Gå til innhold

Erfaring fra dagsenter (islamrelatert)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En eller annen muslimelsker har vist fått fjernet innlegget mitt ,godt at sitater fra Koranen står over her da ,det da det inneholder meninger som er mye verre enn mine.Kanskje til ettertanke?

Dessuten har jeg faktisk lest koranen ,kanskje i motsetning til de som bare lar følelsene råde.

Anonymkode: 94d3b...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel hippt å være positiv til islam. Si det er "fredens religion", selv om det står svart på hvitt at det er langt fra sannheten.

Når jeg har vært innlagt på DPS har jeg møtt flere. Hyggelige nok de, men man får ikke innblikk i hva de egentlig mener. Vet om en LEGE her i Norge, som mener at hvis en datter vil gifte seg med norsk mann, at hun må drepes. Det sier litt når en person i den stillingen har slike meninger.

Anonymkode: ae29c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel hippt å være positiv til islam.

Det er vel det samme segmentet som tidligere var ihuga marxister. Men nå som marxismen er død må de ha en annen totalitær ideologi de kan underkaste seg.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si det er "fredens religion", selv om det står svart på hvitt at det er langt fra sannheten.

Når jeg har vært innlagt på DPS har jeg møtt flere. Hyggelige nok de, men man får ikke innblikk i hva de egentlig mener. Vet om en LEGE her i Norge, som mener at hvis en datter vil gifte seg med norsk mann, at hun må drepes. Det sier litt når en person i den stillingen har slike meninger.

Anonymkode: ae29c...23e

Det høres nesten litt for spinnvilt ut til å være sant. Men hvem vet.

Anonymkode: 35af2...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, AnonymBruker said:

Det høres nesten litt for spinnvilt ut til å være sant. Men hvem vet.

Anonymkode: 35af2...549

Det er bare noe jeg har hørt. Kan være bare rykter.

Anonymkode: ae29c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sterkt i mot at muslimer blir møtt med hat og hets i kristne land. Men det er sterkt underrapportert at svært mange kristne som bor i muslimske land blir forfulgt (og drept) for sin tro.  Det er sjelden at en kristen kan hevde sine rettigheter og meninger i et muslimsk land.. Dette kan jo prege en muslimsk flyktning som er psyk. 

Anonymkode: ead79...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.1.2017 den 0.44, AnonymBruker skrev:

Koranen 9:5
"Så når de forbudte(hellige) måneder er gått bort, så drep og bekjemp de vantro(ikke-muslimer) hvor enn du finner dem, og ta dem til fange og omring dem og ligg i bakhold og lur dem i hver en krigsmetode(krigslist) , men hvis de omvender seg[underlegger seg] og ber regelmessige bønner[til Allah] og betaler skatt[til islam's veldedige formål], så er Allah barmhjertig og tilgivende".

Koranen 9:29
Bekjemp de som ikke tror på Allah inntil den siste dag, for de holder heller ikke forbudt det som er blitt forbudt av Allah og hans budbringer, og som heller ikke erkjenner religionens sannhet, selv om de er et folk av boken(Bibelen) [ Kristne og Jøder ] , før de betaler Jizya(skatt til muslimer) og føler seg kuet til å underlegge seg under islamsk[Sharia lover] styre(makt).

Koranen 2:193; 
"Og bekjemp dem intil det ikke er mer Fitnah ( ikke er mer vantro tro systemer - som betyr utrydding av [ikke muslimer] og alle våres tro systemer ) og inntil alle og enhver tilber Allah alene. Men viss disse avslutter[sin tilbedelse til andre tro systemer og underlegger seg Allah og dermed blir muslimer], skal det ikke være noe fiendskap, bortsett fra mot [ikke muslimer] og islamsk sharia lov brytere osv."

Koranen 8.65;
"O profet[Muhammad]. Hiss opp de troende[muslimer] til kamp. Viss det er 20 trofaste[muslimer med tålmodighet og utholdenhet] blant dere, vil de beseire[overvinne] to hundre, viss dere er 100 trofaste[muslimer med tålmodighet og utholdenhet] blant dere, så vil disse beseire[overvinne] tusen [ikke muslimer], for dette er mennesker[ikke muslimer] uten intelligens[forståelse]."

Koranen 9:123;
"O dere som tror[muslimer]. Bekjemp [ ikke muslimene] som er i nærheten av deg, og behandle dem strengt, og dere vet at Allah er med dem som frykter han."

Koranen 9:12 -14;
"Og viss de bryter sine løfter [til å tro på islam], og [dermed] håner din relgion,så bekjemp[gå til krig] mot lederne av [ikke muslimene], og Allah vil straffe og ydmyke
dem i dere[muslimer's] hender, og gi dere[muslimer] seier over dem, og han vil gi dere helbrede sjelen til de som tror[på Allah].

Koranen 3:85:
Og den som ønsker å tilbe en annen ideologi[relgion] enn islam, skal aldri bli godtatt, og i livet etter døden skal han være en av  taperne.

Koranen 18:102 - 103
"Tror de vantro [ikke muslimene] virkelig at de kan bytte ut meg [Muhammad eller hans Allah] med mine slaver[ muslimske tjenere]. Se!. Vi har forberedt helvete som oppholdsted for de vantro[ikke muslimer]. Si, skal vi fortelle om hvem som er de største taperne med hensyn på deres gjerninger."

Koranen 2.286
"....Du[Allah] er vår beskytter, så gi oss derfor seier over de vantro[ikke muslimske] nasjoner...."

 

Anonymkode: 35af2...549

Her ser jeg en del rettskrivingsfeiler, og dette er ikke det jeg har lest.  Jeg ser kun et sted at ordet drepe blir nevnt, men dette virker som en meget dårlig oversettelse som jeg ikke kan tro er riktig.  Jeg har lest mye i Koranen på engelsk, men mange av mine venner har lest en på arabisk.  Jeg sender dette til dem og spør hva de synes om dette.

Anonymkode: a8662...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, AnonymBruker said:

Her ser jeg en del rettskrivingsfeiler, og dette er ikke det jeg har lest.  Jeg ser kun et sted at ordet drepe blir nevnt, men dette virker som en meget dårlig oversettelse som jeg ikke kan tro er riktig.  Jeg har lest mye i Koranen på engelsk, men mange av mine venner har lest en på arabisk.  Jeg sender dette til dem og spør hva de synes om dette.

Anonymkode: a8662...a42

Ehhh..... selv om ordet "drepe" er feil, hvordan får du dette:

"Så når de forbudte(hellige) måneder er gått bort, så drep og bekjemp de vantro(ikke-muslimer) hvor enn du finner dem, og ta dem til fange og omring dem og ligg i bakhold og lur dem i hver en krigsmetode(krigslist) , men hvis de omvender seg[underlegger seg] og ber regelmessige bønner[til Allah] og betaler skatt[til islam's veldedige formål], så er Allah barmhjertig og tilgivende"

Til å handle om at det er fredens religion?

Anonymkode: ae29c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehhh..... selv om ordet "drepe" er feil, hvordan får du dette:

"Så når de forbudte(hellige) måneder er gått bort, så drep og bekjemp de vantro(ikke-muslimer) hvor enn du finner dem, og ta dem til fange og omring dem og ligg i bakhold og lur dem i hver en krigsmetode(krigslist) , men hvis de omvender seg[underlegger seg] og ber regelmessige bønner[til Allah] og betaler skatt[til islam's veldedige formål], så er Allah barmhjertig og tilgivende"

Til å handle om at det er fredens religion?

Anonymkode: ae29c...23e

Tror du virkelig at kristendommen er en fredelig religion?  Da tror jeg du må se nærmere på historien.  Det er stor forskjell hvis du tar bort drepe og så tror jeg ordet krigsmetode (krigslist) er et eller annet som var vanskelig å oversette.  Bakhold også og da er det mye som ikke stemmer.

Dette er ikke en ordentlig oversettelse fra Koranen.

Anonymkode: a8662...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at kristendommen er en fredelig religion?  Da tror jeg du må se nærmere på historien.  Det er stor forskjell hvis du tar bort drepe og så tror jeg ordet krigsmetode (krigslist) er et eller annet som var vanskelig å oversette.  Bakhold også og da er det mye som ikke stemmer.

Dette er ikke en ordentlig oversettelse fra Koranen.

Anonymkode: a8662...a42

Det er svært få kristene som følger bibelen på samme måte som muslimer følger koranen. Islam befinner seg fortsatt i den mørkeste middelalder. 

Anonymkode: 35af2...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror du virkelig at kristendommen er en fredelig religion?  Da tror jeg du må se nærmere på historien.  Det er stor forskjell hvis du tar bort drepe og så tror jeg ordet krigsmetode (krigslist) er et eller annet som var vanskelig å oversette.  Bakhold også og da er det mye som ikke stemmer.

Dette er ikke en ordentlig oversettelse fra Koranen.

Anonymkode: a8662...a42

Dette er ikke et gyldig argument. Historisk har mange kristne praktisert alt annet enn fred. Det har også ateister, og paganister. Vi snakker ikke om menneskene her, men innholdet i ideologien som står i tekstene.

Jeg sier heller ikke at innholdet i Bibelen er fredelig, på langt nær, men jeg mener det er mindre skadelig.

Anonymkode: ae29c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik at 99% av alle selvmordsbombere er muslimer?

Siste er at de nå bruker babyer i selvmordsangrep i Nigeria.

www.independent.co.uk/news/world/africa/islamist-terror-groups-nigeria-using-babies-suicide-bombing-attack-boko-haram-madagali-a7543861.html

Islamist terror groups in Nigeria are now using female suicide bombers with babies to avoid detection before carrying out their attacks, officials have warned.

Two women carrying babies blew themselves up in the town of Madagali on 13 January, killing themselves, the infants and four others.

 

They passed a security checkpoint after being mistaken for civilians because they were carrying children, the BBC reports.

Anonymkode: 35af2...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk klar beskjed fra mine muslimske og andre venner å la være og lese sånt tull.  Alle var enige i dårlig språk og at dette nok var også dårlig oversettelse uansett om de kunne arabisk eller ikke.

Jeg gjør som vennene mine sier og avslutter denne diskusjonen.

Anonymkode: a8662...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk klar beskjed fra mine muslimske og andre venner å la være og lese sånt tull.  Alle var enige i dårlig språk og at dette nok var også dårlig oversettelse uansett om de kunne arabisk eller ikke.

Det er bare å sammenligne med den norske oversettelsen på koran.no eller div engelske oversettelser. Selv om ordvalg kan være noe forskjellig, er den underliggende teksten den samme.

De vantro, kuffar, skal ikke behandles som en fullverdig borger i et islamsk samfunn.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør som vennene mine sier og avslutter denne diskusjonen.

Anonymkode: a8662...a42

Det er nok tryggest når en har tapt diskusjonen.

Anonymkode: 35af2...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://quran.com/9/5

"And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful."

Her står det at man skal myrde polyteistene, dvs. f.eks. hinduismen og naturreligion. Er ikke quran.com et godt nettsted for å lese Koranen på engelsk?

https://quran.com/9/12

"And if they break their oaths after their treaty and defame your religion, then fight the leaders of disbelief, for indeed, there are no oaths [sacred] to them; [fight them that] they might cease."

Her står det altså om utryddelse.

Anonymkode: ae29c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, AnonymBruker said:

De vantro, kuffar, skal ikke behandles som en fullverdig borger i et islamsk samfunn.

Pass deg, nå kommer kanskje fruene og latterliggjør deg fordi du vil ha trygda di i fred...

Anonymkode: ae29c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass deg, nå kommer kanskje fruene og latterliggjør deg fordi du vil ha trygda di i fred...

Anonymkode: ae29c...23e

Dem om det. Samtlige muslimske land er mer eller mindre dysfunksjonelle. Er dette noe vi ønsker å importere?

Anonymkode: 35af2...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dem om det. Samtlige muslimske land er mer eller mindre dysfunksjonelle. Er dette noe vi ønsker å importere?

Anonymkode: 35af2...549

Nei, men en kan ikke diskriiminere pga. religion/livssyn, så det er vanskelig.

Anonymkode: ae29c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...