Gå til innhold

Samme person truet med å hoppe fra en bro 7 ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://psykmagasinet.no/jenta-pa-varoddbrua-selvmordsforsok/

Jeg har skrevet et innlegg om hvorfor jeg har vært på en bru 7 ganger, litt om historikken min, og hvorfor dette skjedde gang på gang. En utrolig viktig historie, håper dere vil ta et par minutter for å lese denne. Selvmord og selvmordstanker er et ganske tabubelagt tema, og jeg vil at vi skal kunne snakke åpent og ærlig om psykisk helse!

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Jessicaxdx skrev:

Selvmord og selvmordstanker er et ganske tabubelagt tema, og jeg vil at vi skal kunne snakke åpent og ærlig om psykisk helse!

Her er jeg uenig med deg. Det er langt fra tabu. Det er neste blitt "in" å snakke om.

Anonymkode: 80589...3c6

Andreaswell
Skrevet

Jeg er også av den oppfatning at det ikke er så tabubelagt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jessicaxdx skrev:

Jeg har skrevet et innlegg om hvorfor jeg har vært på en bru 7 ganger, litt om historikken min, og hvorfor dette skjedde gang på gang. En utrolig viktig historie, håper dere vil ta et par minutter for å lese denne. Selvmord og selvmordstanker er et ganske tabubelagt tema, og jeg vil at vi skal kunne snakke åpent og ærlig om psykisk helse!

Kommer ikke inn på den sia.

This site can’t be reached

psykmagasinet.no took too long to respond.

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Anonymkode: e74eb...4a7

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Klarte ikke å få frem det du skrev men tror jeg har lest din historie tidligere. Viktig tema du tar frem og absolutt noe vi bør være oppmerksom på . Som tenåringsmor følger jeg med på hvordan ungdommene har det. Det som er vanskelig er å vite når det er alvor. Har mange ganger følt på rå angst når tenåringsjenten min har snakket om å ville dø. 

Absolutt noe vi trenger å snakke om. Hvert liv er så utrolig viktig og vi har ikke råd til å miste noen.. Burde vært flere gode tiltak for de som strever med dette. 

Anonymkode: d14fd...d7d

Skrevet
1 time siden, Jessicaxdx skrev:

Lenka di funker ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du legger ut riktig lenke så skal jeg og mange flere lese det.

Anonymkode: 317f0...0d9

Madelenemie
Skrevet
2 timer siden, Jessicaxdx skrev:

Hei!

Langt og innholdsrikt.

Håper du får det bedre i fremtiden, veldig leit at du ikke får god nok hjelp og oppfølging i hverdagen.

påskelilje
Skrevet

Dette var sterkt og tungt å lese. Håper så inderlig du får hjelp. Den sykepleieren som gav deg trygghet da du trengte det mest, på sykehuset, det var så fint å lese. Jeg kjenner ei som jobber der, og kan se for meg henne si akkurat det i en slik situasjon. 

To av barna mine så deg på broa, to ulike dager. Den ene var i en buss som kjørte sakte forbi, og hun hadde sett fortvilelsen i ansiktet ditt. Den andre stod og ventet på sykkelstien på vei til trening. Han var opprørt og veldig lei seg på dine vegne over at fortvilelsen din var så sterk. 

Ønsker deg gode dager nå fremover, og trygge voksne rundt deg som kan hjelpe deg med å finne verdien i deg selv og balanse til å klare en dag om gangen.

Klem

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, påskelilje skrev:

Dette var sterkt og tungt å lese. Håper så inderlig du får hjelp. Den sykepleieren som gav deg trygghet da du trengte det mest, på sykehuset, det var så fint å lese. Jeg kjenner ei som jobber der, og kan se for meg henne si akkurat det i en slik situasjon. 

To av barna mine så deg på broa, to ulike dager. Den ene var i en buss som kjørte sakte forbi, og hun hadde sett fortvilelsen i ansiktet ditt. Den andre stod og ventet på sykkelstien på vei til trening. Han var opprørt og veldig lei seg på dine vegne over at fortvilelsen din var så sterk. 

Ønsker deg gode dager nå fremover, og trygge voksne rundt deg som kan hjelpe deg med å finne verdien i deg selv og balanse til å klare en dag om gangen.

Klem

Kommer fortsatt ikke inn på den siden jeg.

Anonymkode: b94f0...ffc

påskelilje
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer fortsatt ikke inn på den siden jeg.

Det tok lang tid før den åpnet seg (flere minutter).

påskelilje
Skrevet

Jeg leste må på fb at serveren til psykmagasinet hadde vært ustabil i kveld og hadde vært nede. De prøver å fikse det.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, påskelilje skrev:

Det tok lang tid før den åpnet seg (flere minutter).

Åpnet til slutt, tok 2-3 minutter.

yellow ledbetter
Skrevet

Jeg hadde faktisk lest det før jeg så linken her. Det var noen som hadde delt det på Facebook. Sender deg gode tanker og håper du får den hjelpen du trenger.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal noen gå gjennom perleporten før sin tid tenker bare jeg for å bruke religiøse termer som jeg sjelden gjørJeg vet man bør være veldig forsiktig for man tror ofte man vet en masse om andre mennesker og det gjør man kanskje ikke i det hele tatt nå det kommer til stykke.

Mange mennesker man går kanskje forbi på gata har mistet kanskje fler av sine nærmeste og har gjennomgått mye man bare kan føle konturer av.

Hvis man ser på statistisk årbok kan man lese seg til flere antagelser om andre helt tilfeldige mennesker man for eksempel ser farer forbi på tv-en.

Ikke bare når det gjelder veldig alvorlige hendelser i livene deres for eksempel skilsmisse eller annet. Ikke en person er vel ikke berørt av det.Jeg føler at om vi ikke alltid er i den samme båt så har vi også mye felles tross alt.

Ikke at det hjelper en når krisa er der.Tvert om man ser ofte ikke sin egen nesetipp engang uten at jeg noensinne har vært av de Harestua rammede så langt i fra men jeg har kjent noen i også mitt liv som har vært virkelig Men vi er flere der ute det er vel bare hva jeg mener som strever hardt med å forstå og  å se på de mere lyse sidene av livet og også å finne ordene når vi er der.

Jeg er veldig enig at å snakke om tingene er veldig viktig

Anonymkode: 09ad4...bb1

Skrevet (endret)
På 1.3.2017 den 22.29, påskelilje skrev:

Klem

Hei. Huff, det må ha vært grusomt for de å se et menneske i en slik tilstand. Du må hilse fra meg, og beklage dette. Det går bedre nå, og håper mange hadde nytte av innlegget jeg skrev. Tusen takk. Klem.

Endret av Jessicaxdx
Skrevet

Jeg tror lenka skal funke nå.

Andreaswell
Skrevet
8 minutter siden, Jessicaxdx skrev:

Jeg tror lenka skal funke nå.

Takk, det gjør den. Da får jeg lest :) 

Skrevet
1 minutt siden, Master skrev:

Takk, det gjør den. Da får jeg lest :) 

Ligger også på Facebook på bla Psykmagasinet og KRS247.

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik å forstå at du hoppet fra Minnesundbrua 2 uker før disse hendelsene på den andre brua? Isåfall, hvorfor ble du ikke tvangsinnlagt?

Anonymkode: d7650...40b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...