Gå til innhold

Sykemelding - oppsigelsestid


leeloo2

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg kommer til å bli sykemeldt for noen måneder nå pga en betennelse i en arm. Jeg jobber som hudpleier og vil da ikke være i stand til å utføre behandlinger. Jeg har noen sps. i forhold til dette.

1. Har arb. giver rett til å si at jeg skal være på jobb allikevel? Til å sitte i resepsjon o.l.

2. Jeg tenker å si opp jobben min og har tre måneders oppsigelsestid.Må jeg da jobbe oppsigelsestiden min etter jeg er ferdig med sykemeldingen, eller kan jeg være sykemeldt i oppsigelsestiden?

3. Spiller det noen rolle om jeg sier opp jobben før eller etter jeg er blitt sykemeldt, med tanke på oppsigelsestid?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom du er sykmeldt kan ingen tvinge deg på jobb, men dersom du er syk kan det jo være aktuelt med aktiv sykmelding. Det kan arbeidsgiver foreslå, men ikke bestemme. en helt annen ting er om du har _rett_ på sykepenger hvis du faktisk er i stand til å gjøre en annen jobb - det blir oppp til legen din å vurdere i første omgang.

De andre spørsmålene må du ta opp med noen som har greie på arbeidsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...