Gå til innhold

Frafall i skolen er en bløff


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men i denne tråden diskuterer vi yrkesfag... :)

Jeg vet ikke hva "frafallet" på studiespesialiserende er, men det har blitt sett slik at yrkesfag har hatt høyere frafall.

Anonymkode: 8b976...5b0

"Frafall i skolen er en bløff" Dette sier meg at vi snakker om vgs generelt og ikke kun yrkesfaglig.

Anonymkode: 7bbec...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Står ikke i artikkelen, men voksenopplæring er nettopp for elever som har frafalt vgs! Tror du ikke det koster penger?

Vi vet hvordan jobbmarkedet er, flet og fler unge som faller ut av vgs går på dagpenger.

Anonymkode: 7bbec...302

Men man trenger ikke voksenopplæring om man har fullført de 2 åra på yrkesfag-skolen, men mangler 2 år med praksis! Fordi det er det dette handler om, det registreres som at det ikke er fullført før man har vært gjennom praksis og fått fagbrev.

Anonymkode: 8b976...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

"Frafall i skolen er en bløff" Dette sier meg at vi snakker om vgs generelt og ikke kun yrkesfaglig.

Anonymkode: 7bbec...302

Artikkelen jeg lenket til handler om yrkesfag.

Anonymkode: 8b976...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men man trenger ikke voksenopplæring om man har fullført de 2 åra på yrkesfag-skolen, men mangler 2 år med praksis! Fordi det er det dette handler om, det registreres som at det ikke er fullført før man har vært gjennom praksis og fått fagbrev.

Anonymkode: 8b976...5b0

Jeg snakker om vgs generelt og ikke kun yrkesfag. Vet godt hva som kreves for å få et fagbrev. 

Syns ikke det er rart det er så få lærligplasser, da mange av yrkesfagebe er en vits. 

Anonymkode: 7bbec...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Artikkelen jeg lenket til handler om yrkesfag.

Anonymkode: 8b976...5b0

Ja, jeg har lest den. Men overskriften sier meg noe annet, derfor jeg snakker generelt om vgs.

Anonymkode: 7bbec...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...