Gå til innhold

"Mamma til michelle" vurderer å la datteren ha hjemmeskole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener du om hjemmeskoling?

http://www.vg.no/rampelys/blogg/mamma-til-michelle-vurderer-hjemmeundervisning/a/23926595/

Anna Rasmussen (20) begynte å blogge under navnet «Mamma til Michelle» da hun var 14 år gammel og gravid med sitt første barn. Nå er hun bekymret for datterens skolegang

– Michelle vil alltid være den jeg må passe mest på. Hun er mer kjent enn sønnene mine, selv om de alle er avbildet på bloggen. Siden hun skal begynne på skolen til høsten, har vi satt i gang et oppfølgingsprogram rundt henne, sier Rasmussen, uten å ville utdype hva et slikt program innebærer.

Bloggeren forteller at de nå er i gang med å finne ut hvilken skole Michelle skal begynne på til høsten. 

– Vi ser på flere muligheter, og vurderer både privatskole og hjemmeundervisning, sier Rasmussen, som nylig flyttet til Søgne. 

– Det er for å ivareta sikkerheten hennes. Jeg er sikker på at Michelle hadde hatt det best på en vanlig, offentlig skole, men sikkerheten hennes er viktigere enn noe annet, sier hun. 

Anonymkode: 33004...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns man i alle fall bør forsøke å få barn til å klare å omgås andre barn, men det er jo som hun påpeker enkelte barn her til lands (f.eks. kronprinsbarna) som trenger sikkerhet - kanskje det bør opprettes en sikkerhetsskole, hvor det er høye gjerder rundt, og vakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun overdriver sin egen berømthet en smule, men jeg aner ikke da - rosablogger er ikke akkurat mitt kompetanseområde. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen barn bør eksponeres så mye som disse barna. Personvern gjelder også barn, noe hun tydligvis først ser konsekvensen av først nå, 6 år med full eksponering av sin datter.

Anonymkode: 8cdf9...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du om hjemmeskoling?

Jeg tror at for de fleste barn og de fleste foreldre er det best at noen andre enn foreldrene har hovedansvaret for å undervise barna.  Det er fint at barna får flere lærere å forholde seg til, det er mange sosiale arenaer rundt skolen (og SFO / AKS og andre fritidsaktiviteter som er mer eller mindre knyttet til skolen) som er viktige for barns utvikling, og det er krevende nok for foreldre / barn-relasjonen å følge opp lekser og skoleforpliktelser selv om undervisningen foregår på skolen.

Så er det noen få unntak, og for dem er det positivt at det finnes et slikt alternativ og at hjemmeundervisningen er underlagt et system / regelverk.  Det kan være spesielle begavelser som er "født til" å bruke store deler av døgnet på noe annet (musikk, sjakk, tennis) og / eller opplever mobbing eller utenforskap som en følge av dette særtrekket, det kan være barn som har sykdommer eller allergier som gjør at de ikke tåler å være i skolebygningen eller å bli transportert dit, det kan være en familie som (i en periode) må være bosatt et sted der skoleveien blir altfor lang og tidkrevende.  Dersom disse fåtallige enkelttilfellene er utstyrt med en forelder som kan stå for hjemmeundervisning, er det jo en fin løsning, særlig hvis barnet selv også ser det som en fordel.

Når det gjelder kjendisfaktor og sikkerhet, er det faktisk ikke så vanskelig å unngå problemet, hvis man ikke er kongelig.  Norske medier respekterer det i stor grad når kjente personer ikke vil ha barna sine eksponert.  Men så har vi altså disse kjendisbloggerne som gjør det selv hele tiden.     

Dagbladet har de siste dagene skrevet om hvordan offentlig ansatte mottar trusler om at barna deres skal bli drept eller kidnappet: http://www.dagbladet.no/nyheter/vi-er-beleiret-jeg-vet-ikke-hvor-lenge-mine-ansatte-kommer-til-a-orke-dette/67016465  Nå ønsker ikke jeg å starte noen debatt om barnevernet, men dette viser jo at sosiale medier brukes av alle typer mennesker.  Det er nok at én misunnelig tulling blir lei av å se bilder perfekte barns perfekte liv, så kan disse mammabloggerne ha et reelt problem.  Risikoen er nok liten, men det er garantert ubehagelig for foreldrene.  Så jeg synes man skal finne seg noe annet å leve av enn å vise fram barna sine på nett.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Huff. Nei, får håpe barna får gå på skole med andre barn, og i mors blogge-boble. Politiet får vurdere sikkerhetsrisikoen, hvis det kommer trusler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Stakkars unge, snakk om å måtte bære byrden av mammaens selvsentrerte valg. Jeg håper virkelig noen snakker mora til fornuft og lar jenta leve i fred på vanlig skole med andre vanlige unger! Håper ellers både denne og andre mødre blir flinkere til å utøve nettvett, og lar være å eksponere unger ufrivillig for selv å få oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager på forhånd at jeg er dømmende, men hva kan hun tilby sin datter som "lærer" når hun ikke engang har fullført videregående selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kayia skrev:

Huff. Stakkars unge, snakk om å måtte bære byrden av mammaens selvsentrerte valg. Jeg håper virkelig noen snakker mora til fornuft og lar jenta leve i fred på vanlig skole med andre vanlige unger! Håper ellers både denne og andre mødre blir flinkere til å utøve nettvett, og lar være å eksponere unger ufrivillig for selv å få oppmerksomhet. 

Ikke bare oppmerksomhet, men penger. Masse penger.

www.vg.no/rampelys/skattelister-2015/blogging-er-big-business-mamma-til-michelle-tredoblet-loennen/a/23820164/

Anonymkode: bd3aa...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare oppmerksomhet, men penger. Masse penger.

www.vg.no/rampelys/skattelister-2015/blogging-er-big-business-mamma-til-michelle-tredoblet-loennen/a/23820164/

Anonymkode: bd3aa...e7c

Nyttig lenke. Jeg skal herfra og ut ALDRI klikke meg inn på en bloggers side igjen. 

«Affiliate marketing» betyr at bloggeren får en sum for hver kunde hun bringer til annonsøren. Hun forteller at dette og egne samarbeid med annonsører er det som gir de største inntektene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...