meg selv, finner jeg kun hvis jeg ser meg selv i speilet. Jeg tror jeg begynner å bli narcisstisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være en kiping her... Men jeg er gutt, og kjenner meg litt igjen i situasjonen.

Det var en periode hvor jeg jobbe latterlig mye, og det var ikke for pengene sin skyld. De var bare en ekstra bonus.

Mitt problem var rett og slett at jeg ble lei "masinga" om at jeg jobbet så mye. (Da jobbet jeg "bare" 8-16, mens hun jobbet ikke i det hele tatt).

Nå i ettertid tror jeg det var masinga som fikk meg til å jobbe mye ekstra, og heller ta meg en tur på byen, før jeg kom hjem.

Men etter vert ble jeg lei det og... og brukte mer tid hjemme igjen... (Hun sluttet å "mase").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være en kiping her... Men jeg er gutt, og kjenner meg litt igjen i situasjonen.

Det var en periode hvor jeg jobbe latterlig mye, og det var ikke for pengene sin skyld. De var bare en ekstra bonus.

Mitt problem var rett og slett at jeg ble lei "masinga" om at jeg jobbet så mye. (Da jobbet jeg "bare" 8-16, mens hun jobbet ikke i det hele tatt).

Nå i ettertid tror jeg det var masinga som fikk meg til å jobbe mye ekstra, og heller ta meg en tur på byen, før jeg kom hjem.

Men etter vert ble jeg lei det og... og brukte mer tid hjemme igjen... (Hun sluttet å "mase").

Hvorfor sa du ikke noe til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg har vært (er?) i samme situasjon som deg. Boka "Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus" ga meg mange gode råd.Les den, og send meg gjerne en mail!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,nå begynner det å skje noe her.Vi pratet mye om dette i helgen,og han har lovet å være mer sammen med meg.8Jeg tvang han ikke,han var enig i at han var lite hjemme)

:oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...