Gå til innhold

Lymfeknuter

Anbefalte innlegg

Hvorfor har man hovne lymfeknuter? Selv har jeg hatt det i 3 år. Har tatt alle mulige prøver og har vært hos 8 forskjellige leger, men jeg får liksom ikke noe ordentlig svar ( kan jo hende at det ikke finnes da) Det er på halsen jeg har de. Mer på den ene siden en den andre( en på hver side)

har problemer med tenne på samme side, kan det være i sammenheng med det??

Er ellers frisk, blir aldri dårlig, blir jeg dårlig så bryter det aldri ordentlig ut.. Hvorfor ikke det?? Mange teite spørsmål her, men jeg bare lurer. Ellers takk for hjelpen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41767-lymfeknuter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære 666,

Lymfoknytene representerer , en slags dreneringsorgan, dvs samler opp produkter som lages under en betennelsesreaksjon. Samtidig inneholder de celler som aktivt delatr in bekjempelse av infeksjoner og som er viktige immunceller. Det er altså flere funksjoner de er innvolvert i. Meget forenklet kan man si at når det er stor aktivitet i de områder av kroppen som dreneres til de regionale lymfeknyter hovner de opp. Hos noen er lymfeknyter knapt nok merkbare med fingeren uten slike aktiviteter. Hos andre er de der og virker litt forstørret hele tiden, uten at det betyr noe. Hvis du har hatt noe store lymfeknyter over flere år, og de ikke har forandret seg kan de etter all sannsynlighet betraktes som normale. Det er et komplisert organ, hvis man kalle det organ, med flere komliserte funksjoner, og det er derfor ikke lett å gi et kort og uttømmende svar. Men det er kanskje noe.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41767-lymfeknuter/#findComment-156816
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...