Gå til innhold

Syk


Aishana

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hjemme fra skolen torsdag, fredag og i dag. Jeg går på yrkesrettet attføring. Har prøvd å lese meg frem i de nye reglene om jeg får penger for disse dagene, men blir ikke særlig klok.

Har du et klart svar? Får jeg penger for disse tre dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Etter de nye reglene kan du kun ha fravær på 1 dag pr meldeperiode uten å bli trekt.

Fravær utover dette som skyldes "sterke velferdsgrunner" skal godkjennes av Aetat, og egentlig på forhånd.

Kontakt din saksbehandler straks og med en gang hvis fraværet har god grunn, kan hende er du så heldig at de er litt lempelige nå i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Etter de nye reglene kan du kun ha fravær på 1 dag pr meldeperiode uten å bli trekt.

Fravær utover dette som skyldes "sterke velferdsgrunner" skal godkjennes av Aetat, og egentlig på forhånd.

Kontakt din saksbehandler straks og med en gang hvis fraværet har god grunn, kan hende er du så heldig at de er litt lempelige nå i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Når fraværet skyldes sykdom kan du beholde attf.pengene og tillegg inntil 4 uker. Du må fremdeles kontakte din saksbehandler!

Sakset fra infobrevet:

"Ved fravær som skyldes sykdom, opprett-holdes retten til attføringsytelser i inntil fire uker. Dette innebærer at du har rett til å få utbetalt både attføringspenger og nødvendige attføringsstønader under sykdom i inntil fire uker. Forutsetningen er imidlertid at attføringen, på tross av avbruddet, kan gjennomføres som forutsatt uten tidsforsinkelse."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...