Gå til innhold

Er dette akseptabelt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Er det akseptabelt å se på film fra jeg står opp til jeg legger meg? Er det min egen sak? Da beskytter jeg meg mot omverden. Tenker jo på at jeg skal bli bestemor, da kommer jo virkeligheten. Må jo ta del i barnets liv,hjelpe dem litt. Gå trilleturer kanskje, har jo planer om å kjøpe flere babyklær og. Men det virker så fjernt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo det er vel akseptabelt? Jeg er fri og kan gjøre som jeg vil med livet mitt. Men jeg er ikke noen god blivende bestemor. Får jeg ingen moralpreken i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel opp deg selv hvordan du legger opp din egen dag stjernestøv og hvordan du blir som bestemor er opp til deg oxo

Anonymkode: ffe69...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel opp deg selv hvordan du legger opp din egen dag stjernestøv og hvordan du blir som bestemor er opp til deg oxo

Anonymkode: ffe69...605

Ja sant nok. Vil bli en god bestemor,har litt tid igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det akseptabelt å se på film fra jeg står opp til jeg legger meg? Er det min egen sak? Da beskytter jeg meg mot omverden. Tenker jo på at jeg skal bli bestemor, da kommer jo virkeligheten. Må jo ta del i barnets liv,hjelpe dem litt. Gå trilleturer kanskje, har jo planer om å kjøpe flere babyklær og. Men det virker så fjernt. 

 

Jeg synes ingenting av dette høres spesielt sunt ut Stjernestøv. Å nærmest isolere seg og kun se på film har sjelden gjort noen noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, XbellaX skrev:

 

Jeg synes ingenting av dette høres spesielt sunt ut Stjernestøv. Å nærmest isolere seg og kun se på film har sjelden gjort noen noe godt.

Det er en fantasiverden sa samboeren min i dag, men jeg liker den. Men føler jeg må komme meg ut snart, bare fordi han og sønnen min sier det. Har ikke noe ønske om å gå ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er en fantasiverden sa samboeren min i dag, men jeg liker den. Men føler jeg må komme meg ut snart, bare fordi han og sønnen min sier det. Har ikke noe ønske om å gå ut. 

 

Det har han helt rett i, det er jo ingenting sunt ved dette her, dessverre. Klarer du en mellomting? Litt turer og litt film? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XbellaX skrev:

 

Det har han helt rett i, det er jo ingenting sunt ved dette her, dessverre. Klarer du en mellomting? Litt turer og litt film? 

Har slått fra meg mandagsturene, de går for langt. Har nok med å gå ned til dagsenteret, kan jo ha en fast dag i uken jeg går ned dit. Sønnen min ville ha meg ut, bare gå litt i gaten. Men det er glatt ute, satser på å gå ut i neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har slått fra meg mandagsturene, de går for langt. Har nok med å gå ned til dagsenteret, kan jo ha en fast dag i uken jeg går ned dit. Sønnen min ville ha meg ut, bare gå litt i gaten. Men det er glatt ute, satser på å gå ut i neste uke. 

 

En dag i uken på dagsenteret er flott om du får til det. Det viktigste her er jo at du får det til jevnlig, ikke at du skal gå i flere kilometer men at du får litt andre impulser enn å kun isolere deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XbellaX skrev:

 

En dag i uken på dagsenteret er flott om du får til det. Det viktigste her er jo at du får det til jevnlig, ikke at du skal gå i flere kilometer men at du får litt andre impulser enn å kun isolere deg. 

Ja skal gjøre det. Trakk englekort i dag, de sa "Ikke føl skyld pga fortiden" og "Skjerm deg selv". Syns det passet så godt. Men Erkeengelen Michael passer jo på meg, ja og guiden min. Men lurer på om jeg har byttet ut guide, merker ting er ikke som før. Det er trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vil bli en god bestemor, har litt tid igjen. 

Jeg synes du skulle "trene" på bestemorrollen ved å pålegge deg selv litt innhold i dagene og ved å holde en tilnærmet normal døgnrytme. Det er vanskelig å gå fra fullstendig isolasjon til å ta del i livet til en baby.

Akkurat klesshoppingen kan du godt vente med. De får sikkert en del gaver i små størrelser, og butikkene er åpne etter fødselen også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja skal gjøre det. Trakk englekort i dag, de sa "Ikke føl skyld pga fortiden" og "Skjerm deg selv". Syns det passet så godt. Men Erkeengelen Michael passer jo på meg, ja og guiden min. Men lurer på om jeg har byttet ut guide, merker ting er ikke som før. Det er trist. 

 

Nå må du huske på å ha et ben blant oss normale dødelige også, ikke forsvinne helt inn i åndeverdenen din. Gjør noe fysisk som å vanne blomster, strø sand på trappen, støvsug, vask kaffetrakteren, det gir forankring i hverdagen og holder deg her blant oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Er det akseptabelt å se på film fra jeg står opp til jeg legger meg? Er det min egen sak? Da beskytter jeg meg mot omverden. Tenker jo på at jeg skal bli bestemor, da kommer jo virkeligheten. Må jo ta del i barnets liv,hjelpe dem litt. Gå trilleturer kanskje, har jo planer om å kjøpe flere babyklær og. Men det virker så fjernt. 

Nei, absolutt ikke.

Anonymkode: 37569...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, laban skrev:

Jeg synes du skulle "trene" på bestemorrollen ved å pålegge deg selv litt innhold i dagene og ved å holde en tilnærmet normal døgnrytme. Det er vanskelig å gå fra fullstendig isolasjon til å ta del i livet til en baby.

Akkurat klesshoppingen kan du godt vente med. De får sikkert en del gaver i små størrelser, og butikkene er åpne etter fødselen også ;) 

Var en fra turgruppa nå som meldte meg og skrev "Snakkes på mandag". Jeg skrev jeg kommer men blir ikke med på tur, får begynne med det. Er en stund siden jeg har vært ute nå, er ikke med og handler lenger heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, XbellaX skrev:

 

Nå må du huske på å ha et ben blant oss normale dødelige også, ikke forsvinne helt inn i åndeverdenen din. Gjør noe fysisk som å vanne blomster, strø sand på trappen, støvsug, vask kaffetrakteren, det gir forankring i hverdagen og holder deg her blant oss.

Er bare så sliten, vet ikke hvorfor. Er ikke så inni åndeverden føler jeg,men sist uke var jeg så dårlig og bare lå så da kunne de gitt meg en sprøyte. Det kunne jeg snakke med psykiateren om neste uke, men nå føler jeg ikke behovet. Var xeplion som NHD anbefalte en gang, sykepleieren var veldig positiv til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, absolutt ikke.

Anonymkode: 37569...e57

Skal gå ut på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er bare så sliten, vet ikke hvorfor. Er ikke så inni åndeverden føler jeg,men sist uke var jeg så dårlig og bare lå så da kunne de gitt meg en sprøyte. Det kunne jeg snakke med psykiateren om neste uke, men nå føler jeg ikke behovet. Var xeplion som NHD anbefalte en gang, sykepleieren var veldig positiv til det. 

 

Be sykepleieren ta rådet til NHD videre og gi det et forsøk, du har ingenting å tape. Slik du har det nå er ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XbellaX skrev:

 

Be sykepleieren ta rådet til NHD videre og gi det et forsøk, du har ingenting å tape. Slik du har det nå er ikke greit. 

Men jeg er jo ikke psykotisk nå, kan ikke ta ap da? Kunne ta kontakt om jeg ville snakke med legen, han kommer neste uke. Sykepleieren hadde skrevet om det i journalen. Får se hvordan det går på mandag når jeg går ut i den skumle verden, får se om jeg takler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men jeg er jo ikke psykotisk nå, kan ikke ta ap da? Kunne ta kontakt om jeg ville snakke med legen, han kommer neste uke. Sykepleieren hadde skrevet om det i journalen. Får se hvordan det går på mandag når jeg går ut i den skumle verden, får se om jeg takler det. 

 

Vi får respektere WM`s ønske om å ikke diskutere disse tingene. Stjernestøv du er syk, jeg ville utvilsomt gitt rådet til NHD en sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...