Gå til innhold

Stress med så mange meninger!


morsan

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
9 timer siden, morsan skrev:

Det er veldig hyggelig å skulle gifte seg og mange av planene og forberedelsene er hyggelige å gjøre og tenke på sammen med min kjære. Men jeg blir litt sliten og stressa av alle (ubedte) innspill fra folk! Det blir jo fort til at folk spør generelle spørsmål om planene osv, men så kommer det så mye "ekstra". Som fx at de mener man burde ha dekor langt utover det vi hadde tenkt, "viktigheten" av live-musikk på festen (vi har tenkt dj), og for ikke å snakke om alle kommentarer vedrørende brudens klær og hår og jegvetikkehva. 

Som at man bør ha full sminking av profesjonell fordi det varer bedre hele kvelden, er bedre mtp fotografering osv. Viktig å kjøre full brudepakke og også neglestæsjing i forkant osv osv. (Jeg hadde tenkt å gå til frisør bare for styling (ikke oppsetting, ikke slør eller annen hodepynt) og så hjem og kle og sminke meg selv, uten fullt av folk rundt meg som prater til meg. Slik jeg gjorde til første bryllup. Roligere og bedre!) Men er det skikkelig dumt? Sist var jeg jo i det minste ung! Jeg kommer garantert til å grine - er proff sminking da bedre eller bortkastet? Bedre å ha med seg oppfriskningssminke? Jeg vil heller ikke se så veldig annerledes ut enn jeg gjør ellers  - vil bare se ut som meg selv på en god dag :) så derfor frister ikke proffsminking helt...

Eller kommentarer om at det er normalt å tilbringe hele dagen med forlover - mht brudepynting og dra inn sammen m henne. Er det det?? Gjorde ikke det forrige gang... dro inn sammen m moren min og møtte forlover på vigselssted. Denne gang tenkte jeg å dra sammen med brudgommen. Vi skal IKKE ha noen overlevering av brud, men komme inn sammen. Blir forlovere skuffet over å bare møte oss der?? Puh! Jeg kjenner stress ved tanken på å måtte ha folk rundt meg - at jeg må forholde meg til deres kommentarer hele tiden fremfor å være i egne tanker. Brudekjolen er ikke i boks ennå, men kan ikke tenke meg at jeg ender opp med en kjole som krever påkledningshjelp. Iallfall ikke utover å dra opp glidelås el lign som brudgommen kan gjøre. 

Og selvfølgelig ørten kommentarer og sikkert velmente råd om hva jeg burde/kunne gjøre mht hår, kjole, transport etc etc. Og hvilket "statement" brudebuketten bør være... jøje meg! Jeg som hadde vurdert enten ingen bukett eller bare en liten, enkel bukett - nærmest som en brudepikebukett. 

Tenker folk ut fra slik bryllup ofte er for de unge førstegangsbrudene? Vi har begge lange ekteskap bak oss og vil ha en en stilfull seremoni og etterpå en hyggelig og artig fest med familie og venner, god mat og drikke, men nokså uformell ramme. 

Det er uaktuelt med bl a brudeoverlevering, grandios brudekjole med slør og slep, hesteskobord og firetimers stiv middag, bruke masse krefter og penger på fancy brudetransport etc. Men vi bruker mange penger på god mat og drikke for mange personer fremfor 1/2-parten så mange gjester men mer tradisjonelt (og stivt?) - been there, done that. 

Nesten så jeg lurer på om løsningen er å si "ingen kommentar" når folk spør om bryllupet. Men det virker jo litt strengt. Skulle iallfall ønske at folk bare kan høre på svaret herfra når jeg/vi forteller om planene uten å komme med ubedte forslag! 

He he ,huff og huff ! Skjønner godt at du synes dette er slitsomt. Slik innblanding hadde jeg ikke orket jeg heller og jeg hadde nok vært ganske avslappet til det hele om jeg skulle giftet meg for andre gang. Ingen frisør og sminkør, hadde det blitt på meg heller. Ville heller ha prioritert bryluppsreisen. Er helt sikker på at du blir finest ved å være mest mulig deg selv ja :)

Tror jeg ville ha svart : Dere får vente og se. Det blir nok bra, skal dere se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
3 timer siden, morsan skrev:

Fnis!! Heldigvis ingen innblandende mødre, verken første gang eller nå. Dvs min mor mente forrige gang at jeg ikke kunne komme inn alene, så jeg brukte fars bror som "overgiver" i fars sted. (Faren min er død). Og hun var sterk pådriver for at brudevalsen skulle være "trønderbrura"! Hohoho! Hun fikk ønsket sitt. Men "hjemmet blir tomt når du drar" passet ikke så innmari bra dengangen heller. ;) 

Jeg og min x gikk inn sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

He he ,huff og huff ! Skjønner godt at du synes dette er slitsomt. Slik innblanding hadde jeg ikke orket jeg heller og jeg hadde nok vært ganske avslappet til det hele om jeg skulle giftet meg for andre gang. Ingen frisør og sminkør, hadde det blitt på meg heller. Ville heller ha prioritert bryluppsreisen. Er helt sikker på at du blir finest ved å være mest mulig deg selv ja :)

Tror jeg ville ha svart : Dere får vente og se. Det blir nok bra, skal dere se. 

Får prøve å forberede meg på at folk vil komme med alt som ville vært viktig for DEM og ha noen avvæpnende kommentarer på lur. 

Ellers, hvis vi skulle prioritert bryllupsreisen, burde vi ikke hatt så mange gjester. :o:D Kunne reist mye for de pengene, si! Men det er jo noe vi ønsker, nettopp fordi vi har levd lange liv hver for oss og ønsker å ha en stor fest for å bringe alle sammen i en felles opplevelse. Men da kan vi ikke samtidig være råflotte på alt mulig annet i tillegg. 

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg og min x gikk inn sammen.

Ja, det er jo like fint. :) Selv kronprinsparet gjorde det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...