Gå til innhold

Gleder du deg til helgen?


AnonymBruker

Gleder du deg til helgen?  

9 stemmer

  1. 1. Gleder du deg til helgen?

    • JA
      4
    • NEI
      5


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, laban said:

Det er administrasjonen som ser helheten og avgjør hva som skal bli slettet.  Det er som med idrettsdommere - det kan tenkes at de er blinde og dumme iblant, men de er fortsatt dommere, så det er vi nødt til å godta.  Nesten alt som blir slettet fordi de synes det blir for mange intetsigende tråder / innlegg, er startet av anonyme, så det er begrenset hvor latterliggjort den enkelte blir av det.  Jeg synes det er litt barnslig å analysere alt påskelilje skriver bare fordi hun undertegnet med nicket sitt i går. 

Men hun skriver aldri noe annet enn pjatt. Da er det riktig at jeg kan påpeke det, hvis jeg ønsker det, når hun mener det er riktig at hun selv kan påpeke andres pjatt.

5 minutes ago, laban said:

Den "sladringen" foregikk i en tråd der det ble bedt om å varsle, og det handlet om hva som dominerte på det tidspunktet, ikke om hva en enkelt bruker hadde skrevet.  Men det er klart det går an å bruke rapporteringsfunksjonen i stedet. 

Man ble oppfordret til å sladre, ja, men det er likevel noe hun gjorde av egen fri vilje, og da må hun ta ansvar for det, og det innebærer å godta ærlighet om dette tilbake - det går begge veier.

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det samme. Jeg skriver mitt pjatt, og så svarer du med ditt pjatt. Hvis du skriver pjatt kan det hende du får noe av mitt pjatt til svar. Men jeg sladrer ikke til admin om det, og jeg har ikke klaget over pjattet ditt før nå - det er forskjellen.

Hvis du får definere for deg selv hva som er pjatt, må jeg få definere for meg selv hva som er pjatt - jeg skal ikke måtte godta din definisjon / ditt syn - eller mener du at dette er objektive sannheter?

Anonymkode: 367da...862

Siden du er anonym, vet jeg jo ikke om du er den som pleier å skrive "men men" og "fullverdig liv" og "sånn er det nok" osv.

Setninger uten innhold er vel definisjonen på pjatt. Jeg kan ikke se at det jeg skrev om hva jeg skal gjøre i helga, er pjatt. Når jeg faktisk skriver om noe som skal skje, så kan det per definisjon ikke være pjatt.

pjatt

frivolity (pjɑt)
substantiv nøytrum entall/singular

intetsigende snakk, vås jacasserie feminin ikke orke å høre på pjatt
 
Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-U-blue-icon.pngLetter-K-blue-icon.png
pjatt n1
I dette vinduet skal du finne tabell n1 for oppslagsordet pjatt

(beslektet med norr. pati 'prat') tomt snakk, vås

http://ordbok.uib.no/PJATT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, påskelilje said:

Siden du er anonym, vet jeg jo ikke om du er den som pleier å skrive "men men" og "fullverdig liv" og "sånn er det nok" osv.

Setninger uten innhold er vel definisjonen på pjatt. Jeg kan ikke se at det jeg skrev om hva jeg skal gjøre i helga, er pjatt. Når jeg faktisk skriver om noe som skal skje, så kan det per definisjon ikke være pjatt.

pjatt

frivolity (pjɑt)
substantiv nøytrum entall/singular

intetsigende snakk, vås jacasserie feminin ikke orke å høre på pjatt
 
Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-U-blue-icon.pngLetter-K-blue-icon.png
pjatt n1
I dette vinduet skal du finne tabell n1 for oppslagsordet pjatt

(beslektet med norr. pati 'prat') tomt snakk, vås

http://ordbok.uib.no/PJATT

Det du skriver er intetsigende snakk og vås i mine øyne. Eller er det objektivt når du mener det du skriver ikke er pjatt, og det jeg skriver er pjatt? Er "intetsigende snakk" og "vås" objektive betegnelser?

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver er intetsigende snakk og vås i mine øyne. Eller er det objektivt når du mener det du skriver ikke er pjatt, og det jeg skriver er pjatt? Er "intetsigende snakk" og "vås" objektive betegnelser?

Anonymkode: 367da...862

Javel.

Dette gidder jeg ikke diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver er intetsigende snakk og vås i mine øyne. Eller er det objektivt når du mener det du skriver ikke er pjatt, og det jeg skriver er pjatt? Er "intetsigende snakk" og "vås" objektive betegnelser?

Anonymkode: 367da...862

Tror du har et ganske annet syn på dette enn de fleste andre;  som du sier er det "i dine øyne". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun skriver aldri noe annet enn pjatt. Da er det riktig at jeg kan påpeke det, hvis jeg ønsker det, når hun mener det er riktig at hun selv kan påpeke andres pjatt.

Anonymkode: 367da...862

Du har full rett til å påpeke at du synes vi andre skriver pjatt.  Men jeg tror det er lurt av deg å ikke rette det mot en enkelt bruker.  Det gjorde ikke påskelilje i går heller. 

Det jeg kommenterte, var at man nesten må regne med å få nokså alminnelige svar på et spørsmål om man gleder seg til helgen. så hvis du ikke vil lese trivielle svar, er det kanskje lite greit å ikke starte slike undersøkelser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, laban skrev:

Du har full rett til å påpeke at du synes vi andre skriver pjatt.  Men jeg tror det er lurt av deg å ikke rette det mot en enkelt bruker.  Det gjorde ikke påskelilje i går heller. 

Det jeg kommenterte, var at man nesten må regne med å få nokså alminnelige svar på et spørsmål om man gleder seg til helgen. så hvis du ikke vil lese trivielle svar, er det kanskje lite greit å ikke starte slike undersøkelser. 

 

Riktig. Jeg har ingen formening om hvem den/de anonyme er, og jeg klarer ikke skille dem fra hverandre. Vet jo ikke om det er en eller ti som driver og spammer her. Admin har sagt at det er ønskelig med færre slike intetsigende innlegg, så da tenkte jeg det var på sin plass å si i fra. Det var selvsagt mitt valg, og det står jeg for. Det var ikke rettet mot en spesiell bruker.

Enig i siste avsnitt også.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler "fullverdig liv" om en beskrivelse av hvordan hverdagen er - på lik linje med hvordan mange av dere andre, påskelilje inkludert, beskriver hverdagen. Da mener jeg det blir dobbeltmoral å ikke akseptere det. Jeg sier ikke at det påskelilje skriver er feil, eller at jeg ikke ønsker at hun skriver det, poenget mitt er at det handler om noe fenomenologisk ekvivalent og da må man behandle det likt, f.eks. ikke godta bare den ene sorten.

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at det påskelilje skriver er feil, eller at jeg ikke ønsker at hun skriver det, poenget mitt er at det handler om noe fenomenologisk ekvivalent og da må man behandle det likt, f.eks. ikke godta bare den ene sorten.

Anonymkode: 367da...862

Det som teller, er om admin ser på det som ekvivalent eller ikke. Men de godtar ganske mye "fullverdig liv"-stoff også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær snille med hverandre :) 

Jeg gleder meg til en rolig helg. Litt rydding og avslapping, kanskje en tur hvis været holder seg :) Selv om jeg selv ikke har så mye planer er det godt med helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også frem til helgen :)

Skal ta det rolig da neste uke blir hektisk. Har for mange avtaler, men sånn blir det jo av og til.

Synes det forøvrig er koselig å lese om at andre skal gjøre positive ting, om det så bare er å kose seg foran peisen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, laban said:

Det som teller, er om admin ser på det som ekvivalent eller ikke. Men de godtar ganske mye "fullverdig liv"-stoff også.

Hold Admin utenfor dette. Påskelilje, og andre likesinnede, må være ansvarlig for det de skriver uavhengig av Admin. Og når jeg mener det er ekvivalent, og fordi det ikke er objektivt hva som er pjatt eller ikke, så mener jeg at jeg har rett til å kalle påskeliljes innlegg som pjatt når hun kaller mine innlegg for pjatt.

Jeg ser på dette ressonnementet som vanntett og ritkig i henhold til de etiske standardene jeg lever etter.

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold Admin utenfor dette. Påskelilje, og andre likesinnede, må være ansvarlig for det de skriver uavhengig av Admin. Og når jeg mener det er ekvivalent, og fordi det ikke er objektivt hva som er pjatt eller ikke, så mener jeg at jeg har rett til å kalle påskeliljes innlegg som pjatt når hun kaller mine innlegg for pjatt.

Jeg ser på dette ressonnementet som vanntett og ritkig i henhold til de etiske standardene jeg lever etter.

Anonymkode: 367da...862

Du kan selvsagt kalle andres innlegg hva du vil. Jeg trodde bare det handlet om sletting når du skrev om å "behandle det likt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, laban said:

Du kan selvsagt kalle andres innlegg hva du vil. Jeg trodde bare det handlet om sletting når du skrev om å "behandle det likt".

Det handler om alt, denne "fronten" mot meg, både fra autoritært og folkelig hold.

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om alt, denne "fronten" mot meg, både fra autoritært og folkelig hold.

Anonymkode: 367da...862

Du må ikke legge deg ut med DOL-fruene vet du :D:D de er skumle de ;) 

Spøk til alvor: Jeg tror egentlig ikke at livet ditt blir bedre av å stadig spørre folk om de har det bra og så bli sure på de som har det bra (a.k.a lever 'fullverdige' liv). Det er egentlig bare 1 av 2 som vil gjøre livet ditt bedre. Enten å akseptere situasjonen din, eller å gå inn for å endre den gjennom å gjøre arbeid og treffe andre mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg en fullverdig aften, om jeg får si.

Sånn er det.

Anonymkode: 367da...862

Det er forskjell på folk.

Men men.

Anonymkode: af675...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, issomethingwrong said:

Du må ikke legge deg ut med DOL-fruene vet du :D:D de er skumle de ;) 

Spøk til alvor: Jeg tror egentlig ikke at livet ditt blir bedre av å stadig spørre folk om de har det bra og så bli sure på de som har det bra (a.k.a lever 'fullverdige' liv). Det er egentlig bare 1 av 2 som vil gjøre livet ditt bedre. Enten å akseptere situasjonen din, eller å gå inn for å endre den gjennom å gjøre arbeid og treffe andre mennesker. 

Får vel begynne å jobbe snart ja... skal se om jeg får ut fingeren i mars.

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...