Gå til innhold

Farmen kjendis.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Tore lurte oss der gitt og Lavrans var kanskje litt selvgod? Begge dreit jo på draget ang. den separatoren (men det hadde vel de fleste av oss gjort? I alle fall jeg!) og jeg tror jeg skulle klart fylkene om jeg hadde fått med meg hvilke han ramset opp. Drektighetstiden kunne jeg, det vil si jeg vet at hesten går veldig lenge og antok at kua ikke går så lenge som det. :) 

Vi var ikke helt sikre på hvor lenge hesten er drektig. Vet du det? De andre kunne vi (2 mnd på hund, 3 mnd 3 uker 3 dager på gris, 10 mnd på ku). Fatter ikke hvorfor ikke alle bare lærer seg å sette sammen separatoren! Den er jo med i alle runder, de som er med lengst MÅ jo kunne dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, påskelilje skrev:

Vi var ikke helt sikre på hvor lenge hesten er drektig. Vet du det? De andre kunne vi (2 mnd på hund, 3 mnd 3 uker 3 dager på gris, 10 mnd på ku). Fatter ikke hvorfor ikke alle bare lærer seg å sette sammen separatoren! Den er jo med i alle runder, de som er med lengst MÅ jo kunne dette!

Jeg mener hest er ca. 11 mnd, det er ikke langt unna ett år i alle fall og jeg regnet med at kyr ikke går fult så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, XbellaX skrev:

 

Haha, jeg ser på. Jeg elsker Tore, han er så vidunderlig, totalt malplassert på denne gudsforlatte gården men helt vidunderlig. Jeg har fått litt sans for Lothepusen, ..men egentlig synes jeg alle sammen virker trivelige. Alle har bidratt på hver sin måte. Hyggelig program er det uansett.

Ja liker egentlig alle der jeg og, men syns Tore har surmult litt. Men det er jo så fint å se hvor knyttet han og hunden er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

Tore lurte oss der gitt og Lavrans var kanskje litt selvgod? Begge dreit jo på draget ang. den separatoren (men det hadde vel de fleste av oss gjort? I alle fall jeg!) og jeg tror jeg skulle klart fylkene om jeg hadde fått med meg hvilke han ramset opp. Drektighetstiden kunne jeg, det vil si jeg vet at hesten går veldig lenge og antok at kua ikke går så lenge som det. :) 

Lavrans var litt for selvgod. Jeg trodde Hordaland var det fylket som ikke grenset til Telemark, så der dreit jeg meg ut. Var ikke helt sikker på grønnsakene heller. Dyra er det bare å rangere etter str. Jo større et dyr er jo lenger går det drektig. Så jeg trodde det var hund, gris, ku, hest og det var jo riktig :) Eneste jeg visste sikkert var at hunden går gjennomsnittlig drektig i 63 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine skrev:

Lavrans var litt for selvgod. Jeg trodde Hordaland var det fylket som ikke grenset til Telemark, så der dreit jeg meg ut. Var ikke helt sikker på grønnsakene heller. Dyra er det bare å rangere etter str. Jo større et dyr er jo lenger går det drektig. Så jeg trodde det var hund, gris, ku, hest og det var jo riktig :) Eneste jeg visste sikkert var at hunden går gjennomsnittlig drektig i 63 dager.

Grønnsakene ja - alle de andre var jo rotgrønnsaker som egner seg ypperlig til langtidslagring, brokkoli er jo en helt annen type grønnsak og må helst forvelles og fryses for å holde seg godt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Grønnsakene ja - alle de andre var jo rotgrønnsaker som egner seg ypperlig til langtidslagring, brokkoli er jo en helt annen type grønnsak og må helst forvelles og fryses for å holde seg godt. :) 

Ja, men jeg begynte så klart å blande inn at man jo sylter rødbeter og at det kanskje er en grunn til det, så har jeg nettopp hatt en samtale med mamma om at gulrøtter holder seg så dårlig. Man kan kjøpe en pose og etter 3 dager er de ubrukelige. Men det er jo egentlig veldig logisk at det er brokkoli man må forvelle og fryse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...