Gå til innhold

Er jeg egoistisk ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jo forklart en del i tråen nå synes jeg... Jeg gjør alt husarbeid og tar meg av det meste ang ungene. Det har jeg alltid gjordt enten jeg har jobbet eller vært hjemme... Jeg vet ikke om du vet hvordan det er å være psyk men noen ganger fungere man bare ikke. Det er kanskje det som gjør mest vondt.. jeg kan strekke meg ufattelig langt og har gjordt det i mange år. Men når man sier at man faktisk ikke klarer mer så blir man møtt med generalisering og mistenksomhet. Min mann har alltid tenkt at dette med huset  er en kvinnes oppgave . Han jobber veldig mye og forventer at jeg ordner alt hjemme og jeg forstår logikken i det... 

Hadde bare vært så godt å bli forstått..., jeg kommer uansett til å måtte lage til fest . Og helt sikkert uten noe særlig hjelp.. Selv om psykiateren fraråder dette. 

Anonymkode: 05e0e...b2b

 

Hvorfor velger du bort hjelp når du blir anbefalt å ikke gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 minutter siden, XbellaX skrev:

 

Hvorfor velger du bort hjelp når du blir anbefalt å ikke gjøre det?

Jeg velger ikke bort hjelp ... Jeg regner med å ikke få hjelp...min feil da jeg har isolert meg fra alt og alle. Min familie vet ikke så mye om min psykiske helse.( jeg har alltid vært den som har klart meg selv. Vil ikke bry familien min da de har nok).  Psykiateren vil at jeg skal ha avlastning fra unger og hjem også men det er ikke så lett  ... Derfor vil jeg bruke den energien jeg har på de. Men skal gjøre  festen så enkel så mulig.. Tror ikke det er egoistisk... 

Anonymkode: 05e0e...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger ikke bort hjelp ... Jeg regner med å ikke få hjelp...min feil da jeg har isolert meg fra alt og alle. Min familie vet ikke så mye om min psykiske helse.( jeg har alltid vært den som har klart meg selv. Vil ikke bry familien min da de har nok).  Psykiateren vil at jeg skal ha avlastning fra unger og hjem også men det er ikke så lett  ... Derfor vil jeg bruke den energien jeg har på de. Men skal gjøre  festen så enkel så mulig.. Tror ikke det er egoistisk... 

Anonymkode: 05e0e...b2b

 

Du skriver: "Slekt og venner forventer feiring og min mann stresser litt med dette." - jeg tror ikke at noen "forventer" full fest sånn sett, men det er kanskje ikke så rart at de ønsker seg eller ser frem til en samling dersom de ikke aner noe som helst om hvordan du har det? Du sier at du ikke ønsker å bry familien din med det og selv om den tankegangen er helt vanlig så lover jeg at for mennesker på "utsiden" er det langt mer til bry når en person på død og liv skal klare og fikse alt selv, kombinert med sykdom. Vi mennesker trenger hverandre, og akkurat nå ville det vært nyttig med litt hjelp fra familie eller venner. Å lide i stillhet kan ha ganske mange uheldige ringvirkninger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, XbellaX skrev:

 

Du skriver: "Slekt og venner forventer feiring og min mann stresser litt med dette." - jeg tror ikke at noen "forventer" full fest sånn sett, men det er kanskje ikke så rart at de ønsker seg eller ser frem til en samling dersom de ikke aner noe som helst om hvordan du har det? Du sier at du ikke ønsker å bry familien din med det og selv om den tankegangen er helt vanlig så lover jeg at for mennesker på "utsiden" er det langt mer til bry når en person på død og liv skal klare og fikse alt selv, kombinert med sykdom. Vi mennesker trenger hverandre, og akkurat nå ville det vært nyttig med litt hjelp fra familie eller venner. Å lide i stillhet kan ha ganske mange uheldige ringvirkninger. 

 

Jeg brukte noe år før jeg fortalte mine foreldre at jeg er psyk. Jeg pynter på det fordi jeg vil ikke at de skal bekymre seg. Men jeg snakket med mine foreldre da min mann og jeg måtte på livskrisehjelpen for et par mnd siden ... Da hadde vi en alvorlig traumatisk opplevelse. Jeg fikk lite støtte da.... Selv om jeg ba om det. 

Jeg er ikke flink til å ta imot hjelp. Føler liksom ikke jeg er verdig det ... Men kanskje du har rett, at jeg burde fortsette å be om hjelp. 

Anonymkode: 05e0e...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

I min mamma familie smeller de sammen store selskap på 123. 

Hvem har stor stue? Må vi ha ett leid lokale? 

Hvem baker kaker? Hvem lager karbonader og løk, eggerøre, laks, svinestek, reker, brus og kaffe osv osv oppgavene fordeles kjapt og alle er med og bidrar med en rett hver som til sammen blir ett koldtbord. 

Kakebakst bakerkake også. Vi har alltid nok mat og drikke.

De som ikke kan stille med stor stue eller mat de kjøper brus eller annet.

Dette er en kjempefin måte å sett sammen ett fullverdig selskap uten at noen behøver å blakke seg helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...