Gå til innhold

Syk/sykt barn - legemelding ?


Atene

Anbefalte innlegg

Hvis man er borte pga. sykdom i mer enn tre

dager, trengs legemelding, det vet jeg.

Men hva når jeg var borte i forrige uke fordi

jeg var syk (torsdag og fredag), og dagen

idag startet friskt med at veslejenta spydde

opp hele morgenpuppen ?

Hun kan åpenbart ikke gå til dagmamma idag.

Pappaen er alene på jobben, får ikke tak i

den faste vikaren, og kan ikke ta fri.

Så her sitter vi. Må jeg til legen for å få

sykmelding, eller er det iorden å følge en

"tredagers" med en "sykt-barn-dag"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er barns sykdom og ikke din egen, er det OK med tre dager uten legemelding selv om det er en helg imellom

tror

Det tror jeg også, men nå var det min sykdom i forrige uke.

Jeg tenkte å skrive en egenmeldingsperiode for meg selv for de dagene, og håpet det var mulig å ta en "sykt-barn-dag" i tillegg idag, uten å mase oss til legen. Arbeidsgiveren min er meget streng på reglene, alt må registreres på data'en, så alle avvik blir påpekt.

Jeg gadd ikke krangle med sjefen om 80% jobb forresten. Fikk tilbud om en mye mer interessant jobb i samme firma, hyggelig sjef og ikke noe problem med fire dagers uke. Skulle begynt idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også, men nå var det min sykdom i forrige uke.

Jeg tenkte å skrive en egenmeldingsperiode for meg selv for de dagene, og håpet det var mulig å ta en "sykt-barn-dag" i tillegg idag, uten å mase oss til legen. Arbeidsgiveren min er meget streng på reglene, alt må registreres på data'en, så alle avvik blir påpekt.

Jeg gadd ikke krangle med sjefen om 80% jobb forresten. Fikk tilbud om en mye mer interessant jobb i samme firma, hyggelig sjef og ikke noe problem med fire dagers uke. Skulle begynt idag...

OK, leste litt for fort.

Jeg tror det regnes som forskjellige ting og ikke "slås sammen". Altså, jeg mener fortsatt at du kan ha sykt barn idag uten legemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

OK, leste litt for fort.

Jeg tror det regnes som forskjellige ting og ikke "slås sammen". Altså, jeg mener fortsatt at du kan ha sykt barn idag uten legemelding.

Det er riktig. Det er to forskjellige ting ("hjemler"), så du trenger ikke lege-erklæring før fra 4.dag barnet er sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...