Gå til innhold

Er du psyk?


AnonymBruker

Er du psyk?  

16 stemmer

  1. 1. Er du psyk?

    • JA
      10
    • NEI
      6


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan du vite om du noen ganger er psyk?

Anonymkode: dfc4f...387

Hvordan vet du at du har forkjølelse?

Anonymkode: df158...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at du har forkjølelse?

Anonymkode: df158...24f

Det er en endring.

Men, samme faen, jeg gir opp.

Takk.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, Maggie55 said:

Tingene er ofte ikke så enkle

Jeg tar bare en dag av gangen med mine skader fra så mye

Føler meg aldri trist.

Men jeg har blitt sterkere i løpet av de 2 åra etter at jeg ble kastet ut fra psykiatrien.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en endring.

Men, samme faen, jeg gir opp.

Takk.

Anonymkode: dfc4f...387

Hvis man er psyk hele tiden kanskje man tror det er normalen?

Hvem vet.

Anonymkode: b6392...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis man er psyk hele tiden kanskje man tror det er normalen?

Hvem vet.

Anonymkode: b6392...603

Ja jeg vet om den tankegangen der, og det kan være mye i det. Men jeg vet ikke. Jeg tror folk ser på meg som frisk, og at de snakker om at jeg er det, også "høyt" når jeg er tilstede. Og da er det kanskje noe i det, for ellers er det en heksejakt, og jeg tror mange av de som holder på med dette er gode og snille mennesker.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar
På 28.3.2017 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan du vite om du noen ganger er psyk?

Anonymkode: dfc4f...387

Jeg vet hva som er varselsignaler og røde flagg jeg skal ta på alvor og gjenkjenne som tegn på tilbakefall på et så tidlig stadium at hjelpeapparatet og jeg kan samarbeide om riktige tiltak før jeg blir virkelig psyk (suicidal, selvdestruktiv...). Da må jeg som regel ha innleggelse, og det er jo best å slippe det om man kan. Om ikke annet ende opp med en betydelig kortere innleggelse. Kanskje er jeg psyk uten å vite om det, men akkurat det får så være. Hadde det plaget meg, ville jeg nok gjort noe med det. Jeg vil vel heller si at jeg har litt kunstnersinn og er like unormal som de fleste andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, FjellOgDalar said:

Jeg vet hva som er varselsignaler og røde flagg jeg skal ta på alvor og gjenkjenne som tegn på tilbakefall på et så tidlig stadium at hjelpeapparatet og jeg kan samarbeide om riktige tiltak før jeg blir virkelig psyk (suicidal, selvdestruktiv...). Da må jeg som regel ha innleggelse, og det er jo best å slippe det om man kan. Om ikke annet ende opp med en betydelig kortere innleggelse. Kanskje er jeg psyk uten å vite om det, men akkurat det får så være. Hadde det plaget meg, ville jeg nok gjort noe med det. Jeg vil vel heller si at jeg har litt kunstnersinn og er like unormal som de fleste andre ;)

Sånne problemer har ikke jeg. Trenger ingen hjelp jeg, for å ha det "som det er" i alle fall. Men bruker medisiner da.

Nei, kanskje jeg kan jobbe.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er jo noe man selv må prøve seg fram med og ta stilling til. Mange kan jobbe selv om de har psykiske helseutvordringer, andre ikke. Det siste trenger ikke være noe nederlag selv om det er fullt forståelig at det kan føles slik. Man kan jo forsøke seg med å gradere trygda, ta det gradvis. Det er noe hvær i sær må ta stilling til. Det er en avgjørelse jeg synes må være fullt lovlig å ta fordi man føler det passer for EN SELV - ikke for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutes ago, FjellOgDalar said:

Det er jo noe man selv må prøve seg fram med og ta stilling til. Mange kan jobbe selv om de har psykiske helseutvordringer, andre ikke. Det siste trenger ikke være noe nederlag selv om det er fullt forståelig at det kan føles slik. Man kan jo forsøke seg med å gradere trygda, ta det gradvis. Det er noe hvær i sær må ta stilling til. Det er en avgjørelse jeg synes må være fullt lovlig å ta fordi man føler det passer for EN SELV - ikke for alle andre.

Skal bare gå der alene da, avskåret fra de andre. Ikke noe håp om forandring heller, bare gå der som en maskin uten å oppleve noe fellesskap. Marx sa at moderne arbeid er fremmedgjørende. Jeg tror jeg hadde hatt et helt annet liv hadde jeg kunnet et håndverk. Hvor man faktisk laget noe. Det ble vel mer en digresjon, for noen må gjøre "moderne arbeid" også. Men jeg tror det er et godt poeng han hadde, fordi det gir en glede/mening når du ser fruktene av ditt strev. Det kan gi en mer styrke til å gjennomføre.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...