Gå til innhold

Sen menstrasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag er min mens 9 dager forsinket.

jeg er i et fast forhold, går ikke på p preparater men vi bruker kondom. Har hendt et par ganger at vi har hatt sex uten kondom i noen minutter maks, for så å sette på kondom, men han har aldri kommet inni meg.

Jeg har tatt to graviditetstester, begge var negative, og det er nå to uker siden vi hadde ubeskyttet sex.

Har gått på en 7 dagers penicillin kur denne syklusen, samt behandlet meg for sopp og genrelt vært veldig stresset.

på de årene jeg har hatt mensen, har jeg aldri opplevd å være så sen. Jeg har hatt mensenmurringer i en hel uke, samt veldig såre bryster. 

Hva er odsen for at jeg er gravid? Har bare lyst til å gråte fordi er virkelig ikke klar for barn og tror aldri jeg hadde klart å gjennomføre en abort.

Anonymkode: a5168...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag er min mens 9 dager forsinket.

jeg er i et fast forhold, går ikke på p preparater men vi bruker kondom. Har hendt et par ganger at vi har hatt sex uten kondom i noen minutter maks, for så å sette på kondom, men han har aldri kommet inni meg.

Jeg har tatt to graviditetstester, begge var negative, og det er nå to uker siden vi hadde ubeskyttet sex.

Har gått på en 7 dagers penicillin kur denne syklusen, samt behandlet meg for sopp og genrelt vært veldig stresset.

på de årene jeg har hatt mensen, har jeg aldri opplevd å være så sen. Jeg har hatt mensenmurringer i en hel uke, samt veldig såre bryster. 

Hva er odsen for at jeg er gravid? Har bare lyst til å gråte fordi er virkelig ikke klar for barn og tror aldri jeg hadde klart å gjennomføre en abort.

Anonymkode: a5168...7fa

Jeg skal ikke begi meg ut på noen oddsberegning, men rarere ting har hendt enn at man blir gravid om han har sex uten kondom, selv om han ikke har utløsning inni deg. Jeg kjenner til minst to tilfeller av barn som er unnfanget på den måten.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt to graviditetstester, begge var negative

Hvis du tok testene etter at du skulle hatt mensen, fulgte bruksanvisningen og ikke fikk uklare resultater, tyder jo dette på at du ikke er gravid.  Hvis du er i tvil, ta en ny test med morgenurin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Forsinket menstruasjon kan bety graviditet, men med to tester er det utelukket. Det kan ha vært tidlig abort, og da vil det etter hvert bli blødning.

Såre bryster og mensmurringer kan tyde på at menstruasjonen er på vei, men forsinket, og det skyldes som regel forsinket eggløsning.

Sannsynligvis vil det snart komme menstruasjon. Hvis det ikke har skjedd i løpet av 2-3 måneder, bør du få en sjekk. Ulike hormonforstyrrelser kan forsinke eller stoppe menstruasjonen.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...