pineapple Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Hei naa er jeg saa lei den helsa mi, og alle allergiene mine at jeg tror jeg snart spyr. Ikke taaler jeg melk, ikke skjøtt, ikke blomster, ikke poteter, ikke gluten, ikke dyr, ikke ulike grønnsaker og frukter, ikke støv, ikke parfymer, ikke andre stoffer enn bommull og silke m.m, ja saa av og til blir jeg bare saa møkk og skitt lei av den hele greia. Forskjølt det er jeg bestandig. Det blir 2-3 maaneder med halsbetennelse og bihulebetennelse, for saa aa ha max 4-5 dager frisk igjen (hvor jeg er bare forskjølt), før den neste runden tar til igjen. Eksem, uslett, diare og kvalme, brekninger og oppkast det er dagligdags for meg det. Naa har ogsaa sønnen min begynt paa noe av den samme maaten. Det blir naa for tiden 2-3 uker forskjølt eller diare og oppkast, 2-3 dager paa barnehagen for saa aa paa ann igjen. Jeg vet at jeg saann egentlig er heldig som ikke har astma da. Bronkiene mine og lungene mine er fine. Lungekapasiteten min er veldig bra for aa være saa allergisk. Bronkitt og lungebetennelse det har jeg saa aa si aldr kan faktisk ikke huske sist. Men hva hjelper vell det, naar halsen er saa tett og vond at jeg nesten ikke har stemme, og det er kun flytende føde som glir ned mesteparten av aaret. Naar nesa mi og bihulene mine er saa tett at pusting er helt umulig igjenom nesa mi, nesa renner hele tida (kan ikke gaa noen steder uten lommetørkle), bokstavene ikke sies riktig (sødded bid tror at bokstvede skal sies saadd saab dette). Hvordan i all verden skal han faa lære hvordan bokstavene skal sies, naar han tror at de skal sies slik som mor gjør det. Han vil heller ikke sove hos meg naar han har drømt noe fælt. Han sier at jeg snorker saa grusomt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41672-utblaasning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Kjære pineapple Jeg håper du har kontakt med en lege som kan hjelpe deg å sortere ut hva du virkelig må unngå av mat og hva du kanskje kan spise litt av. Slikt må prøves ut - det er ikke mulig å bare stole på testresultater. Jeg vet ikke hvor i verden du skriver fra, men uansett er dette problemer som trenger grundig veiledning av lege (og eventuelt en ernæringsfysiolog når det gjelder maten). Hals og bihuleproblemene høres ut som du trenger råd og kanskje noen medisiner mot. Bestill time til både deg selv og barnet ditt så snart som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41672-utblaasning/#findComment-157287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.