Gå til innhold

Overgangsstønad


Gjest bo

Anbefalte innlegg

Jeg er enslig mor til et barn på 7. De siste fire årene har jeg studert, og avsluttet i sommer. I denne tiden har jeg mottatt overgangsstønad.

Jeg er dessverre rammet av arbeidsledigheten til tross for at jeg har søkt over 300 jobber.

Nå har de stanset overgangsstønaden, og fordi jeg ikke har jobbet i Norge på mange år (bodd i utlandet til -97), får jeg ikke arbeidsledighetstrygd.

Hva skal jeg gjøre? Husleie, strøm, livsopphold etc... jeg får ikke betalt dette. Jeg har kontaktet sosialkontoret, men får til svar at det er 2-4 ukers ventetid på vedtak.

Jeg er dypt fortvilet. Er det meningen at vi skal miste strømmen, ikke ha mat, eller i verste fall miste hjemmet vårt før det er hjelp å få?

Håper dere kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...