Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har frykt for hiv-smitte etter et ufrivillig samleie for vel ett år siden(sept. 2000).Etter 5-6 uker ble jeg syk ,feber,halsondt og slapp i 4-5dgr. Etter ca 3mnd. ble jeg forkjøla og meget tett nese,samt at mine lymfekjertler på hals,nakke,og mulig lysk(usikker),alt på venstre side hovnet opp og ble ømme. Dette kjenner jeg ennå,da spesielt i nakke og hals,men er ellers i fin form.Er redd for en hiv test,og er bekymret,men vil ta steget og gå og teste meg.Hvor stor er sjansen for at hiv intreffer etter et kort og ufyllbyrdet samleie,hva skjer om man er smittet,og har man noe liv etter en evt. smitte.(innfo. om hiv synest å være litt forskjellig runt om i verden med tanke på tidspunkt for primærinf. o.l.)Hva er ditt synspunkt. Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41614-hivsmitte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Jeg har et klart råd. Gå og ta en blodprøve og få det avkreftet at du har HIV infeksjon. Eller bekreftet at du har, selv om sjansene i Norge er meget små. Smitteoverføring har ikke noe med det å gjøre hvorvidt samleie er kort eller langt og om det er fullbyrdet eller ei. Om det skulle ha vært så ille at du er infisert betyr ikke dette slutten på alt. Dagens muligheter til å holde infeksjonen under kontroll er vesentlig bedre enn de var for 5 eller 10 åre siden. Det værste må være å gå rundt med usikkerheten. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41614-hivsmitte/#findComment-156491
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...