Gå til innhold

Av og til er pressens makt viktig


frosken

Anbefalte innlegg

Av og til er jeg glad for pressens mulighet til å få fokus på enkeltmenneskers situasjon. Jeg hadde ikke trodd at hjelpeapparatet kunne svikte i den grad det virker som er tilfellet i den saken som beskrives her:

http://www.nettavisen.no/nyheter/jernstanga-i-ryggen-til-thor-egil-(21)-kommer-til-a-knekke-nar-det-skjer-sa-dr-han/3423316812.html

Håper at det blir fulgt opp hvordan det var mulig at det ikke ble lagt til rette for videre oppfølgning etter barnevernstiden for en ung mann med så alvorlig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, frosken skrev:

Av og til er jeg glad for pressens mulighet til å få fokus på enkeltmenneskers situasjon. Jeg hadde ikke trodd at hjelpeapparatet kunne svikte i den grad det virker som er tilfellet i den saken som beskrives her:

http://www.nettavisen.no/nyheter/jernstanga-i-ryggen-til-thor-egil-(21)-kommer-til-a-knekke-nar-det-skjer-sa-dr-han/3423316812.html

Håper at det blir fulgt opp hvordan det var mulig at det ikke ble lagt til rette for videre oppfølgning etter barnevernstiden for en ung mann med så alvorlig sykdom.

Uff dette var fælt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, frosken skrev:

Av og til er jeg glad for pressens mulighet til å få fokus på enkeltmenneskers situasjon. Jeg hadde ikke trodd at hjelpeapparatet kunne svikte i den grad det virker som er tilfellet i den saken som beskrives her:

http://www.nettavisen.no/nyheter/jernstanga-i-ryggen-til-thor-egil-(21)-kommer-til-a-knekke-nar-det-skjer-sa-dr-han/3423316812.html

Håper at det blir fulgt opp hvordan det var mulig at det ikke ble lagt til rette for videre oppfølgning etter barnevernstiden for en ung mann med så alvorlig sykdom.

Skammelig.

Viser hvordan systemet er hvis man er resurrssvak og ikke har nettverk til å hjelpe seg.

Man skal være frisk og oppegående for å få hjelp.

Anonymkode: 558d0...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2017 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Skammelig.

Viser hvordan systemet er hvis man er resurrssvak og ikke har nettverk til å hjelpe seg.

Man skal være frisk og oppegående for å få hjelp.

Anonymkode: 558d0...c2b

Dette er ikke nødvendigvis sant, heller personlig propaganda.

Alle systemer kan svikte, dessverre. Men det betyr ikke at de har gjort det med vilje.

Anonymkode: a8228...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pressen generelt har en sinnsykt stor makt, som i dette tilfelle er blitt brukt positivt. Synd man må gå den veien for å bli hørt og for å få hjelp, ingen skal behøve å leve slik uten hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke nødvendigvis sant, heller personlig propaganda.

Alle systemer kan svikte, dessverre. Men det betyr ikke at de har gjort det med vilje.

Anonymkode: a8228...ac6

Jeg tror heller ikke dette er gjort "med vilje". Blir imidlertid opprørt over hvordan mange systemfeil over tid ser ut til å ha medført at den unge mannen ikke har fått den hjelp han åpenbart burde ha fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tror heller ikke dette er gjort "med vilje". Blir imidlertid opprørt over hvordan mange systemfeil over tid ser ut til å ha medført at den unge mannen ikke har fått den hjelp han åpenbart burde ha fått.

Det har du absolutt rett i. Skremmende.

Anonymkode: a8228...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...