Gå til innhold

fluoksetin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke erfaringer har dere med denne typen antidepressiva? I forhold til effektivitet og bivirkninger. Har depresjon, angst og psykosesymptomer. 

Anonymkode: 0b084...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ved 40 mg og reduksjon av litium fikk jeg mani og psykose, men når jeg bruker det med litium og bare 20 mg, så har jeg bare utrolig god effekt og ingen bivirkninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kovakova skrev:

ved 40 mg og reduksjon av litium fikk jeg mani og psykose, men når jeg bruker det med litium og bare 20 mg, så har jeg bare utrolig god effekt og ingen bivirkninger

Ja, har sett at mani kan være en (skjeldnere) bivirkning. Har ikke opplevd dette før, da, men det ligger i slekten. Min bestemor har bipolar lidelse 1. 

Anonymkode: 0b084...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, har sett at mani kan være en (skjeldnere) bivirkning. Har ikke opplevd dette før, da, men det ligger i slekten. Min bestemor har bipolar lidelse 1. 

Anonymkode: 0b084...50f

jeg har også bipolar 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det før. Det fungerte veldig godt mot min depresjon.

Oppstartsbivirkninger som lett kvalme, uro (angstfølelse) og munntørrhet. Relativt rask effekt - bedring etter et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tandorini skrev:

Jeg brukte det før. Det fungerte veldig godt mot min depresjon.

Oppstartsbivirkninger som lett kvalme, uro (angstfølelse) og munntørrhet. Relativt rask effekt - bedring etter et par uker.

Så flott! 

Anonymkode: 0b084...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fluoxetin/Fontex har stort sett de samme positive og negative egenskaper som gruppen SSRI som den tilhører.

Endret av kupton
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIAS. Når du stiller et slik spørsmål her på DOL, må du huske at det er en utvalgsskjevhet i hvem som "henger" her.

Alle de som var friske og i funksjon, men så fikk en depresjon, behandling og ble helt friske og funksjonsdyktige igjen, de er sannsynligvis ikke her. I hvert fall er de svært underrepresentert. Her er det en meget klar overvekt av de som ikke ble helt bra av den behandling de fikk. Derfor får du, som i denne tråden, en overvekt av negative svar. Disse er ikke representativt for alle de som har brukt Fontex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...